Оцінка медичних технологій в німеччині: основи практичного функціонування та освіти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4852.2025.326977

Ключові слова:

охорона здоров’я, оцінка в охороні здоров’я, медична технологія (технологія охорони здоров’я), оцінка медичних технологій (ОМТ), навчальний план з ОМТ, відповідальні органи з ОМТ, сітка компетенцій, стейкхолдери ОМТ, цільові групи ОМТ

Анотація

Мета. Метою дослідження було вивчення процесу розвитку системи оцінки медичних технологій (ОМТ, оцінка технологій охорони здоровя, ОТОЗ) та її освітньої складової на основі дослідження основних функцій та активностей установ, які відповідають за її функціонування в Німеччині.

Матеріал і методи. Використано офіційні сайти державних та неурядових неприбуткових організацій, державні публікації у спеціалізованих відкритих джерелах. Методи дослідження включають переважно описовий підхід та методи збору даних: спостереження, узагальнення даних, графічні та методи аналізу даних: якісний контент-аналіз.

Результати. Створення системи ОМТ у Німеччині триває з 1994 року. Змінилися державні установи, відповідальні за ОМТ, переформатовано сфери їх відповідальності та контролю. Наведено 5 установ / організацій, які сьогодні забезпечують ефективне функціонування ОМТ у Німеччині. Представлено базову навчальну програму, яка спрямована на навчання виконавців (осіб, що готують звіти) та осіб, які приймають рішення. Представлено сітку із 7 базових компетенцій в освіті ОМТ у Німеччині. Програма представлена ​​10 модулями, які автори згрупували в три цикли: фундаментальний (Модулі 1-6), методичний (М. 7-9) і заключний цикл (М. 10).

Висновки. Для побудови або вдосконалення системи ОМТ слід приділяти увагу періодичності оновлення інформації, що сприятиме точнішій ідентифікації (задоволенню) потреб країни в ОМТ як з точки зору впровадження та забезпечення прикладного функціонування, так і для освітньої складової процесу ОМТ. Постійний перегляд та оцінка потреб/основного обсягу національної ОМТ та зацікавлених сторін. Найкращий спосіб зробити це – вивчити існуючі моделі та механізми ОМТ у країнах із найбільш розвиненими та передовими системами охорони здоров’я

