Теоретичні основи формування професійної компетентності майбутніх медичних фахівців

Автор(и)

  • Iryna Radziievska Черкаська медична академія вул. Хрещатик, 215, м. Черкаси, Україна, 18000, Україна https://orcid.org/0000-0002-5216-1928

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.94100

Ключові слова:

професійна компетентність, особистісно орієнтований підхід, медичні фахівці, професійні знання та уміння

Анотація

У статті представлено теоретичний аналіз психолого-педагогічної літератури з проблем професійної підготовки медичних фахівців. З’ясовано, що визначення теоретичних і практичних засад формування їхньої професійної компетентності є актуальним науковим напрямом дослідження. Обґрунтовано поняття «професійна компетентність медичних фахівців», яке розглядається як її інтегративна професійна характеристика фахівця. На даний час в Україні недостатньо вивчена проблема формування професійної компетентності медичних фахівців і їх професійної підготовки та організація навчання майбутніх медиків не забезпечує потрібний рівень професійної компетентності

Біографія автора

Iryna Radziievska, Черкаська медична академія вул. Хрещатик, 215, м. Черкаси, Україна, 18000

Кандидат педагогічних наук, заслужений працівник охорони здоров’я України

Посилання

  1. Slastenin, V. A., Isaev, I. F., Mischenko, A. I., Shiyanov, E. N.; Slastenin, V. A. (Ed.) (2002). Pedagogika [Pedagogics]. Moscow: Academiy, 576.
  2. Lisoviy, M. I. (2006). Formuvannya profesiynogo movlennya maybutnih medichnih pratsivnikiv u vischih medichnih navchalnih zakladah [Forming of the professional broadcasting of future medicalworkers is in higher medical educational establishments]. Vinnitsa, 22.
  3. Lyushuk, K. Yu. (2005). Didaktichni zasadi zastosuvannya innovatsiynih pedagogichnih tehnologiy u protsesi vivchennya naukovo-prirodnichih distsiplin u medichnih koledzhah [Didactics principles of application of innovative pedagogicaltechnologies are in the process of study of scientifically-natural disciplines in medical colleges]. Lutsk, 24.
  4. Muhina, S. A., Tarnovskaya, I. I. (1989). Obschiy uhod za bolnyimi [General care of patients]. Moscow: Meditsina, 255.
  5. Perfileva, G. M. (1996). Reformyi srednego meditsinskogo obrazovaniya v Rossii [Reforms of secondary medical educationare in Russia]. Health care, 8, 7–9.
  6. Shegedin, M. B. (2001). Mediko-sotsialni osnovi reformuvannya medsestrinskih kadrovih resursiv sistemi ohoroni zdorov’ya [Medicalsocial bases of reformation of nursing skilledresources of the system of health protection]. Kyiv, 26.
  7. Stolyarenko, L. D. (2003). Pedagogicheskaya psihologiya [Pedagogical psychology]. Rostov on Don: Feniks, 544.
  8. Pshenichna, L. V. (2009). Rozvitok derzhavnogo upravlinnya vischoyu osvItoyu v Ukratini: problemi adaptatsiyi do umov Bolonskogo protsesu [Development of state administration higher education in Ukraine: problems of adaptation to the terms of Boloia of process]. The theory and practice of public administration, 2, 82–87.
  9. Morozov, A. V. (2000). Delovaya psihologiya : kurs lektsiy [Business psychology: course of lectures]. Saint Petersburg: Soyuz, 576.
  10. Chernilevskiy, D. V. (2002). Didakticheskie tehnologii v vyisshey shkole [Didactic technologies are at higher school]. Moscov: JuNITI–DANA, 437.
  11. Nichkalo, N. G. (Ed.) (2000). Profesiyna osvita: slovnik [Trade education: dictionary]. Kyiv: Vyscha shkola, 380.
  12. Definition and Selection of Competencies. Theoretical and Conceptual Foundations (DESECO). Strategy Paper on Key Competencies. An Overarching Frame of Reference for an Assessment and Research Program − OECD (Draft) (2001). 12. Available at: https://www.oecd.org/edu/skills-beyond-school/41529556.pdf
  13. Norris, N. (1991). The Trouble with Competence. Cambridge Journal of Education, 21 (3), 331–341. doi: 10.1080/0305764910210307
  14. Boreham, N. (1999). Models for the analysis of work competence: A critical review. Finland, 25.
  15. Hager, P., Beckett, D. (1995). Philosophical underpinnings of the integrated conception of competence. Educational Philosophy and Theory, 27 (1), 1–24. doi: 10.1111/j.1469-5812.1995.tb00209.x
  16. Bekh, I. D. (2009). Teoretyko-prykladnyy sens kompetentnisnoho pidkhodu v pedahohitsi [A theoretical and applied sense of the competence approach in teaching]. Pedahohika i psykholohiya, 2, 26–31.
  17. Brazhe, T. G. (1993). Iz opyita razvitiya obschey kulturyi uchitelya [From experience of development of general culture ofteacher]. Pedagogics, 2, 70–75.
  18. Pavlyutenkov, E. M. (1980). Sistemnyiy podhod k professionalnoy orientatsii uchaschihsya obscheobrazovatelnyih shkol [Approach of the systems to the professional orientation ofgeneral schools of students]. Sovetskaja pedagogika, 6, 76–80.
  19. Kuzmina, N. V.; Kuzmina, N. V. (Ed.) (1970). Problemyi professionalnoy podgotovki spetsialistov v vuzah [Problems of professional training of specialists in higher education]. Problems of selection and training of specialists in universities. Leningrad, 47–61.
  20. Lebedev, O. E., Neupokoeva, N. I. (2001). Tseli i rezultatyi shkolnogo obrazovaniya [Aims and results of school education]. Saint Petersburg: SPGUPM, 51.
  21. Morozova, T. Yu. (2005). Poglyad na osvitni standarti kriz prizmu kompetentnisnogo pidhodu [A look is to the educational standards through the prism of competence approach]. Problems of education, 46, 73–79.
  22. Hutorskoy, A. V. (2003). Klyuchevyie kompetentsii kak komponent lichnostno-orientirovannoy paradigmyi obrazovaniya [Key competenses as component of the personality-orientedparadigm of education]. Folk education, 2, 58–64.
  23. Shishov, S. E., Agapov, I. G. (2002). Kompetentnostnyiy podhod k obrazovaniyu: prihot ili neobhodimost? [Competence going near education: whim or necessity?]. Standards and Monitoring in Education, 2, 58–62.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-02-28

Як цитувати

Radziievska, I. (2017). Теоретичні основи формування професійної компетентності майбутніх медичних фахівців. ScienceRise: Pedagogical Education, (2 (10), 4–8. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.94100

Номер

Розділ

Педагогічна освіта