Аналіз факторів, що впливають на організацію навчальної та виробничої практики у підготовці фахівців фармації

Автор(и)

  • Oksana Barkovska Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002, Україна
  • Svetlana Ogar’ Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002, Україна
  • Olga Rogulia Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002, Україна
  • Nataliia Havrysh Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4852.2017.113522

Ключові слова:

фармація, освіта, фахівець, практика, фактори, організація, якість, компетентність, результативність, працевлаштування, кар’єра

Анотація

Мета: Метою дослідження є угрупування та аналіз зовнішніх і внутрішніх факторів, що впливають на процес організації навчальної та виробничої практики як складової професійної підготовки фахівців в системі вищої фармацевтичної освіти, та розробка комплексу рекомендацій щодо її удосконалення.

Методи: Для досягнення мети використано методи наукового аналізу, зокрема узагальнення, порівняння, контент-аналіз, системний та логічний методи.

Результати: Доведено актуальність дослідження факторів, що впливають на процес організації навчальної та виробничої практики здобувачами вищої фармацевтичної освіти. Виконано угрупування внутрішніх та зовнішніх факторів та розкрито їх сутність за класифікаційною ознакою. Розроблено та рекомендовано комплекс заходів, спрямованих на удосконалення організації навчальної та виробничої практики у вищому навчальному закладі (ВНЗ).

Висновки: Визначено основні чинники, від яких залежить процес організації практики у ВНЗ. Проаналізовано зовнішні та внутрішні фактори, що впливають на процес організації навчальної та виробничої практики. З метою забезпечення належної якості практичної підготовки рекомендовано комплекс заходів щодо покращення процесу організації навчальної та виробничої практики у системі фармацевтичної освіти

Біографії авторів

Oksana Barkovska, Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002

Асистент

Кафедра організації та економіки фармації 

Svetlana Ogar’, Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат фармацевтичних наук, доцент

Кафедра загальної фармації та безпеки ліків

Інститут підвищення кваліфікації спеціалістів фармації

Olga Rogulia, Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат фармацевтичних наук, доцент

Кафедра фармацевтичного маркетингу та менеджменту

Nataliia Havrysh, Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат наук із соціальних комунікацій

Кафедра соціальної фармації

Посилання

  1. Lytvyn, A. (2012). Shliakhy vdoskonalennia vyrobnychoi praktyky uchniv profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladiv. Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity, 5, 57–66. Available at: http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/23936/1/9-57-66.pdf
  2. Kotvitska, A. A., Horodetska, V. I., Saltysh, K. L. (2015). Teoretychni ta praktychni zasady realizatsyi kompetentnistnoho pidkhodu pry pidhotovtsi provizoriv. Formuvannia Natsionalnoi likarskoi polityky za umov provadzhennia medychnoho strakhuvannia: pytannia osvity, teoryi ta praktyky: materialy III Vseukr. nauk.-prakt. konf. Kharkiv: Vyd-vo NFaU, 240.
  3. Kireiev, I. V., Riabova, O. O., Kashuta, V. Ye. (2014). Vykorystannia novatsyi v praktychnyi pidhotovtsi provizora. Aktualni pytannia praktychnoi pidhotovky studentiv NFaU v Ukraini ta za kordonom: materialy nauk.-prakt. konf. za pidsumkamy praktyky studentiv NFaU. Kharkiv: NFaU, 106–108.
  4. Lebedynets, V. O. (2015). Udoskonalennia praktychnoi pidhotovky studentiv za spetsialnistiu 8.18010010 «Yakist, standartyzatsiya ta sertyfikatsiya». Aktualni pytannia praktychnoi pidhotovky studentiv NFaU v Ukraini ta za kordonom: materialy nauk.-prakt. konf. z praktyky studentiv NFaU ta koledzhu NFaU. Kharkiv: NFaU, 79–82.
  5. Nemchenko, A. S., Nazarkina, V. M., Korzh, Yu. V. (2014). Doslidzhennia priorytetnykh napriamkiv udoskonalennia vyrobnychoi praktyky z orhanizatsyi ta ekonomiky farmatsyi. Aktualni pytannia praktychnoi pidhotovky studentiv NFaU v Ukraini ta za kordonom: materialy nauk.-prakt. konf. za pidsumkamy praktyky studentiv NFaU. Kharkiv: NFaU, 70–73.
  6. Posylkina, O. V. (2014). Rol praktyky u formuvanni profesiynykh kompetentnostei u vypusknykiv spetsialnosti «Ekonomika pidpryiemstva». Aktualni pytannia praktychnoi pidhotovky studentiv NFaU v Ukraini ta za kordonom: materialy nauk.-prakt. konf. za pidsumkamy praktyky studentiv NFaU. Kharkiv: NFaU, 92–95.
  7. Kynkolykh, M. F. (2002). Metodyka rozrobky prohram praktyky studentiv. Novi tekhnolohyi navchannia, 34, 67–71.
  8. Yankovyi, O. H., Koshelok, H. V. (2015). Pidvyshchennia yakosti praktychnoi pidhotovky studentiv. Problemy ta shliakhy zabezpechennia yakosti ekonomichnoi osvity v umovakh yevrointehratsii: materialy nauk.-metod. konf. Odessa, 95–97.
  9. Partnerstvo z robotodavtsiamy yak stratehichnyi resurs rozvytku NFaU. Available at: http://www.apteka.ua/article/409162
  10. Yankovych, O. I.; Chaika, V. M., Yankovych, O. I. (Eds.) (2008). Osvitni tekhnolohyi v istoryi vyshchoi pedahohichnoi osvity Ukrainy (1957–2008). Ternopil: Pidruchnyky i posibnyky, 320.
  11. Dernova, M. H. (2014). Dualna model vyshchoi profesiynoi osvity doroslykh: yevropeiskyi dosvid. Osvita doroslykh: teoriya, dosvid, perspektyvy, 2 (9), 137–145.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-31

Як цитувати

Barkovska, O., Ogar’, S., Rogulia, O., & Havrysh, N. (2017). Аналіз факторів, що впливають на організацію навчальної та виробничої практики у підготовці фахівців фармації. ScienceRise: Pharmaceutical Science, (5 (9), 40–45. https://doi.org/10.15587/2519-4852.2017.113522

Номер

Розділ

Фармацевтичні науки