Біографія автора

Maryna, Helmuth Schmidt University Hamburg Institute of International Economics

PhD

Посилання

  1. OECD. Available at: https://www.oecd.org/
  2. Situation Report – 122. Coronavirus disease 2019 (COVID-19) (2020). Available at: https://www.who.int/publications/m/item/situation-report---122
  3. Szczepura, A., Kankaanpää, J. (1994). Interests in Health Care Technology Assessment (HCTA) and HCTA training needs in eight European countries: Comett-assess. Social Science & Medicine, 38 (12), 1679–1688. https://doi.org/10.1016/0277-9536(94)90070-1
  4. EUnetHTA. HTA Core Model. Available at: https://learning.eupati.eu/mod/page/view.php?id=956
  5. Fontrier, A.-M., Visintin, E., Kanavos, P. (2021). Similarities and Differences in Health Technology Assessment Systems and Implications for Coverage Decisions: Evidence from 32 Countries. PharmacoEconomics – Open, 6 (3), 315–328. https://doi.org/10.1007/s41669-021-00311-5
  6. Vreman, R. A., Mantel-Teeuwisse, A. K., Hövels, A. M., Leufkens, H. G. M., Goettsch, W. G. (2020). Differences in Health Technology Assessment Recommendations Among European Jurisdictions: The Role of Practice Variations. Value in Health, 23 (1), 10–16. https://doi.org/10.1016/j.jval.2019.07.017
  7. Curriculum EbM Ärztlicher Fortbildungskatalog Evidenzbasierte Medizin (2005). Deutsches Netzwerk Evidenzbasierte Medizin (DNEbM e.V.); Ärztliches Zentrum für Qualität in der Medizin (ÄZQ), Hrsg. Available at: https://www.bundesaerztekammer.de/fileadmin/user_upload/_old-files/downloads/CurrEBM.pdf
  8. Health Economics and Health Technology Assessment MSc/PgDip/PgCert: Online distance learning. Postgraduate Taught. University of Glasgow. Available at: http://www.gla.ac.uk/postgraduate/taught/healthtechnologyassessment
  9. Health Technology Assessment and Decision Science Program. Doctoral Program in Health Technology Assessment. UMIT – University for Health Sciences, Medical Informatics and Technology. HTADS – Program on Health Technology Assessment & Decision Sciences HTADS. Available at: https://www.umit-tirol.at/page.cfm?vpath=academy/htads-kurse&switchLocale=de_AT
  10. Hoxhaj, I., Castagna, C., Calabrò, G. E., Boccia, S. (2022). HTA Training for Healthcare Professionals: International Overview of Initiatives Provided by HTA Agencies and Organizations. Frontiers in Public Health, 10. https://doi.org/10.3389/fpubh.2022.795763
  11. GMS Health Innovation and Technologies. Das Curriculum Health Technology Assessment (HTA), Version 2.0. Available at: https://www.egms.de/static/en/journals/hta/2017-13/hta000129.shtml
  12. Douw, K., Vondeling, H., Bakketeig, Leiv. S., Gabbay, J., Hansen, N. W., Kristensen, F. B. (2002). HTA education and training in Europe. International Journal of Technology Assessment in Health Care, 18 (4), 808–819. https://doi.org/10.1017/s0266462302000612
  13. Health Technology Assessment (HTA) Training Program. International Society for Pharmacoeconomics and Outcomes Research. ISPOR. Available at: https://www.ispor.org/education-training/learning-lab/health-technology-assessment
  14. University of Birmingham. Public Health (Health Technology Assessment) MPH/Diploma. Available at: http://www.birmingham.ac.uk/postgraduate/courses/taught/med/public-health-tech-assessment.aspx.
  15. DIMDI. Federal Institute for Drugs and Medical Devices (BfArM) Office in Cologne. Available at: https://www.bfarm.de/EN/Home/_node.html
  16. Fasseeh, A. N., Saragih, S. M., Hayek, N., Brodovska, S., Ismail, A., ElShalakani, A. et al. (2022). Impact of health technology assessment implementation with a special focus on middle-income countries. Health Policy and Technology, 11 (4), 100688. https://doi.org/10.1016/j.hlpt.2022.100688
  17. Health technology assessment. Available at: https://www.who.int/health-topics/health-technology-assessment#tab=tab_1
  18. Health Technology Assessment process: Fundamentals. Available at: https://toolbox.eupati.eu/resources/health-technology-assessment-process-fundamentals/
  19. Carroll, C., Beecroft, C., Miller, L. (2014). The Future of Education in HTA and Health Economics. Value in Health, 17 (7), A436. https://doi.org/10.1016/j.jval.2014.08.1123
  20. EUnetHTA 21 Servicevertrag endet (2021). SKC. Available at: https://skc-beratung.de/de/insights/blog/2023/09/EUnetHTA_21_servicevertrag_endet.php
  21. INAHTA Members List. Available at: https://www.inahta.org/members/members_list/
  22. Organizational Members. HTAi. Available at: https://htai.org/membership/organizational-members/
  23. Filiniuk, O., Babenko, M., Kosyachenko, K., Sucu, R. (2023). Current approaches of health technologies introduction in Ukrainian hospitals. ScienceRise: Pharmaceutical Science, 5 (45), 16–23. https://doi.org/10.15587/2519-4852.2023.289683
  24. Zaliska, O., Piniazhko, O., Vashchenko, O., Brezden, O. (2019). Analysis of education and training opportunities in HE/PE/HTA in CEE consortium countries. Value in Health, 22, 8–22. https://doi.org/10.1016/j.jval.2019.09.2241
  25. Kotvitskа, A. А., Nemchenko, A. S., Nazarkina, V. N. (2020). The relevance of training specialists in the Health Technology Assessment in the world and Ukraine. Pharmacia, 67 (4), 295–301. https://doi.org/10.3897/pharmacia.67.e54777
Оцінка медичних технологій в німеччині: основи практичного функціонування та освіти

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-30

Як цитувати

Podgaina, M. (2025). Оцінка медичних технологій в німеччині: основи практичного функціонування та освіти. ScienceRise: Pharmaceutical Science, (2 (54), 38–48. https://doi.org/10.15587/2519-4852.2025.326977

Номер

Розділ

Фармацевтичні науки