Аналіз формування рівневої цифрової фармації

Автор(и)

  • Iryna Timanyuk Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0003-3569-0323
  • Iryna Pestun Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-4114-3564

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4852.2017.104237

Ключові слова:

цифрова фармація, інтранет, екстранет, інтернет, інформаційно-пошукові технології

Анотація

Мета: Метою дослідження є аналіз використання окремих рівнів інформаційних мереж в аптеках України як першого етапу інтеграційних процесів інформаційних мереж окремих фармацевтичних організацій і можливостей формування цифрової фармації.

Методи: У дослідженні використовувалися метод маркетингового аналізу, а також історичний, логічний, порівняльний методи.

Результати: Представлені результати аналізу використання сучасних інформаційно-пошукових та прикладних технологій та їх можливостей для фармацевтичних організацій. Встановлено, що усі сучасні оболонки та програми потребують адаптування до особливостей використання в умовах фармацевтичного підприємства з урахування його особливостей. Опрацьовано значення поняття «мережеве суспільство» та термінів інтранет, єкстранет та інтернет, а також оцінений ступінь їх використання в фармації. Встановлено, що в аптечних мережах України окрім розповсюджених касових модулів та автоматизованих робочих місць власники впроваджують сучасне програмне забезпечення, яке не лише дає можливість автоматизації більшості операцій в аптеці але й встановлює двосторонній контакт з кінцевим споживачем, формуючи його лояльність.

Висновки: Виділені інформаційно-пошукові та прикладні продукти, які використовують в аптечних мережах України, встановлено ступінь їх поширення і можливості, тенденції до формування цифрової фармації

Біографії авторів

Iryna Timanyuk, Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002

Кадидат фармацевтичних наук, доцент

Кафедра фармацевтичного маркетингу та менеджменту

Iryna Pestun, Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002

Доктор фармацевтичних наук, доцент

Кафедра фармацевтичного маркетингу та менеджменту

Посилання

  1. Kit, L. Z. (2014). Evolyutsiya merezhevoyi ekonomiky. Visnyk Khmel'nyts'koho natsional'noho universytetu, 2 (3), 187–193.
  2. Onuiri, E. E., Inalegwu, G. O., Solomon, A. F., Chukwujioke, S.-D. (2016). Online Pharmaceutical Management System. European Scientific Journal, 12 (12), 139–156. doi: 10.19044/esj.2016.v12n12p139
  3. Pestun, I. V. (2010). Teoretychni ta naukovo-prykladni zasady marketynhovoho upravlinnya v systemi likars'koho zabezpechennya naselennya. Natsional'nyi farmatsevtychnyi universytet. Kharkiv, 43.
  4. Wasen, K. (2015). Innovation Management in Robot Society (Routledge Studies in Technology, Work and Organizations). Abingdon: Routledge, 1601.
  5. Novyts'ka, Yu. Ye., Posylkina, O. V., Kozyryeva, O. V., Khromykh, A. H. (2013). Lohistychni pidkhody do upravlinnya zapasamy na farmatsevtychnykh pidpryyemstvakh. Ukrayins'kyi Medychnyi Al'manakh, 16 (2), 112–115.
  6. Mayboroda, Y. N., Storozhenko, Y. P., Babenko, V. P., Kaydash, M. V. (2016). Ohlyad dosyahnen' v terahertsovykh komunikatsiynykh systemakh. Zbirnyk naukovykh prats' Natsional'noyi akademiyi Natsional'noyi hvardiyi Ukrayiny, 1 (27), 45–48.
  7. Kotvits'ka, A. A., Karlo, V. V., Cherkashyna, A. V. (2016). Rozrobka avtomatyzovanoyi medyko-farmatsevtychnoyi systemy likuvannya khvorykh na psoriaz. Sotsialna farmatsiya v okhoroni zdorovya, 2 (2), 11–18.
  8. Tolochko, V. M., Medvedeva, Yu. P., Muzyka, T. F. (2013). Izuchenie opyta legalizacii deyatel'nosti-internet aptek v stranah Evrosoyuza i vozmozhnost' ego ispol'zovaniya v Ukraine. Nauchnye vedomosti. Seriya medicina. Farmaciya, 22 (11 (154)), 239–244.
  9. Nemchenko, A. S., Tereshchenko, L. V., Teterych, N. V. (2012). Naukove uzahal'nennya svitovoho dosvidu vprovadzhennya novitnikh tekhnolohiy z elektronnoyi retseptury. Klinichna farmatsiya, 16 (4), 25–30.
  10. Pernice, K. (2017). 2017 Intranet Design Annual. Nielsen Norman Group, 483.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-27

Як цитувати

Timanyuk, I., & Pestun, I. (2017). Аналіз формування рівневої цифрової фармації. ScienceRise: Pharmaceutical Science, (3 (7), 41–50. https://doi.org/10.15587/2519-4852.2017.104237

Номер

Розділ

Фармацевтичні науки