ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ ОВОЛОДІННЯ ОСОБИСТІСТЮ СОЦІАЛЬНИМ ДОСВІДОМ

Автор(и)

  • Vitaliy Kulchytskyi ДВНЗ "Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського", Україна

Ключові слова:

патріотизм, патріотичне виховання

Анотація

Найважливішою сферою людської діяльності є наука. Вона є культурною домінантою нашого часу, має потужний потенціал для якісного перетворення людини і світу, і тому на ній лежить відповідальність за подальший розвиток людства (В.В.Кізіма, В.І.Онопрієнко, Н.Ю.Теппер, Л.В.Шеєнко та ін.). Важливою складовою наукової системи є педагогіка, предметом якої є виховання й розвиток особистості. Тому завжди актуальним завданням є дослідження такого складного явища, яким є педагогічна наука, її змісту, структури, рушійних сил та головних чинників розвитку, її результатів. Нова історична епоха розвитку української держави не тільки ставить нові завдання патріотичного виховання молоді, але й актуалізує необхідність осмислення й обгрунтування нових концептуальних підходів до його здійснення. Сучасне розуміння патріотизму зумовлене соціальним замовленням української держави в галузі освіти й виховання, котра конкретизується у «Державній національній програмі «Освіта» (Україна XXI століття), «Концепції виховання дітей та молоді в національній системи освіти» й «Концепції громадянського виховання особистості в умова розвитку української державності». Зокрема, щодо останнього, документу, то в ньому під патріотизмом розуміється любов до свого народу, до України [2]. Виховання молодого покоління, набуття молоддю соціальної зрілості – це один із аспектів, який вивчає соціальна педагогіка. Саме ця педагогічна наука виконує функцію цілісного систематичного аналізу молоді, досліджуючи її з позиції динамічних змін у найважливіших сферах життя: політичній, економічній, соціальній та духовній.

Біографія автора

Vitaliy Kulchytskyi, ДВНЗ "Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського"

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри філософії та суспільних дисциплін

Посилання

Боришевський М. Й. Соціально-психологічна сутність та генеза духовності особистості / М. Й. Боришевський // Збірник наукових праць Ін-ту психології ім. Г. С. Костюка АПН України. Т.ХІ. Ч.5. – К.,

– С. 50–58.

Галузинський І. А., Євтух М. Б. Педагогіка: теорія та історія: Навч. посіб. / І. А. Галузинський, М. Б. Євтух. – К.: Наша школа, 1996. – 347с.

Гапон Ю. Соціально-педагогічні основи виховання у світлі результатів соціального дослідження / Ю. Гапон // Педагогіка і психологія. – К., 2005. – №1. – С. 89-96.

Завалевський Ю. Проблеми соціально-громадянського виховання та підходи до її розв’язання в історії теоретичної думки / Ю. Завалевський // Педагогіка і психологія. – К., 2002. – №4. – С. 55-64.

Литвиненко С.А. Виховання як соціально-культурний феномен / С.А. Литвиненко // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. – Рівне: РДГУ, 2001. – Вип. 16. – С. 80-84.

Москаленко В. Проблема виховання в контексті соціалізації особистості / В. Москаленко // Соціальна психологія. – К., 2005. – №3. – С. 20-32.

Радул В. Соціальний характер виховання / В. Радул // Шлях освіти. – К., 2004. – №3. – С. 6-9.

Татаркевич В. О счастье и совершенстве человека / В. Татаркевич. – М.: Прогресс, 1981. – 367 с.

Хорламова О. Л., Кравченко Т. В. Виховання у дітей в сім’ї патріотизму як життєвої цінності / О. Л. Хорламова, Т. В. Кравченко //Виховання патріотизму у дітей та молоді в сучасних соціально-

економічних умовах: Матер. Звітної наук.-практич. конф. – К., 1999. – С. 34–37.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-04-06

Як цитувати

Kulchytskyi, V. (2015). ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ ОВОЛОДІННЯ ОСОБИСТІСТЮ СОЦІАЛЬНИМ ДОСВІДОМ. Social Work and Education, 2(1), 28–35. вилучено із https://journals.uran.ua/swe/article/view/74872

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION