Риторичний ідеал викладача технічного університету: сутність, зміст і структура

Автор(и)

  • Oksana Zaliubivska Вінницький національний технічний університет вул. Хмельницьке шосе, 95, м. Вінниця, Україна, 21021, Україна https://orcid.org/0000-0002-3595-9110
  • Alexander Didenko Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького вул. Шевченка, 46, м. Хмельницький, Україна, 29003, Україна https://orcid.org/0000-0002-7900-6047

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.94305

Ключові слова:

риторичний ідеал, педагогічний ідеал, викладач технічного університету, гуманістична спрямованість

Анотація

У статті представлено авторське бачення сучасного риторичного ідеалу викладача технічного університету, яке сформоване на основі аналізу риторичних і педагогічних концепцій ідеалу й академічного красномовства видатних представників вітчизняної технічної освіти. Зміст досліджуваного явища розкрито через бінарну опозицію «ідеал – антиідеал» і структуровано 5-ма показниками: педагогічна спрямованість; енергія інтелекту; енергія академічного слова; енергія особистості; громадянськість

Біографії авторів

Oksana Zaliubivska, Вінницький національний технічний університет вул. Хмельницьке шосе, 95, м. Вінниця, Україна, 21021

Кандидат педагогічних наук, старший викладач

Кафедра філософії та гуманітарних наук

Alexander Didenko, Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького вул. Шевченка, 46, м. Хмельницький, Україна, 29003

Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра педагогіки та соціально-економічних дисциплін

Посилання

  1. Mihal'skaja, A. K. (1996). Russkij Sokrat. Lekcii po sravnitel'no-istoricheskoj ritorike. Moscow: Izd. centr «Academia», 192.
  2. Golub, N. B. (2007). Ideal suchasnogo vchytelja: movno-rytorychnyj aspekt. Visnyk Zhytomyrs'kogo derzhavnogo universytetu, 32, 132–136.
  3. Mac'ko, L. I., Mac'ko, O. M. (2006). Rytoryka. Kyiv: Vyshha shk., 311.
  4. Timonina, I. V. (2010). K Voprosu o korreljacii ponjatij «pedagogicheskij ideal» i «ritoricheskij ideal»: istoriko-pedagogicheskij aspekt. Obrazovanie i nauka, 11, 88–97.
  5. Zjazjun, I. A., Kramushhenko, L. V., Kryvonos, I. F. et. al.; Zjazjun, I. A. (Ed.) (2004). Pedagogichna majsternist'. Kyiv: Vyshha shk., 422.
  6. Suhomlyns'kyj, V. O. (1976). Rozmova z molodym dyrektorom shkoly. Vol. 4. Vybrani tvory. Kyiv: Radjans'ka shkola, 393–629.
  7. Chihachev, V. P. (1987). Lektorskoe krasnorechie russkih uchenyh XIX veka. Moscow: Znanie, 100.
  8. Onoprienko, V. І. (1990). Stanovlenie vysshego tehnicheskogo obrazovanija na Ukraine. Kyiv: Naukova dumka, 140.
  9. Timoshenko, S. P. (1993). Vospominanija. Kyiv: Naukova dumka, 424.
  10. K 120-letiju NTU «HPI». Professor V. L. Kirpichev: «Fantazija nuzhna dlja inzhenerov» (2004). Gazeta "Politehnik", No. 29-30.
  11. Mishhenko, O. (2013). Osoblyvosti lektors'koi' majsternosti u pedagogichnij dijal'nosti vykladachiv Katerynoslavs'kogo vyshhogo girnychogo uchylyshha v dorevoljucijnyj period. Problemy profesijnogo stanovlennja majbutn'ogo fahivcja v umovah suchasnogo osvitn'ogo prostoru. Available at: http://www.kspu.kr.ua/download/conf2013/section3/article_mishchenko.pdf
  12. Chernilevskij, D. V., Filatov, O. K. (2002). Duhovno-nravstvennaja kul'tura prepodavatelja vuza XXІ veka. Duhovnoe vozrozhdenie na osnove sinteza nauki, religii, kul'tury, obrazovanija. Moscow: MGTA, 3–14.
  13. Lytvyn, V., Andrushhenko, V., Dovgyj, S. et. al. (2003). Naukovo-osvitnij potencial nacii': pogljad u XXI stolittja. Book 3. Modernizacija osvity. Kyiv: Navchal'na knyga, 943.
  14. Haamer, A., Lepp, L., Reva, E. (2012). The dynamics of professional identity of university teachers: reflecting on the ideal university teacher. Studies for the Learning Society, 2 (2-3). doi: 10.2478/v10240-012-0010-5
  15. Romanovs'kyj, O. G.; ovazhnjans'kiy, L. L. T, Romanovs'kiy, O. G. (Eds.) (2010). Psyhologo-pedagogichni osnovy gumanizacii' tehnichnoi' osvity. Problemy ta perspektyvy formuvannja nacional'noi' gumanitarno-tehnichnoi' elity, 28, 51–59.
  16. Zabuzhko, O. (1999). Mova i vlada. Hroniky vid Fortinbrasa: Vybrana esei'styka 90-h. Avaialble at: http://exlibris.org.ua/zabuzko/index.html
  17. Sverstjuk, Je. (1999). Svoboda slova i kul'tura dumky. Na svjati nadij: vybrane. Kyiv: Nasha vira, 781.
  18. Los', J. D. (2008). Publicystyka j tendencii' rozvytku svitu. Ch. 1. Lviv: PAIS, 376.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-02-28

Як цитувати

Zaliubivska, O., & Didenko, A. (2017). Риторичний ідеал викладача технічного університету: сутність, зміст і структура. ScienceRise: Pedagogical Education, (2 (10), 31–35. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.94305

Номер

Розділ

Педагогічна освіта