Принципи візуалізації як основа дидактичного дизайну

Автор(и)

  • Natalya Zhytienova Київський університет імені Бориса Грінченка вул. Бульварно-Кудрявська, 18/2, м. Київ, Україна, 04053, Україна https://orcid.org/0000-0002-3083-1070

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.97072

Ключові слова:

кліпове мислення, візуалізація, дидактичний дизайн, принципи візуалізації, освітні технотренди

Анотація

У дослідженні розкрито основні моменти дидактичного дизайну із урахуванням специфіки мислення сучасного покоління. Виокремлено принципи створення візуалізації: принцип лаконічності, принцип автономності, принцип стадійності, принцип якірності, принцип структурності, принцип естетичності, принцип простоти та доступності, принцип впливу на максимальну кількість органів чуття. Використання зазначених принципів суттєво полегшує сприйняття та засвоєння матеріалу, оптимізує процес навчання

Біографія автора

Natalya Zhytienova, Київський університет імені Бориса Грінченка вул. Бульварно-Кудрявська, 18/2, м. Київ, Україна, 04053

Кандидат педагогічних наук, доцент, провідний науковий співробітник

Центр вебометрії та інформаційних систем НДЛ інформатизації освіти 

Посилання

  1. Amirov, A. F. (2008). Sovremennye orientiry sovremennogo obrazovaniya v Rossii. Vysshee obrazovanie v Rossii, 3, 22–26.
  2. Man'ko, N. N., Tkachenko, E. V., Shtejnberg, V. E. (2006). Didakticheskij dizajn – instrumental'nyj podhod. Obrazovanie i nauka, 1, 58–67. Available at: http://cyberleninka.ru/article/n/didakticheskiy-dizayn-instrumentalnyy-podhod
  3. Ius, D. V. (2013). Instrumental'naya didaktika i didakticheskij dizajn: teoriya, tekhnologiya i praktika mnogofunkcional'noj vizualizacii znanij. Moscow – Ufa: Izdatel'stvo BGPU imeni M. Akmully, 73–74. Available at: http://ost101.narod.ru/2013_Ufa_73_74.pdf
  4. Bilousova, L. I., Zhytyenyova, N. V. (2017). Functional approach to the use of technology of visualization for intensification of learning process. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 57 (1), 38–49. Available at: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1525
  5. Boiun, V. P. (2011). Intelektualne vybirkove spryiniattia vizualnoi informatsii. Informatsiini aspekty. Iskusstvennyi intellekt, 3, 16–24.
  6. Raputo, A. G. (2010). Vizualizaciya kak neot’emlemaya sostavlyayushchaya processa obucheniya prepodavatelej. Mezhdunarodnyj zhurnal ehksperimental'nogo obrazovaniya, 5, 138–141.
  7. Hryzun, L. E., Zhytienova, N. V., Mudrak, A. V. (2014). Elektronnyi dovidnyk z pytan zastosuvannia tekhnolohii vizualizatsii, realizovanyi zasobamy khmarnykh servisiv, u praktytsi navchannia. Problemy teorii i praktiki distancionnogo i ehlektronnogo obrazovaniya (PDEHO – 2014). Yalta: RVUZ KGU, 69–74.
  8. Manako, A. F., Sinica, K. M. (2012). KT v obuchenii: vzglyad skvoz' prizmu transformacij. Obrazovatel'nye tekhnologii i obshchestvo, 15 (3), 392–414. Available at: http://ifets.ieee.org/russian/depository/v15_i3/pdf/6.pdf
  9. Zhytyenyova, N. V. (2016). Technologies of visualization in modern educational trends. Vidkryte osvitnie e-seredovyshche suchasnoho universytetu, 2, 170–178. Available at: http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/43/83#.WNpjRNLygdU
  10. Gibson, Dzh.; Logvinenko, A. D. (Ed.) (1988). Ekologicheskij podhod k zritel'nomu vospriyatiyu. Moscow: Progress, 464.
  11. Alyaev, Yu. A., Garyaev, A. V., Kalinin, I. Yu. (2006). «Soyuzmul'tzadachnik. Zanimatel'naya fizika» dlya nachal'noj shkoly. Informatizaciya sel'skoj shkoly (Infosel'sh-2006). Moscow: OOO «Press-Attashe», 306–310. Available at: http://window.edu.ru/resource/008/56008/files/anapa2006.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-03-31

Як цитувати

Zhytienova, N. (2017). Принципи візуалізації як основа дидактичного дизайну. ScienceRise: Pedagogical Education, (3 (11), 11–14. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.97072

Номер

Розділ

Педагогічна освіта