Результати оцінки громадськістю факторів впливу на формування бренду закладу вищої освіти фармацевтичного спрямування

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4852.2021.248050

Ключові слова:

бренд, формування, оцінка, результати, фактри впливу, заклад вищої освіти, громадскість

Анотація

Метою статті є дослідження ставлення громади до бренду закладу вищої освіти з урахуванням особливостей наданих ним освітніх послуг та специфіки ринку освітніх послуг.

Методи дослідження: теоретичні (аналіз та синтез наукової літератури і нормативних джерел, узагальнення, аналітичний, порівняльний та логічний); емпіричний (опису, порівняння, анкетування, математико-статистичний).

Матеріали: анкети респондентів, якими виступали здобувачі вищої освіти, випускники, співробітники НФаУ та вступники.

Результати дослідження. На думку здобувачів вищої освіти, найбільш вагомим чинником є позитивні відгуки про заклад (14 % респондентів), якість освітніх послуг та залучення відомих вчених і практиків (по 12 % кожен чинник), наявність наукових шкіл, наявність традицій і активна участь закладу в громадському житті (по 11 % кожен чинник). Для вступників важливе місце посідають державний статус закладу вищої освіти, позитивні відгуки про нього та висока якість освітніх послуг (по 13 % кожен чинник). До переваг, які мають випускники престижного закладу вищої освіти, належать високий рівень теоретичних знань (89 % респондентів) та практичних навичок (85 %), високий рівень конкурентоспроможності на ринку праці (81 %). Серед основних напрямів розвитку та удосконаленню освітнього бренду опитані співробітники НФаУ відзначили постійне підвищення якості освітніх послуг (91 % опитаних), активізація міжнародної співпраці (86 %), активне залучення до наукового, волонтерського і культурного життя закладу практиків і науковців (79 %).

Висновки. Доведено, що важливими компонентами бренду закладу є освітня послуга; імідж освітніх послуг; переваги, які будуть надані власником бренду споживачам освітніх послуг. Встановлені найбільш вагомі чинники популяроності та позитивного ставлення до НФаУ і переваги, що отримують випускники після його закінчення. Зроблено висновок про високий рівень корпоративної культури у закладі,який досліджувався та доведено, що , важливими елементами його ефективного розвитку в сучасному освітянському просторі є наявність стратегії розвитку, впровадження ефективних управлінських технологій та створення умов для самореалізації співробітників

Біографії авторів

Алла Анатоліївна Котвіцька, Національний фармацевтичний університет

Доктор фармацевтичних наук, професор, ректор

Аліна Вікторівна Волкова, Національний фармацевтичний університет

Кандидат фармацевтичних наук, доцент

Кафедра соціальної фармації

Олена Юріївна Яковлєва, Національний фармацевтичний університет

Помічник ректора

Посилання

  1. Organisation for economic cooperation and development. Statistics and publications. Available at: www.oecd.org Last accessed: 26.03.2021
  2. Melewar, T. C., Nguyen, B. (2014). Five areas to advance branding theory and practice. Journal of Brand Management, 21 (9), 758–769. doi: http://doi.org/10.1057/bm.2014.31
  3. Zamerchenko, N. I. (2012). Branding in Education. IAroslavskii pedagogicheskii vestnik, 2 (2), 79–81.
  4. Fernandes, T., Moreira, M. (2019). Consumer brand engagement, satisfaction and brand loyalty: a comparative study between functional and emotional brand relationships. Journal of Product & Brand Management, 28 (2), 274–286. doi: http://doi.org/10.1108/jpbm-08-2017-1545
  5. Vera, J. (2016). Two paths to customer loyalty: the moderating effect of the differentiation level strategy in the performance-satisfaction-value-intentions relationship. Journal of Product & Brand Management, 25 (2), 171–183. doi: http://doi.org/10.1108/jpbm-01-2015-0789
  6. Mills, A. J., Robson, K. (2019). Brand management in the era of fake news: narrative response as a strategy to insulate brand value. Journal of Product & Brand Management, 29 (2), 159–167. doi: http://doi.org/10.1108/jpbm-12-2018-2150
  7. Zhadko, E. A., Kapustina, L. M., Romanova, N. Iu. (2016). Pozitsionirovanie i brending obrazovatelnoi organizatsii. Ekaterinburg: Izd-vo Ural. gos. ekon. un-ta, 204.
  8. Wohlfeil, M., Whelan, S. (2012). "Saved!" by Jena Malone: An introspective study of a consumer's fan relationship with a film actress. Journal of Business Research, 65 (4), 511–519. doi: http://doi.org/10.1016/j.jbusres.2011.02.030
  9. Kandampully, J., Zhang, T., Bilgihan, A. (2015). Customer loyalty: a review and future directions with a special focus on the hospitality industry. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 27 (3), 379–414. doi: http://doi.org/10.1108/ijchm-03-2014-0151
  10. Maity, M., Gupta, S. (2016). Mediating Effect of Loyalty Program Membership on the Relationship Between Advertising Effectiveness and Brand Loyalty. Journal of Marketing Theory and Practice, 24 (4), 462–481. doi: http://doi.org/10.1080/10696679.2016.1205450
  11. Garipağaoğlu, B. Ç. (2015). Branding in Higher Education: A Case Study from Turkey. Higher Education Policy, 29 (2), 254–271. doi: http://doi.org/10.1057/hep.2015.24
  12. Alikperov, I. M., Zhadko, E. A., Timokhina, G. S. (2016). Model upravleniia brendom obrazovatelnoi organizatsii. Ekonomika i predprinimatelstvo, 11, 474–477.
  13. Hwang, J., Kandampully, J. (2012). The role of emotional aspects in younger consumer‐brand relationships. Journal of Product & Brand Management, 21 (2), 98–108. doi: http://doi.org/10.1108/10610421211215517
  14. Kotvitska, A. A., Yakovlieva, O. Y. (2021). The study of the theoretical approaches to the event management in order to form the brand of a higher education institution. Social Pharmacy in Health Care, 7 (2), 4–9. doi: http://doi.org/10.24959/sphhcj.21.225
  15. National University of Pharmacy. Available at: https://nuph.edu.ua/
  16. Gong, T. (2017). Customer brand engagement behavior in online brand communities. Journal of Services Marketing, 32 (3), 286–299. doi: http://doi.org/10.1108/jsm-08-2016-0293
  17. Bakasova, O. A. (2016). The impact of social expectations of students with regard to the university brand on de-velopment of academic motivation. Business. Education. Law. Bulletin of Volgograd Business Institute, 1 (34), 264–268.
  18. Hollebeek, L. D., Glynn, M. S., Brodie, R. J. (2014). Consumer Brand Engagement in Social Media: Conceptualization, Scale Development and Validation. Journal of Interactive Marketing, 28 (2), 149–165. doi: http://doi.org/10.1016/j.intmar.2013.12.002
  19. Alikperov, I. M., Zhadko, E. A., Timokhina, G. S. (2016). Model upravleniia brendom obrazovatelnoi organizatsii. Ekonomika i predprinimatelstvo, 11-2 (76-2), 474–477.
  20. Dudarev, O. K., Kustitskaia, T. A., Ovchinnikova, E. V. (2016). Matematicheskaia statistika. Krasnoiarsk, 156.
  21. Chang, C.-T., Chu, X.-Y., Tsai, I.-T. (2020). How Cause Marketing Campaign Factors Affect Attitudes and Purchase Intention. Journal of Advertising Research, 61 (1), 58–77. doi: http://doi.org/10.2501/jar-2019-046

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Як цитувати

Котвіцька, А. А., Волкова, А. В., & Яковлєва, О. Ю. (2021). Результати оцінки громадськістю факторів впливу на формування бренду закладу вищої освіти фармацевтичного спрямування. ScienceRise: Pharmaceutical Science, (6 (34), 66–74. https://doi.org/10.15587/2519-4852.2021.248050

Номер

Розділ

Фармацевтичні науки