FORMATION OF GENDER CULTURE OF SENIOR PUPILS IN SOCIAL AND EDUCATIONAL ACTIVITIES

Authors

  • Oksana Skobel Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University, Ukraine

Keywords:

high school students, gender culture

Abstract

The history of relations articles, history of legal and illicit love, marriage, a variety of forms, customs and traditions of interpersonal communication, expression of feelings and implementation of sexual energy - is the most important aspect of social life of people, an important component of the formation of gender culture, which have an impact religion, subcultural factors traditions of national culture. With this diversity of interests at all times followed the diversity of sexual, moral beliefs and tenets. Analyzing the history of the school as the main institution forming gender culture and education in the first civilizations, it should be noted that in most countries of the Ancient East and the ancient Greek girls were unable to get an education. According to the situation of women in Athens girls receiving education at home supervised by mothers or other women in the women's half of the house hinekeyi. Here they acquired the basic skills of needlework, playing a musical instrument, sometimes reading and writing. Humanism XVI. changed the medieval attitudes toward women, at least to the representatives of the higher social strata. For the first time in the history of the men recognized the need for female education. In a new idea sounded equal education for both sexes in the Enlightenment and the French Revolution period (1789-1794). The reason for the backwardness of women French educator KA Helvetius (1715-1771) saw in the social position they occupy. Interest in women's education was not lost during the Ukrainian Renaissance. This was in 1652, wrote Paul Aleppo "Almost all Ukrainian and most of them women and daughters can read ... Nuns Ascension Monastery, most of the wealthy and large families, all were not only literate, but even highly educated themselves wrote many scientific and other works

Author Biography

Oksana Skobel, Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University

V year student of the specialty "Social work"

References

Астоянц М.С. Социальная инклюзия: попытка концептуализации и операционализации понятия / М. С. Астоянц, И. Г. Россихина [Електронний ресурс] : Режим доступу : http:// rspu.edu.ru

Відкрите досьє з інклюзивної освіти. За матеріалами ЮНЕСКО / [Електронний ресурс] : Режим доступу : http: ussf.kiev.ua

Даниленко Л.І. Управління інклюзивною школою на засадах менеджменту освітніх інновацій / Інклюзивна школа: особливості організації та управління: навчально – методичний посібник / кол. Авторів : Колупаєва А.А., Найда Ю.М., Софій Н.З. та ін.; за заг.ред. Даниленко Л.І. – К.:2007. – 128 с.

Колупаєва А.А. Досвід реалізації інклюзивної освіти в країнах Європи / А.А. Колупаєва // Педагогічні основи інтегрування школярів з особливостями психофізичного розвитку в загальноосвітні навчальні заклади. – К.: Педагогічна думка, 2007 р. – 458 с.

Софій Н. З. Концептуальні аспекти інклюзивної освіти / Н. З. Софій / Інклюзивна школа : особливості організації та управління : навчально–методичний посібник / кол.:авторів : Колупаєва А.А., Найда Ю.М., Софій Н.З. та ін.; за заг. ред. Даниленко Л.І. – К.:2007. – 128 с.

Спільний звіт стосовно соціальної інклюзії. – Європейська Комісія, 2004.

Hale J. B. Response to Intervention : Guidelines for Parents and Practitioners [Електронний ресурс] : Режим доступу : www.wrightslaw.com/idea/art/RtI.hale.pdf

Response-to-Instruction and Universal Design for Learning: How Might They Intersect in the General Education Classroom? / N. Strangeman et al. 2006. [Електронний ресурс] : Режим доступу :: http://www.ldonline.org/ aRtIcle/13002/.

Wedell K. Dilemmas in the quest for inclusion // British Journal of Special Education. 2005. – Vol. 32, № 1. – Р. 3–11.

Wedell K. Confusion about inclusion: patching up or system change? // Ibid. 2008. – Vol. 35, № 3. – Р. 127–135.

Published

2015-04-05

How to Cite

Skobel, O. (2015). FORMATION OF GENDER CULTURE OF SENIOR PUPILS IN SOCIAL AND EDUCATIONAL ACTIVITIES. Social Work and Education, 2(1), 71–74. Retrieved from https://journals.uran.ua/swe/article/view/74111

Issue

Section

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION