PATRIOTIC EDUCATION IN A PEDAGOGICAL ORGANIZATION OF THE PROCESS OF MASTERING BY PERSONALITY OF SOCIAL EXPERIENCE
Keywords:
patriotism, patriotic educationAbstract
The most important sphere of human activity is science. It is the cultural dominance of our time, has a strong potential for efficient transformation of man and the world, and therefore it is responsible for the further development of mankind (V.V.Kizima, V.I.Onopriyenko, N.Yu.Tepper, LV Sheyenko et al.). An important part of the scientific system is education, which is the subject of education and personal development. So always urgent task is to study such a complex phenomenon, which is teaching science, its content, structure, driving forces and key factors of its results. A new epoch of Ukrainian state not only poses new challenges patriotic education of youth, but also on the necessity for understanding and justification of new conceptual approaches to its implementation. Current understanding of patriotism caused by the social order of the Ukrainian state in education and training, which is specified in the "State National Program" Education "(Ukraine XXI century)" training of children and youth in the national education system "and" the concept of civic education of the individual in the development Ukrainian statehood. " In particular, in the latter case, the document is there when patriotism meant love for his people, to Ukraine [2]. Educating the younger generation, acquisition youth social maturity - is one of the aspects which studies social pedagogy. This is the science teacher acts as a coherent systematic analysis youth, exploring it from a position of dynamic changes in key areas of life: political, economic, social and spiritual.References
Боришевський М. Й. Соціально-психологічна сутність та генеза духовності особистості / М. Й. Боришевський // Збірник наукових праць Ін-ту психології ім. Г. С. Костюка АПН України. Т.ХІ. Ч.5. – К.,
– С. 50–58.
Галузинський І. А., Євтух М. Б. Педагогіка: теорія та історія: Навч. посіб. / І. А. Галузинський, М. Б. Євтух. – К.: Наша школа, 1996. – 347с.
Гапон Ю. Соціально-педагогічні основи виховання у світлі результатів соціального дослідження / Ю. Гапон // Педагогіка і психологія. – К., 2005. – №1. – С. 89-96.
Завалевський Ю. Проблеми соціально-громадянського виховання та підходи до її розв’язання в історії теоретичної думки / Ю. Завалевський // Педагогіка і психологія. – К., 2002. – №4. – С. 55-64.
Литвиненко С.А. Виховання як соціально-культурний феномен / С.А. Литвиненко // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. – Рівне: РДГУ, 2001. – Вип. 16. – С. 80-84.
Москаленко В. Проблема виховання в контексті соціалізації особистості / В. Москаленко // Соціальна психологія. – К., 2005. – №3. – С. 20-32.
Радул В. Соціальний характер виховання / В. Радул // Шлях освіти. – К., 2004. – №3. – С. 6-9.
Татаркевич В. О счастье и совершенстве человека / В. Татаркевич. – М.: Прогресс, 1981. – 367 с.
Хорламова О. Л., Кравченко Т. В. Виховання у дітей в сім’ї патріотизму як життєвої цінності / О. Л. Хорламова, Т. В. Кравченко //Виховання патріотизму у дітей та молоді в сучасних соціально-
економічних умовах: Матер. Звітної наук.-практич. конф. – К., 1999. – С. 34–37.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Vitaliy Kulchytskyj
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Social Work and Education is an open access journal. Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.