ДІЯЛЬНІСТЬ ОСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ЛЮДЕЙ ЛІТНЬОГО ВІКУ У ФРАНЦІЇ І ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ
Ключові слова:
Франція, Велика Британія, люди літнього віку, університети третього віку, моделі функціонування університетів третього віку, мета, принципи, форми і методи діяльності університетів третього вікуАнотація
У статті здійснено спробу схарактеризувати діяльність освітніх закладів для людей третього вік у Франції і Великій Британії, які дали початок двом найбільш поширеним у світовій практиці моделям функціонування університетів третього віку: французькій і британській. З’ясовано, що університети третього вік у Франції і Великій Британії функціонують як заклади освітньо-пізнавального, соціально-культурного і просвітницько-дозвіллєвго спрямування. Їх діяльність підпорядкована реалізації мети підвищення загального рівня освіченості суспільства, стимулювання людей літнього віку до осмислення життєвого досвіду, оволодіння новими знаннями, формування нових чи вдосконалення наявних навичок, спілкування і спільного проведення дозвілля. Схарактеризовано особливості французької та британської моделі функціонування університетів третього віку у Великій Британії. Здійснено порівняльний аналіз діяльності університетів третього віку у Франції та Великій Британії на основі ретроспективного аналізу особливостей їх становлення, мети і провідних принципів їх діяльності, відмінностей у взаєминах з традиційними університетами і коледжами, з місцевими й державними органами влади та ставленням до стандартів освіти для людей третього віку.Посилання
Chin-Shan Huang. The University of the Third Age in the UK: An Interpretive and Critical Study. Educational Gerontology Taylor & Francis, Volume 32, 2006 – Issue 10. Pages 825-842
Groombridge, B. (1992). Laughter on the campus: The tenth anniversary of the founding of Britain’s University of the Third Age. Education, 179(15: 10), 298.
Laslett P. Original Objects and Principles [Electronic source] / Peter Laslett // 1981 – Available at: http://www.u3a.org.uk/u3a-movement/90-objects-and-principles.html.
Morris, C. (1984). Universities of the third age. Adult Education, 57(2), 135-139.
Philibert, M. (1984). Contemplating the development of universities of the third age. In E. Midwinter (Ed.), Mutual aid universities (pp. 51-60). London: Croom Helm.
Radcliffe, D. (1985). Universities of the third age: An international perspective. Convergence, XVIII(1-2), 67-74.
Radcliffe, D. (1982, March). U3A: A French modelfor the later years. Paper presented at the annual conference of the Comparative and International Education Society, New York. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 228 134)
Swindell, R. & Thompson, J. (1995). An international perspective on the university of the third age. Educational Gerontology, 21, 429-447.
The Third Age Trust. U3A [Electronic source] – Available at: http://www.u3a.org.uk.
The USA Story [Electronic source] // U3A UK. The Third Age Trust. – 2014. – Available at: http://www.u3a.org.uk/the-u3a-story/file.html.
Vision and Mission Statement [Electronic source] – Available at: http://www.greatglenu3a.co.uk/U3A_Vision_Statement.pdf.
Williamson, A. (1995). The University of the Third Age (U3A) movement and its rise in New South Wales: In the great tradition of liberal adult education? (ERIC Document Reproduction Service No. ED 391 070)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Vira Polishchuk, Oksana Pryshlyak
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).