Аналіз ринку препаратів для лікування доброякісних захворювань передміхурової залози з метою визначення маркетингових можливостей для вітчизняного виробника

Автор(и)

  • Volodymyr Zaychenko Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002, Україна
  • Olena Ievtushenko Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0001-5276-9784
  • Оlena Ruban Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-2456-8210
  • Julia Masliy Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-8968-0262
  • Tymur Ravshanov Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-1740-6395

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4852.2017.93892

Ключові слова:

фармацевтичний ринок, лікарські засоби, захворювання передміхурової залози, маркетингові дослідження

Анотація

Поширення урологічних захворювань, а саме простатиту та доброякісної гіперплазії передміхурової залози, призводять до погіршення стану фізичного та психологічного здоров’я працездатного населення нашої країни, що у підсумку, впливає (у макроекономічному аспекті) на здатність виробляти валовий національний продукт, підвищує кількість виплат за листами непрацездатності. У зв’язку з зазначеним пошук нових схем лікування даних захворювань є актуальним питанням сучасної медицини, а розробка нових лікарських засобів залишається гострим питанням для вітчизняної фармації. Тому доречним є визначення стану ринку, тенденцій споживання препаратів для лікування даних захворювань. Проведені дослідження становлять базу для обґрунтування доцільності пошуку, розробки та виведення на ринок інноваційних ліків.

Метою роботи стало вивчення структури та тенденцій розвитку українського ринку лікарських засобів для профілактики та лікування доброякісних захворювань передміхурової залози з метою визначення маркетингових можливостей для вітчизняної фармації.

Матеріали та методи. Дослідження проведено за допомогою структурного аналізу, з використанням логічного і графічного методів, методів маркетингового аналізу.

Результати. Визначено динаміку змін та тенденції розвитку українського ринку лікарських засобів зазначеної групи. Виявлено структуру ринку за кількістю найменувань, брендів, за формами випуску, країнами-виробниками, за складом. Результати свідчать, що за останні 15 років кількість зареєстрованих препаратів даної групи скоротилось, хоча збільшилась кількість пропозицій від вітчизняних виробників. Однак, все одно, за структурою країн-виробників ринок залишається імпортозалежним – препарати закордонного виробництва займають біля 70% вітчизняного ринку за номенклатурою і більше 78% за обсягом реалізації. Ринок препаратів для лікування доброякісних захворювань передміхурової залози має позитивну тенденцію як в динаміці обсягів збуту, так і в структурі асортименту. За загальними підсумками в 2016 році відзначається збільшення обсягу продажів товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні.

Висновки. На базі виявлених змін розроблено певні пропозиції для вітчизняної фармацевтичної індустрії – ринок має відносно незначний асортимент вітчизняних комплексних лікарських засобів, що мають у своєму складі рослинну сировину, тому розробка та виведення інноваційних лікарських засобів є перспективним напрямком розвитку.

Біографії авторів

Volodymyr Zaychenko, Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002

Аспірант

Кафедра заводської технології ліків

Olena Ievtushenko, Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002

Доктор фармацевтичних наук, професор

Кафедра фармацевтичного маркетингу та менеджменту

Оlena Ruban, Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002

Доктор фармацевтичних наук, професор

Кафедра заводської технології ліків

Julia Masliy, Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат фармацевтичних наук, доцент

Кафедра заводської технології ліків

Tymur Ravshanov, Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002

Аспірант

Кафедра клінічної фармакології ІПКСФ

Посилання

  1. Zajchenko, A. V., Tac'kij, Ju. O., Korotkov, V. A., Kovalenko, E. N., Andrijanenkov, A. V., Kuhtenko, A. S. (2014). Morfologicheskaja ocenka prostatoprotektornogo dejstvija svechej s masljannym ekstraktom makljury v jeksperimente. Jeksperimental'naja i klinicheskaja urologija, 2, 28–31.
  2. Vyshnevs'ka, L. I. (2009). Farmakoekonomichna ocinka likars'kyh preparativ dlja likuvannja zahvorjuvan' peredmihurovoi' zalozy na farmacevtychnomu rynku Ukrai'ny. Klinichna farmacija, 13 (1), 37–40.
  3. Dmytrijevskyj, D. I., Kobec, M. M., Kobec, Ju. M., Ahmedov, E. Ju., Harkova, Ju. O. (2012). Marketyngovi doslidzhennja preparativ prostatoprotektoriv, predstavlenyh na farmacevtychnomu rynku Ukrai'ny. Visnyk farmacii, 3 (71), 28–31.
  4. Soldatova, Je. O. (2015). Farmakologichne doslidzhennja prostatoprotektornoi dii' supozytorii'v z fito ekstraktamy. Kharkiv, 22.
  5. Listopad, O. (2000). Preparaty, ispol'zuemye pri adenome predstatel'noj zhelezy: sovremennyj assortiment, ceny, tendencii na rynke. Provizor, 8. Available at: http://www.provisor.com.ua/archive/2000/N8/listop.php
  6. Shevina, V. L., Hohlenkova, N. V., Jarnyh, T. G. (2014). Analiz vitchyznjanogo farmacevtychnogo rynku likars'kyh zasobiv, shho zastosovujut'sja dlja likuvannja sechokam’janoi' hvoroby. Aktualni pytannja farmacevtychnoi i medychnoi nauky ta praktyky, 3 (16), 88–91.
  7. Baza danih «Ekvalajzer» TOV «Bіznes-Kredit». EQ. Available at: http://eq.bck.com.ua/
  8. Derzhavnyj rejestr likarskyh zasobiv Ukrainy. MOZ Ukrainy. Available at: http://www.drlz.com.ua/
  9. Kompendium: lekarstvennye preparaty. Available at: http://compendium.com.ua/
  10. Kirsanov, D. (2016). Brif-analiz farmrynka: itogi nojabrja 2016. Ezhenedelnik «Apteka», 1067 (46). Available at: http://www.apteka.ua/article/397246
  11. Eliseeva, I. I. (2004). Obshhaja teorija statistiki. Moscow: Finansy i statistika, 656.
  12. Volyk, I. M. (2006). Statystyka. Chastyna 3: Indeksy. Sumy: UABS NBU, 26.
  13. Dmitrik, E. (2016). Aptechnye prodazhi v regionah Ukrainy po itogam 9 mesjacev 2016 g. Ezhenedel'nik «Apteka», 1063 (42). Available at: http://www.apteka.ua/article/389281

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-02-28

Як цитувати

Zaychenko, V., Ievtushenko, O., Ruban О., Masliy, J., & Ravshanov, T. (2017). Аналіз ринку препаратів для лікування доброякісних захворювань передміхурової залози з метою визначення маркетингових можливостей для вітчизняного виробника. ScienceRise: Pharmaceutical Science, (1 (5), 53–61. https://doi.org/10.15587/2519-4852.2017.93892

Номер

Розділ

Фармацевтичні науки