Наукове обґрунтування моделі оновлення товарного асортименту на виробничому фармацевтичному підприємстві

Автор(и)

  • Alla Kotvitska Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002, Україна
  • Volodymyr Kostiuk Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-7153-1509

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4852.2017.119926

Ключові слова:

фармацевтичне підприємство, товарний асортимент, фармацевтичний ринок, маркетингові дослідження

Анотація

У сучасних умовах загострення конкуренції на вітчизняному фармацевтичному ринку, збільшення вартості наукових розробок та інвестицій ФП, підвищення рівня вимог і потреб споживачів ЛЗ, використання вітчизняними виробниками ліків інноваційних підходів до формування товарного асортименту, який дозволить забезпечити підприємству стійку ринкову позицію, економічну стабільність і стратегічний розвиток поряд із забезпеченням наявності на ринку України необхідних та доступних ЛЗ вітчизняного виробництва набуває особливої актуальності.

Мета. Розробка моделі оновлення товарного асортименту на виробничому ФП та її опрацювання на прикладі сегменту нестероїдних протизапальних препаратів.

Методи. Під час дослідження використано системний, аналітичний та логічний методи аналізу.

Результати. На підставі систематизації одержаних результатів організаційно-економічних, маркетингових та фармакоекономічних досліджень фармацевтичного ринку обґрунтовано та розроблено модель оновлення товарного асортименту на виробничому ФП, що складається з п’яти послідовних етапів. Кожний етап запропонованої моделі передбачає проведення наукових досліджень організаційно-економічного спрямування та визначення результативних показників.

Висновки. Розроблена модель оновлення товарного асортименту на виробничому ФП може бути рекомендована як ефективна система підтримки прийняття фармацевтичною організацією обґрунтованих управлінських рішень у сфері маркетингу, що, на нашу думку, дозволить зменшити витрати і значно підвищить ефективність її діяльності

Біографії авторів

Alla Kotvitska, Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002

Доктор фармацевтичних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України, ректор

Volodymyr Kostiuk, Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002

Аспірант

Кафедра соціальної фармації

Посилання

  1. Moskalenko, V. F. (Ed.) (2007). Stan ta perspektyvy rozvytku farmatsevtychnoi promyslovosti v Ukraini: Statystychnyi dosvid. Kyiv: Karavella, 149.
  2. Bratishko, Yu. S., Posylkina, O. V. (2015). Suchasni metodychni pidkhody do otsinky staloho sotsialno-ekonomichnoho rozvytku farmatsevtychnykh pidpryiemstv Ukrainy. Prostranstvennye aspekty razvitiya sotsial'no-ekonomicheskih sistem: ekonomika, obrazovanie i zdravoohranenie. Opole, 234–240.
  3. Kubyshyna, N. S. (2010). Metodyka rozrobky stratehichnoho naboru tovariv na promyslovomu rynku. Ekonomichnyi visnyk NTTU «KPI», 7, 171–178.
  4. Meshalkina, S. Yu., Gnatyuk, O. P. (2013). Otsenka effektivnosti sistemy upravleniya tovarnym assortimentom farmatsevticheskih organizatsiy Dal'nevostochnogo regiona. Vestnik Roszdravnadzora, 3, 40–44.
  5. Pestun, I. V. (2009). Napriamky udoskonalennia Natsionalnoi likarskoi polityky v Ukraini za indykatoramy yii otsinky VOOZ. Zbirnyk naukovykh prats spivrobitnykiv KMAPO im. P. L. Shupyka. Kyiv, 717–723.
  6. Pestun, I. V., Mnushko, Z. M. (2008). Stan ta perspektyvy vplyvu makrootochennia na diyalnist farmatsevtychnykh orhanizatsiy v Ukraini. Upravlinnia, ekonomika ta zabezpechennia yakosti v farmatsiy, 1 (1), 8–14.
  7. Posylkina, O. V., Sydorenko, M. I. (2011). Naukovi pidkhody do upravlinnia yakistiu doslidzhen i rozrobok u farmatsevtychniy haluzi. Upravlinnia, ekonomika ta zabezpechennia yakosti v farmatsiy, 4 (18), 16–23.
  8. Slobodianiuk, M. M., Zhadko, S. V., Samborskyi, O. S. (2010). Naukovo-metodychni pidkhody do optymizatsiy finansuvannia innovatsiynoho portfeliu farmatsevtychnoho pidpryiemstva. Ukr. zhurn. klin. ta lab. med., 2, 58–62.
  9. Belyaevskiy, I. K. (2008). Marketingovoe issledovanie: informatsiya, analiz, prognoz. Moscow: Finansy i statistika, 319.
  10. Mnushko, Z. M., Presniakova, V. V. (2007). Audyt rozdribnoi realizatsiy hormonalnykh likarskykh zasobiv. Visnyk farmatsiy, 2 (50), 54–57.
  11. Baeva, E. E. (2007). Analiz faktorov, vliyayushchih na psihologiyu pokupatelya lekarstvennyh sredstv. Marketing v Rossii i zarubezhom, 1 (57), 20–23.
  12. Zhadko, S. V., Slobodianiuk, M. M., Skrylova, N. M. (2009). Metody analizu ta otsinky asortymentu likarskykh preparativ v systemi upravlinnia tovarnym portfelem vyrobnychykh farmatsevtychnykh pidpryiemstv. Zbirnyk nauk. prats spivrobitnykiv NMAPO im. P. H. Shupyka, 18, 257–265.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-31

Як цитувати

Kotvitska, A., & Kostiuk, V. (2017). Наукове обґрунтування моделі оновлення товарного асортименту на виробничому фармацевтичному підприємстві. ScienceRise: Pharmaceutical Science, (6 (10), 52–55. https://doi.org/10.15587/2519-4852.2017.119926

Номер

Розділ

Фармацевтичні науки