Дослідження професійного самовизначення майбутніх лікарів і провізорів у процесі формування ІТ-компетентності

Автор(и)

  • Аnna Dobrovolska Івано-Франківський національний медичний університет вул. Галицька, 2, м. Івано-Франківськ, Україна, 76018, Україна https://orcid.org/0000-0003-0841-8076

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.94263

Ключові слова:

аспекти, етапи, ІТ-компетентність, компоненти, методика, посібники, професійне самовизначення, рівні

Анотація

Схарактеризовано аспекти, компоненти та етапи професійного самовизначення майбутніх лікарів і провізорів у процесі формування інформаційно-технологічної компетентності (ІТ-компетентності) під час навчання дисциплінам природничо-наукової підготовки (ДПНП). У межах запропонованої методики оцінено його рівні. Доведено, що процес формування ІТ-компетентності під час навчання ДПНП з використанням розроблених посібників впливає на професійне самовизначення майбутніх фахівців

Біографія автора

Аnna Dobrovolska, Івано-Франківський національний медичний університет вул. Галицька, 2, м. Івано-Франківськ, Україна, 76018

Кандидат фізико-математичних наук, доцент

Кафедра медичної інформатики, медичної і біологічної фізики

Посилання

  1. Dobrovolska, A. M. (2016). Formuvannia IT-kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv u mezhakh rozroblenoi modeli orhanizatsii i realizatsii samostiinoi roboty [Formation of the future specialists’ IT-competence within the elaborated model of organization and implementation of independent work]. K. D. Ushynsky Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University. Series: Pedagogy, 6 (113), 49–61.
  2. Dobrovolska, A. M. (2016). Kontseptualna model formuvannia IT-kompetentnosti maibutnikh likariv i provizoriv u protsesi navchannia dystsyplinam pryrodnycho-naukovoi pidhotovky [Conceptual model of formation of the IT competence of future doctors and pharmacists in the process of teaching of discilplines within naturally scientific preparation]. K. D. Ushynsky Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University. Series: Pedagogy, 3 (110), 18–28.
  3. Boichuk, T. M., Herush, I. V., Khodorovskyi, V. M. (2013). Server dystantsiinoho navchannia BDMU – efektyvnyi instrument orhanizatsii ta kontroliu samostiinoi roboty studentiv [BSMU server for distance learning – an effective tool for organization and control of students’ independent work]. Medical Education, 2, 73–76. doi: 10.11603/me.v0i2.2162
  4. Voronenko, Yu. V., Mintser, O. P. (2011). Bezperervnyi profesiinyi rozvytok likariv i provizoriv – novi pryntsypy pobudovy systemy [New principles of construction of continuous professional development system of doctors and pharmaceutists]. Medical Education, 2, 41–44. doi: 10.11603/me.v0i2.862
  5. Kaidalova, L. H. (2011). Teoretyko-metodychni aspekty vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Theoretical and methodological aspects of the use of information and communication technology in higher educational institutions]. Pedagogy and Psychology, 40 (1), 50–57.
  6. Kravets, N. O. (2012). Dosvid vykladannia informatsiinykh tekhnolohii v haluzi na kafedri medychnoi informatyky z fizykoiu [The experience of information technology study at the medical informatics and biophysics department]. Medical Education, 3, 35–37. doi: 10.11603/me.v0i3.1311
  7. Muts, L. B. (2013). Zastosuvannia pedahohichnykh prohramnykh zasobiv osvity u navchalnomu protsesi vyshchoi shkoly [Use of pedagogical software of education in educational process of high of school]. Medical Education, 1, 40–42. doi: 10.11603/me.v0i1.2120
  8. Unhurian, L. M., Chernetska, H. V., Naumenko, I. A. (2013). Dystantsiine navchannia studentiv-zaochnykiv farmatsevtychnoho fakultetu v medychnomu VNZ [Distance education of external students of pharmaceutical faculty in higher medical school]. Medical Education, 3, 95–97. doi: 10.11603/me.v0i3.2200
  9. Khvystiuk, O. M., Marchenko, V. H., Zherebkin, V. V., Zhadan, I. A., Soboljeva, I. A., Bodnja, K. I. et. al. (2014). Innovatsiini osvitni tekhnolohii v realizatsii prohram bezperervnoho profesiinoho rozvytku likariv [Innovative educational technologies in implementation of programs of continuous professional development of doctors]. Medical Education, 4, 124–127. doi: 10.11603/me.v0i2.3651
