Прогнозування динаміки конкурентоспроможності аптечних мереж
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4852.2017.100095Ключові слова:
прогнозування, динаміка конкурентоспроможності, аптечні мережіАнотація
У ринковій економіці одним із головних завдань будь-якого підприємства (організації) є перемога в конкурентній боротьбі. Перемога не разова, не випадкова, а як закономірний підсумок ефективного управління цим процесом.
Метою роботи є розробка методичних підходів до моделювання динаміки конкурентоспроможності аптечних мереж в умовах мінливої ринкової ситуації.
Методи. В процесі роботи був використаний метод багатовимірного кореспондентського аналізу (correspondence analysis).
Результати дослідження. Для прогнозування динаміки конкурентоспроможності аптечних мереж на початковому етапі було проаналізовано 53 потенційних фактори, що впливають на рівень результуючого показника. З використанням багатовимірного кореспондентського аналізу розроблено математичну модель, що дозволяє прогнозувати динаміку конкурентоспроможності аптечних мереж на основі обчислення «індексу конкурентоспроможності» – числового показника, що приймає позитивні значення в разі підвищення конкурентоспроможності та негативні – при відсутності її позитивної динаміки.
Висновки. Запропоновано методичні підходи до прогнозування конкурентоспроможності аптечних мереж, що дозволяють приймати управлінські рішення, спрямовані на протистояння негативним зовнішнім впливам і досягнення лідерства у відповідності з поставленими стратегічними цілями організації
Посилання
- Vavulina, Yu. V., Kotlyarova, V. G. (2015). Teoretychni aspekty vyznachennya konkurentospromozhnosti potencialu pidpryyemstva. Aktualni problemy rozvytku galuzevoyi ekonomiky ta logistyky. Kharkiv: NFaU, 289–291.
- Goncharov, A. B., Antonova, Ya. O. (2013). Konkurentospromozhnist pidpryyemstva v systemi marketyngu. Formuvannya strategiyi naukovo-tekhnichnogo, ekologichnogo i socialno-ekonomichnogo rozvytku suspilstva. Ternopil: Krok, 111–113.
- Yankovogo, O. G. (Ed.) (2013). Konkurentospromozhnist pidpryyemstva: ocinka rivnya ta napryamy pidvyshhennya. Odessa: Atlant, 470.
- Kotviczka, A. A., Surikova, I. O. (2014). Analiz faktoriv, shho vplyvayut na konkurentospromozhnist vitchyznyanykh farmacevtychnykh pidpryyemstv. Suchasni dosyagnennya farmacevtychnoyi tekhnologiyi. Kharkiv: NFaU, 166–167.
- Posylkina, O. V., Demchenko, N. V. (2014). Metodologichni i metodychni aspekty ocinky konkurentospromozhnosti farmacevtychnykh pidpryyemstv. Upravlinnya, ekonomika ta zabezpechennya yakosti v farmaciyi, 2, 28–35.
- Posylkina, O. V., Kozyryeva, O. V., Svitlychna, K. S., Khromykh, A. G. (2015). Konkurentospromozhnist pidpryyemstva. Kharkiv: Vyd-vo NFaU, 94.
- Rogulya, O. Yu., Lozenko, V. O. (2013). Zastosuvannya yakisnykh ta kilkisnykh metodiv ocinky konkurentospromozhnosti farmacevtychnogo pidpryyemstva. Aktualni problemy rozvytku galuzevoyi ekonomiky ta logistyky. Kharkiv, 97–99.
- Mnushko, Z. M., Popova, Yu. V. (2006). Vyznachennya konkurentospromozhnosti likars'kykh preparativ antyhel'mintnoyi diyi, prysutnikh na farmatsevtychnomu rynku Ukrayiny. Visnyk farmatsiyi, 3, 35–40.
- Mala, Zh. V., Posylkina, O. V., Nessonova, M. M. (2017). Analiz faktoriv vplyvu na dynamiku konkurentospromozhnosti aptechnykh merezh v zalezhnosti vid yikh typu. Upravlinnya, ekonomika ta zabezpechennya yakosti v farmatsiyi, 1 (43), 44–47.
- Маla, Zh. V., Posylkina, О. V., Nessonova, M. M. (2017). Methodological approaches to the analysis and assesment of marketing competitive advantages of pharmacy networks. Social Pharmacy in Health Care, 3 (1), 41–51.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Olga Posylkina, Zhanna Mala, Marina Nessonova
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.