Дослідження характеристик споживачів лікувальної косметики в Україні

Автор(и)

  • Ольга Вікторівна Посилкіна Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002, Україна
  • Вікторія Григорівна Котлярова Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0001-6966-5631
  • Олена Валеріївна Чечотка Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4852.2016.88012

Ключові слова:

засоби лікувальної косметики, портрет споживача, поведінка споживача, фактори вибору

Анотація

Ефективність маркетингової діяльності підприємства залежить від однозначності визначення проблем цільової групи. Для цього підприємству необхідно визначити характеристики свого споживача та сформувати його портрет.

Метою дослідження є формування портрету споживачів лікувальної косметики та аналіз його зміни за останнє десятиліття.

У досліджені використані методи структурного аналізу, графічні методи, методи порівняння, метод анкетування.

В результаті дослідження встановлено, що за аналізований період з 2006 по 2016 рр. характеристики споживачів змінилися, особливо за психологічними характеристиками. Серед найбільш примітних з них є: зміна найбільш важливих характеристик засобів лікувальної косметики, мотивів придбання та збільшення частки чоловіків-споживачів. Заслуговуючими на увагу результатами дослідження є зміна пріоритетів придбання таких засобів в залежності від вікової групи споживачів.

Таким чином, характеристики споживачів - динамічні, можуть змінюватися під впливом низки факторів. Тому, при розробці стратегії просування засобів лікувальної косметики необхідно враховувати ці зміни

Біографії авторів

Ольга Вікторівна Посилкіна, Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002

Доктор фармацевтичних наук, професор

Кафедра управління та економіки підприємства 

Вікторія Григорівна Котлярова, Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра управління та економіки підприємства 

Олена Валеріївна Чечотка, Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002

Аспірант

Кафедра управління та економіки підприємства 

Посилання

  1. Chugunov, A. V. (2011). Formuvannja strategіi vivedennja іsnujuchogo tovaru na novij rinok. Ekonomіka: realіi chasu, 1 (1), 42–46.
  2. Krikavs'kij, E. V., Kosar, N. S., Pituljak, N. S. (2014). Marketingovі doslіdzhennja tendencіj rinku farmacevtichnih preparatіv. Naukovі pracі Donec'kogo nacіonal'nogo tehnіchnogo unіversitetu. Serіja: Ekonomіchna, 5, 175–184.
  3. Zhivodonikov, E. (2014). Kosmetika v aptechnom segmente rynka Ukrainy. Kosmeticheskij rynok segodnja, 1, 32–36.
  4. Kornjushin, V. (2012). Upravlenie aptechnoj kosmetikoj: tendencii, analiz, rekomendacii. Farmacevticheskij vestnik, 10.
  5. Gacan, V., Boldyreva, E. (2006). Rezul'taty sociologicheskogo oprosa potrebitelej kosmeticheskih sredstv, provedennogo v aptechnih organizacijah. Vestnik VGU. Serija: Himija. Biologija. Farmacija, 1, 197–199.
  6. Ol'hovs'ka, A. B., Kobec', M. M., Felonenko, L. S. (2011). Marketingove doslіdzhennja vіtchiznjanogo rinku lіkuval'noi kosmetiki. Upravlіnnja, ekonomіka ta zabezpechennja jakostі v farmacіi, 3 (17), 63–68.
  7. Hanik, N., Peterchuk, І. (2012). Doslіdzhennnja prіoritetіv dlja spozhivachіv pri viborі kosmetichnih zasobіv po dogljadu za shkіroju. Ukrains'kij medichnij al'manah, 15 (5), 159–160.
  8. Juldasheva, O. (2004). Kognitivnyj marketing i tehnologi potreblenija. Marketingovye kommunikacii, 6, 125–139.
  9. Gorodec'ka, І., Chernjahovich, A. (2010). Osoblivostі pozicіonuvannja kosmetichnih zasobіv na vіtchiznjanomu farmacevtichnomu rinku. Farmacevtichnij chasopis, 3, 79–83.
  10. Obzor prodazh kosmetiki v aptekah v 2016 g. (1 kvartal). Available at: http://www.dsm.ru/news/253/
  11. Juhasz, M. L., Marmur, E. S. (2014). A review of selected chemical additives in cosmetic products. Dermatologic Therapy, 27 (6), 317–322. doi: 10.1111/dth.12146
  12. Hougeir, F. G., Kircik, L. (2012). A review of delivery systems in cosmetics. Dermatologic Therapy, 25 (3), 234–237. doi: 10.1111/j.1529-8019.2012.01501.x
  13. Vigan, M., Castelain, F. (2014). Cosmetovigilance: definition, regulation and use "in practice". European Journal of Dermatology, 24 (6), 643–649.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-28

Як цитувати

Посилкіна, О. В., Котлярова, В. Г., & Чечотка, О. В. (2016). Дослідження характеристик споживачів лікувальної косметики в Україні. ScienceRise: Pharmaceutical Science, (4 (4), 53–60. https://doi.org/10.15587/2519-4852.2016.88012

Номер

Розділ

Фармацевтичні науки