  10. Khomaziuk, T. A., Grycenko, V. I., Ljul'ka, Ju. P. (2012). Dystantsiina dodyplomna medychna osvita: mif chy realnist? Zavdannia ta perspektyvy [Distance pre-graduate medical education: myth or reality? Challenges and prospects]. Medical Education, 4, 141–143. doi: 10.11603/me.v0i4.1369
  11. Shvydkyi, O. V., Khadykina, O. A., Malynovska, V. S. (2012). Vykorystannia informatsiinykh tekhnolohii u navchalnomu protsesi ta stvorennia elektronnoho pidruchnyka [Using the information technologies in the educational process and creating an electronic text-book]. Medical Education, 4, 144–147. doi: 10.11603/me.v0i4.1370
  12. Zeer, E. F. (2009). Psikhologiia professionalnogo razvitiia [Psychology of professional development]. Moscow: Publishing Center «Academy», 240.
  13. Ivanchenko, Ye. A. (2009). Doslidzhennia shchodo vyiavlennia profesiinoi spriamovanosti studentiv ta rezultaty yii formuvannia v systemi interaktyvnoi profesiinoi pidhotovky maibutnikh ekonomistiv [Investigation on revealing students’ professional orientation and results of its formation in the system of integrative professional training of future economists]. Science and Education, 10, 123–129.
  14. Klimov, E. A. (2010). Psikhologiya professional'nogo samoopredeleniya [Psychology of professional self-determination]. Moscow: Publishing Centre «Academy», 304.
  15. Kudryavtsev, T. V., Shegurova, V. Yu. (1983). Psikhologicheskiy analiz professional'nogo samoopredeleniya lichnosti [Psychological analysis of professional self-determination of personality]. Voprosy Psychologii, 2, 51–60.
  16. Kulish, V. (2013). Problemy profesiinoho samovyznachennia maibutnikh fakhivtsiv [The problems of professional self-determination of future specialists]. Academic notes. Series: Pedagogical Sciences, 121 (2), 51–54.
  17. Leontev, D. A., Shelobanova, E. V. (2001). Professionalnoe samoopredelenie kak postroenie obrazov budushchego [Professional self-determination as the construction of images of the future]. Voprosy Psychologii, 1, 57–65.
  18. Noskov, V. I. (2003). Problemy i puti professionalnogo samoopredeleniia lichnosti v vuze [Problems and ways of professional self-determination in higher school]. Psikhologiia v vuze, 3, 35–48.
  19. Pryazhnikov, N. S. (2008). Professional'noe samoopredelenie: teoriya i praktika [Professional self-determination: Theory and рractice]. Moscow: Publishing Centre «Academy», 320.
  20. Turkot, T. I. (2011). Pedahohika vyshchoi shkoly [Pedagogy of higher school]. Kyiv: Condor, 628.
  21. Yaremchuk, S. V. (1999). Formuvannia profesiino-psykholohichnoi spriamovanosti osobystosti maibutnoho [Formation of professional psychological orientation of the individual future teachers]. Kyiv, 24.
  22. Dubinka, M. (2015). Spetsyfika profesiinoho samovyznachennia osobystosti maibutnoho fakhivtsia [Specifics of professional self-determination of the future specialist]. Academic notes. Series: Pedagogical Sciences, 140, 47–51.
  23. Moiseienko, M. I., Dobrovolska, A. M. (2012). Informatsiini tekhnolohii u farmatsii. Praktykum [Information technology in pharmacy. Practicum]. P. 2. Ivano-Frankivsk: Simyk, 284.
  24. Kudryavtsev, T. V. (1981). Psikhologo-pedagogicheskie problemy vysshey shkoly [Psychological and pedagogical problems of a higher school]. Voprosy Psychologii, 2, 20–30.
  25. Dobrovolska, A. M. (2016). Vykorystannia posibnykiv u protsesi navchannia maibutnikh likariv i provizoriv dystsyplinam pryrodnycho-naukovoi pidhotovky [About the use of manuals in the process of teaching future doctors and pharmacists the disciplines of naturally scientific preparation]. Problems of engineering pedagogic education, 50-51, 129–141.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-02-28

Як цитувати

Dobrovolska А. (2017). Дослідження професійного самовизначення майбутніх лікарів і провізорів у процесі формування ІТ-компетентності. ScienceRise: Pedagogical Education, (2 (10), 22–31. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.94263

Номер

Розділ

Педагогічна освіта