Методика оцінки якості партнерських відносин між суб’єктами фармацевтичного ринку у системі просування лікарських засобів на основі багатокритеріального вибору
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4852.2020.222252Ключові слова:
партнерські відносини, суб’єкти фармацевтичного ринку, просування, лікарські засоби, модель «дерево рішень».Анотація
Мета. Розробка концептуальної моделі формування стратегічних партнерських відносин між суб’єктами фармацевтичного ринку та ефективності управління ними; розробка та апробація методики оцінки якості партнерських відносин між суб’єктами фармацевтичного ринку у системі просування лікарських засобів на основі багатокритеріального вибору.
Матеріали та методи. Для реалізації окреслених завдань дослідження застосовані методи контент-аналізу, логічного аналізу, групування, узагальнення, маркетингових досліджень, статистичного аналізу, графічний метод та метод «дерева класифікації» (CART).
Результати дослідження. Розроблено концептуальну модель формування стратегічних партнерських відносин (ПВ) та ефективності управління ними між суб’єктами фармацевтичного ринку (СФР) у системі просування лікарських засобів (ЛЗ) на фармацевтичному ринку, реалізація якої сприятиме інтеграції зусиль щодо забезпечення якісної фармацевтичної допомоги населенню України. За даними експертного опитування визначено важливість критеріїв, за якими проводять оцінку партнерських відносин СФР: довготривалість відносин, глибина партнерських зв’язків, можливість дублювання, надійність та динаміка партнерської взаємодії, ефективність партнерських відносин. Розроблено методику оцінки якості ПВ між СФР у системі просування ЛЗ на основі багатокритеріального вибору із застосуванням методу «дерева рішень», яку апробовано у практичній діяльності досліджуваного фармацевтичного підприємства (ФП) при просуванні на фармацевтичному ринку рослинного ферментного комплексу для відновлення функції хребта і суглобів. Оцінка якості ПВ між СФР у системі просування фармацевтичного товару згідно з розробленим алгоритмом відбувається шляхом послідовного порівняння предикторних показників-критеріїв із пороговими значеннями їхніх бальних оцінок, відповідно до яких здійснюється спуск уздовж певних гілок дерева доти, доки не буде досягнутий термінальний вузол, який відповідає певному значенню (високий, середній чи низький) рівня якості відносин з партнером у просуванні товару. Загальна точність побудованого алгоритму становить 80,2 %. Визначено комбінації значень оцінок критеріїв партнерства, які забезпечують високий, середній та низький рівень якості ПВ.
Висновки. Отримані результати дозволили визначити групу найбільш оптимальних партнерів досліджуваного ФП, які забезпечують ефективне просування фармацевтичного товару на підставі високого рівня якості ПВ. Розроблена методика оцінки якості ПВ між СФР у системі просування фармацевтичного товару на основі багатокритеріального вибору буде корисною для СФР, які прагнуть розвивати та підтримувати довгострокові відносини з партнерами з метою консолідованої співпраці за рахунок оптимізації маркетингової діяльності. Отримані результати мають практичне значення і можуть стати у нагоді для СФР з метою формування ефективного і тривалого партнерства у сфері просування ЛЗ, що сприятиме забезпеченню підвищення якості фармацевтичної допомоги та доступності ЛЗ для населення країни.
Посилання
- Kuzmin, O. E. (2010). Trust as economic category. Bulletin of NLTU of Ukraine, 20.2, 100–104.
- Mandibura, V. O. (2010). Restoration of trust of final consumption as a component of social responsibility of business. Theoretical and applied issues of economics, 21, 55–68.
- Matviishin, E. G., Matviishin, I. L. (2010). Assessment of factors of trust development as a basis for socio-economic growth in the regions of Ukraine. Public administration: theory and practice, 3-4, 230–235.
- Knyazyk, Y. M. (2010). The relationship of the subjects of marketing partnerships. Bulletin of Lviv Polytechnic National University, 690, 321–326.
- Us, M. I. (2011). Modern directions of partnership formation. Business Inform, 8, 181–183.
- Pidgurska, I. (2010). Features of the formation of international partnerships in the modern world economy. Galician Economic Bulletin, 1 (26), 5–11.
- Piven, E. P., Tkachenko, K. E., Tkachenko, I. V. (2015). Assessment of the level of awareness of specialists of pharmaceutical companies about the basic principles of relationship marketing. Management and marketing in the modern economy, science, education, practice. Kharkiv: NUPh, 218–221.
- Kotvitska, A. A., Bardakova, L. V. (2016). Research of the system of the state regulation of pharmaceutical legal relationship in the sphere of circulation of medicine. The scientific heritage, 6 (6), 140–143.
- Posylkina, O. V., Gorbunova, O. Y. (2009). The urgency of establishing a system of partnerships in the logistics chain of a pharmaceutical company. Bulletin of the Donetsk Institute of Road Transport, 1, 242–245.
- Posylkina, O. V., Gorbunova, O. Y. (2010). Diagnosis of the potential for the development of partnerships in the logistics pharmaceutical chain. Kharkiv: NUPh, 27.
- Olkhovska A. B., Malyi V. V. (2019). Formation of partnership relations between subjects of the pharmaceutical market in promotion of medicines in Ukraine and foreign countries. Social Pharmacy in Health Care, 5 (1), 31–40. doi: http://doi.org/10.24959/sphhcj.19.146
- Qabbaah, H., Sammour, G., Vanhoof, K. (2015). Decision Tree Analysis To Improve E-Mail Marketing Campaigns. Information Theories and Applications, 26 (1), 3–36.
- Hendalianpour, A., Razmi, J., Rameshi Sarvestani, A. (2016). Applying decision tree models to SMEs: A statistics-based model for customer relationship management. Management Science Letters, 6, 509–520. doi: http://doi.org/10.5267/j.msl.2016.5.002
- Olkhovska, A. B. (2019). Theoretical and scientific-applied principles of improving marketing communications in the system of promotion of drugs in Ukraine. Kharkiv, 44.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Anzhela Olkhovska, Volodymyr Malyi, Maryna Nessonova, Anna Chehrynets
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.