Обґрунтування оптимальної стратегії управління ризиками у маркетинговій комунікативній діяльності фармацевтичних підприємств на засадах математичного моделювання

Автор(и)

  • Anzhela Olkhovska Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-0237-5741
  • Volodymyr Malyi Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-6028-1890
  • Ihor Storozhenko Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-7344-242X

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4852.2018.146479

Ключові слова:

ризикоутворюючі фактори, стратегії управління ризиками, маркетингова комунікативна діяльність, фармацевтичні підприємства, математичне моделювання

Анотація

Мета. Розробка математичної моделі аналізу та оцінки ризиків у маркетинговій комунікативній діяльності фармацевтичних виробничих підприємств при просуванні нового лікарського засобу на ринок в умовах обмеження та (або) заощадження інвестиційних коштів на маркетингові комунікації. На основі отриманих результатів прийняти обґрунтовані рішення щодо вибору оптимальної стратегії управління ризиками у маркетинговій комунікативній діяльності фармацевтичних підприємств.

Методи. Для реалізації окреслених завдань дослідження застосовані методи контент-аналізу, логічного аналізу, групування та узагальнення, математичного моделювання та ін.

Результати дослідження. Запропоновано методику аналізу та оцінки ризиків у маркетинговій комунікативній діяльності фармацевтичних виробничих підприємств при просуванні нового лікарського засобу на ринок із застосуванням теорії нечіткого моделювання в середовищі Fuzzy TECH. Розроблена математична модель дозволяє суб’єктам фармацевтичного ринку досить обґрунтовано та своєчасно оцінити вплив окремих ризикоутворюючих факторів на результати реалізації програми маркетингових комунікацій при просуванні нового лікарського засобу на ринок в умовах обмеження та (або) заощадження інвестиційних коштів на маркетингові комунікації, на основі отриманих результатів прийняти управлінське рішення щодо вибору оптимальної стратегії управління ризиками у маркетинговій комунікативній діяльності підприємств: ухилення від ризику, передача ризику, зниження ризику, прийняття ризику.

Висновки. Представлена математична модель має практичну цінність для суб’єктів фармацевтичного ринку, оскільки не чутлива до кількості вхідних змінних – при збільшенні або зменшені кількості ризикоутворюючих факторів відповідно збільшується або зменшується кількість правил рішення, а логіка моделі при цьому не змінюється

Біографії авторів

Anzhela Olkhovska, Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, Харків, Україна, 61002

Кандидат фармацевтичних наук, доцент

Кафедра фармацевтичного маркетингу та менеджменту

Volodymyr Malyi, Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, Харків, Україна, 61002

Доктор фармацевтичних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра фармацевтичного маркетингу та менеджменту

Ihor Storozhenko, Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, Харків, Україна, 61002

Доктор фізико-математичних наук, професор

Кафедрa фізики

Посилання

  1. Yevtushenko, O. M., Mnushko, Z. M. (2009). Risks of Commodity Promotion of New Medicine Product. Zaporozhye Medical Journal, 1 (52), 75–78.
  2. Samborskyi, O., Slobodyanyuk, M., Yevtushenko, O. (2017). There is a question of risk and management of vagueness processes in the field of pharmaceutical. The scientific heritage, 9 (9), 26–35.
  3. Gikher, Z. (2010). Practical experience of applying the risk management system in JSC InterChem. Pharmaceutical industry, 1 (18), 30–33.
  4. Lebedinets, V. O., Kovalenko, S. M. (2011). Assessment, analysis and risk management for quality in a pharmaceutical company. Management, economics and quality assurance in pharmacy, 6, 10–15.
  5. Lebedinets, V. O. (2012). Organization of internal risk-oriented audits of the pharmaceutical quality system. Management, economics and quality assurance in pharmacy, 2 (22), 21–26.
  6. Posilkina, O. V. (2002). Innovative and investment development of pharmaceutical production: problems of financial support. Kharkiv: NFaU: Golden Pages, 528.
  7. Rogachev, A. Yu. (2008). Enterprise risk management. Pharmaceutical company experience. Risk analysis problems, 4 (5), 30–38.
  8. Yakubovich, M. (2014). 4 risk management strategies obligatory for every project manager. Data portal «About business». Available at: https://probusiness.io/master_class/149-4-strategii-raboty-s-riskami-o-kotorykh-sleduet-znat-kazhdomu-rukovoditelyu-proekta.html Last accessed: 16/04/2018
  9. Kaplan, R. S., Mikes, A. (2012). Managing risks: a new framework. Harvard Business Review, 90.
  10. Froot, K. A., Scharfstein, D. S., Stein, J. C. (1994). A framework for risk management. Journal of Applied Corporate Finance, 7 (3), 22–33. doi: http://doi.org/10.1111/j.1745-6622.1994.tb00415.x
  11. Taplin, R. (Ed.) (2005). Risk management and innovation in Japan, Britain and United States. Abingdon: Routledge, 200. doi: http://doi.org/10.4324/9780203027783
  12. Frenkel, M., Hommel, U., Rudolf, M., Dufey, G. (2005). Risk management: challenge and opportunity. Berlin; New York: Springer, 236. doi: http://doi.org/10.1007/b138437
  13. Zaichenko, Yu. P. (2008). Fuzzy models and methods in intellectual systems. Kyiv: PH Word, 344.
  14. Pegat, A. (2013). Fuzzy modelling and management. Moscow: BINOM, Knowledge laboratory, 798.
  15. Yekhlakov, Yu. P., Permyakova, N. V. (2014). Decision-making algorithmic support for software projects risk management. Scientific herald of NSTU, 55 (2), 122–131.
  16. Yekhlakov, Yu. P., Permyakova, N. V. (2014). Fuzzy risk assessment model for software promotion. Business Computer Science, 3 (29), 69–78.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-05

Як цитувати

Olkhovska, A., Malyi, V., & Storozhenko, I. (2018). Обґрунтування оптимальної стратегії управління ризиками у маркетинговій комунікативній діяльності фармацевтичних підприємств на засадах математичного моделювання. ScienceRise: Pharmaceutical Science, (5 (15), 24–31. https://doi.org/10.15587/2519-4852.2018.146479

Номер

Розділ

Фармацевтичні науки