ДІЯЛЬНІСТЬ ОСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ЛЮДЕЙ ЛІТНЬОГО ВІКУ У ФРАНЦІЇ І ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ

Автор(и)

  • Vira Polishchuk, Oksana Pryshlyak Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Тернопіль, Україна

Ключові слова:

Франція, Велика Британія, люди літнього віку, університети третього віку, моделі функціонування університетів третього віку, мета, принципи, форми і методи діяльності університетів третього віку

Анотація

У статті здійснено спробу схарактеризувати діяльність освітніх закладів для людей третього вік у Франції і Великій Британії, які дали початок двом найбільш поширеним у світовій практиці моделям функціонування університетів третього віку: французькій і британській. З’ясовано, що університети третього вік у Франції і Великій Британії функціонують як заклади освітньо-пізнавального, соціально-культурного і просвітницько-дозвіллєвго спрямування. Їх діяльність підпорядкована реалізації мети підвищення загального рівня освіченості суспільства, стимулювання людей літнього віку до осмислення життєвого досвіду, оволодіння новими знаннями, формування нових чи вдосконалення наявних навичок, спілкування і спільного проведення дозвілля. Схарактеризовано особливості французької та британської моделі функціонування університетів третього віку у Великій Британії. Здійснено порівняльний аналіз діяльності університетів третього віку у Франції та Великій Британії на основі ретроспективного аналізу особливостей їх становлення, мети і провідних принципів їх діяльності, відмінностей у взаєминах з традиційними університетами і коледжами, з місцевими й державними органами влади та ставленням до стандартів освіти для людей третього віку.

Біографія автора

Vira Polishchuk, Oksana Pryshlyak, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Тернопіль

доктор педагогічних наук, професор кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи; кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов

Посилання

Chin-Shan Huang. The University of the Third Age in the UK: An Interpretive and Critical Study. Educational Gerontology Taylor & Francis, Volume 32, 2006 – Issue 10. Pages 825-842

Groombridge, B. (1992). Laughter on the campus: The tenth anniversary of the founding of Britain’s University of the Third Age. Education, 179(15: 10), 298.

Laslett P. Original Objects and Principles [Electronic source] / Peter Laslett // 1981 – Available at: http://www.u3a.org.uk/u3a-movement/90-objects-and-principles.html.

Morris, C. (1984). Universities of the third age. Adult Education, 57(2), 135-139.

Philibert, M. (1984). Contemplating the development of universities of the third age. In E. Midwinter (Ed.), Mutual aid universities (pp. 51-60). London: Croom Helm.

Radcliffe, D. (1985). Universities of the third age: An international perspective. Convergence, XVIII(1-2), 67-74.

Radcliffe, D. (1982, March). U3A: A French modelfor the later years. Paper presented at the annual conference of the Comparative and International Education Society, New York. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 228 134)

Swindell, R. & Thompson, J. (1995). An international perspective on the university of the third age. Educational Gerontology, 21, 429-447.

The Third Age Trust. U3A [Electronic source] – Available at: http://www.u3a.org.uk.

The USA Story [Electronic source] // U3A UK. The Third Age Trust. – 2014. – Available at: http://www.u3a.org.uk/the-u3a-story/file.html.

Vision and Mission Statement [Electronic source] – Available at: http://www.greatglenu3a.co.uk/U3A_Vision_Statement.pdf.

Williamson, A. (1995). The University of the Third Age (U3A) movement and its rise in New South Wales: In the great tradition of liberal adult education? (ERIC Document Reproduction Service No. ED 391 070)

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-29

Як цитувати

Oksana Pryshlyak, V. P. (2017). ДІЯЛЬНІСТЬ ОСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ЛЮДЕЙ ЛІТНЬОГО ВІКУ У ФРАНЦІЇ І ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ. Social Work and Education, 4(1), 146–155. вилучено із https://journals.uran.ua/swe/article/view/106728

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION