ФОРМУВАННЯ ГЕНДЕРНОЇ КУЛЬТУРИ СТАРШОКЛАСНИКІВ У СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Oksana Skobel Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна

Ключові слова:

старшокласники, гендерна культура

Анотація

Історія стосунків статей, історія законного і незаконного кохання, шлюбу, різноманітних форм, звичаїв і традицій міжстатевого спілкування, вираження почуттів та реалізації сексуальної енергії – це найважливіша сторона суспільного буття людей, важлива складова формування гендерної культури, на яку чинять вплив релігія, субкультурні фактори, традиції національної культури. З цієї різноманітності інтересів у всі часи випливала різноманітність статевих стосунків, моральних поглядів і постулатів. Аналізуючи історію розвитку школи, як основного інституту формування гендерної культури і виховання в перших цивілізаціях, варто зазначити, що в переважній більшості країн Стародавнього Сходу та Стародавній Греції дівчата були позбавлені можливості здобувати освіту. Відповідно до становища жінки в Афінах, дівчата отримували домашнє виховання під наглядом матерів або інших жінок на жіночій половині будинку-гінекеї. Тут вони здобували елементарні навички рукоділля, гри на музичному інструменті, інколи читання та письма. Гуманізм XVI ст. змінив середньовічне ставлення до жінки, принаймні до представниць з вищих соціальних прошарків. Уперше в історії чоловіки визнали необхідність жіночої освіти. По-новому зазвучала ідея рівної освіти для обох статей в епоху Просвітництва та в період Великої французької революції (1789-1794). Причину відсталості жінок французький просвітитель К. А. Гельвецій (1715-1771) вбачав у тому суспільному становищі, яке вони займають. Інтерес до жіночої освіти не втрачений був і в період українського Ренесансу. Про це у 1652 році писав Павло Алепський: «Мало не всі українці і більша частина їх жінок і дочок уміють читати… Черниці Вознесенського монастиря, найбільш із заможних і значних родин, усі були не тільки письменні, а й навіть високоосвічені і самі писали багато наукових та інших творів

Біографія автора

Oksana Skobel, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

студентка V курсу спеціальності "Соціальна робота"

Посилання

Астоянц М.С. Социальная инклюзия: попытка концептуализации и операционализации понятия / М. С. Астоянц, И. Г. Россихина [Електронний ресурс] : Режим доступу : http:// rspu.edu.ru

Відкрите досьє з інклюзивної освіти. За матеріалами ЮНЕСКО / [Електронний ресурс] : Режим доступу : http: ussf.kiev.ua

Даниленко Л.І. Управління інклюзивною школою на засадах менеджменту освітніх інновацій / Інклюзивна школа: особливості організації та управління: навчально – методичний посібник / кол. Авторів : Колупаєва А.А., Найда Ю.М., Софій Н.З. та ін.; за заг.ред. Даниленко Л.І. – К.:2007. – 128 с.

Колупаєва А.А. Досвід реалізації інклюзивної освіти в країнах Європи / А.А. Колупаєва // Педагогічні основи інтегрування школярів з особливостями психофізичного розвитку в загальноосвітні навчальні заклади. – К.: Педагогічна думка, 2007 р. – 458 с.

Софій Н. З. Концептуальні аспекти інклюзивної освіти / Н. З. Софій / Інклюзивна школа : особливості організації та управління : навчально–методичний посібник / кол.:авторів : Колупаєва А.А., Найда Ю.М., Софій Н.З. та ін.; за заг. ред. Даниленко Л.І. – К.:2007. – 128 с.

Спільний звіт стосовно соціальної інклюзії. – Європейська Комісія, 2004.

Hale J. B. Response to Intervention : Guidelines for Parents and Practitioners [Електронний ресурс] : Режим доступу : www.wrightslaw.com/idea/art/RtI.hale.pdf

Response-to-Instruction and Universal Design for Learning: How Might They Intersect in the General Education Classroom? / N. Strangeman et al. 2006. [Електронний ресурс] : Режим доступу :: http://www.ldonline.org/ aRtIcle/13002/.

Wedell K. Dilemmas in the quest for inclusion // British Journal of Special Education. 2005. – Vol. 32, № 1. – Р. 3–11.

Wedell K. Confusion about inclusion: patching up or system change? // Ibid. 2008. – Vol. 35, № 3. – Р. 127–135.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-04-05

Як цитувати

Skobel, O. (2015). ФОРМУВАННЯ ГЕНДЕРНОЇ КУЛЬТУРИ СТАРШОКЛАСНИКІВ У СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ. Social Work and Education, 2(1), 71–74. вилучено із https://journals.uran.ua/swe/article/view/74111

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION