СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА ПІДГОТОВКИ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ
Ключові слова:
соціальна робота, соціальні працівники, підготовка соціальних працівників, глобалізація, тенденції розвитку соціальної роботи.Анотація
Соціальна робота є однією з професій, яка зазнає суттєвих змін під впливом глобалізації. Метою статті є аналіз тенденцій розвитку соціальної роботи як професії та підготовки соціальних працівників у контексті сучасних глобальних викликів. Використовуючи метод кабінетного дослідження, а також загальнонаукові методи аналізу, синтезу, порівняння та узагальнення було проаналізовані наукові публікації, розміщені в електронних базах даних Google Scholar та Web of Science, на вітчизняних та закордонних веб-сайтах, присвячених питанням розвитку соціальної роботи та навчання в цій сфері. Виявлено, що основними шляхами реагування соціальної роботи на глобалізацію суспільних процесів є переосмислення її місії і завдань та розширення сфер діяльності, інтернаціоналізація професії, її вихід на міжнародний рівень, поглиблення розуміння взаємозв’язку глобального, регіонального і місцевого вимірів соціальних проблем. Основними тенденціями модернізації підготовки соціальних працівників є децентралізація управління вищою освітою, уніфікація змісту підготовки соціальних працівників, впровадження технологій дистанційної освіти, посилення міждисциплінарної взаємодії, інтернаціоналізація освіти. Вивчення та врахування світових тенденцій розвитку соціальної роботи та освіти у цій сфері є важливими не лише з точки зору підвищення якості соціальних послуг, але й у контексті реформування системи вищої освіти та її інтеграції у європейський та світовий освітній простір.Посилання
Agbényig, D. L.,· Huang, L. (2014 April) Quantifying Globalization in Social Work Research. Retrieved from https://www.researchgate.net/ publication/262337418. DOI: 10.1080/ 10437797.2014.885255
Bailey, J. (2015, October 15). Social work in the U.S.: Workforce & Education. Agora Psycho-Pragmatica, 9 (2). Retrieved from https://www.uav.ro/ jour/index.php/app/issue/view/45.
Blok, W. (2011) Social work: an international profession in national straitjackets. Journal of Social Intervention: Theory and Practice, 20(1), 118-122.
Castells, M. (2001). “The new global economy”. In Challenges of globalisation: South African debates with Manuel Castells ed. by J. Muller, N. Cloete & S. Badat. Cape Town: Maskew Miller Longman, 2001, 2-21.
Croisdale-Appleby, D. (2014, February). Revisioning Social Work Education. Retrieved from https://www.gov.uk/government/.../DCA_Accessible.pdf.
Dominelli, L. (2010, August). Globalization, contemporary challenges and social work practice. Retrieved from https://www.researchgate.net/ publication/249730322. DOI: 10.1177/0020872810371201.
Edwards, K. (2016, June) Social work, poverty and social exclusion. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/303744315. DOI: 10.1080/ 02615479.2016.1183746.
Fook, J. (2002). Social Work. Critical Theory and Practice. London: Sage Publications Ltd., 177.
Frampton, M. (2017, February). Fachenglisch für die Soziale Arbeit. Retrieved from https://www.beltz.de/fileadmin/beltz/leseproben/978-3-7799-2872-0.pdf.
Grey, M., Webb, S. (2008, June). Global “double” standarts in social work: A critical analysis”. Retrieved from https://www.researchgate.net/publi cation/248920653_The_Myth_of_Global_Social_Work_Double_Standards_and_the_Local-Global_Divide. DOI:10.1080/10428230802077988.
Healy, L. M. (2017, May) No Longer Welcome: Migration Policy and Challenges for Social Work. Retrieved from https: https://www.research gate.net/publication/316219502. DOI: 10.1177/0886109917701677.
Horishna, N. M. (2016). Current trends of social workers training modernization. Social work: Challenges of the present: Proceedings of the V All-Ukrainian scientific and practical conference. Ternopil: Vector, 33-39. [In Ukrainian].
Horishna, N., Slozanska, H. (2017). Dual Degree Programs in Social Work: is it Possible in Ukraine? Economics and Sociology, Vol. 10, No. 2, pp. 165-178. DOI: 10.14254/2071-789X.2017/10-2/12.
Ife J. (2000, August). Local and Global Practice: Relocating Social Work as a Human Rights Profession in the New Global Order. Retrieved from https: //www.researchgate.net/publication/229036731_Local_and_global_practice_Relocating_social_work_as_a_human_rights_profession_in_the_new_global_order. DOI: 10.1080/714052835.
International Association of Schools of Social Work. (2017). Retrieved from https://www.iassw-aiets.org.
International Federation of Social Workers. (2017, October 12). Global Definition of Social Work. Retrieved from https://www.iassw-aiets.org.
Ivanyuk, I.V. (2006). Educational policy: tutorial. Kyiv: Tucson, p.80.
Lyons K. (2017, May) Women, Migration and Social Work Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/316242422. DOI:10.1177/ 0886109917702086.
Lyons, K. (2015, December). Globalization: Welfare and Social Work. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/304194654. DOI: 10.1016/B978-0-08-097086-8.28036-7.
Penna, S. (2010, June 28). Globalization, social exclusion and the possibilities for global social work and welfare. Retrieved from http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/714052818.
Roth, W., & Briar-Lawson, K. (Eds.).(2011). Globalization, social justice, and the helping professions. Albany, NY: State University of New York Press.
Semyhina, T.V. (2013). Global priorities for social development: imperatives for politics and practice. Scientific notes of NaUKMA. Pedagogical, Psychological Sciences and Social Work, Vol. 149, pp.57-62.
Semyhina, T.V. (2015). International Social Work: Global Priorities for Social Development and a New Definition of Social Work. Bulletin of the Academy of Labor and Social Relations of the Federation of Trade Unions of Ukraine, 1(2), 6-11.
Sherman, P. (2016, June) Preparing social workers for global gaze: locating global citizenship within social work curricula. Retrieved from https: https://www.researchgate.net/publication/303744417. DOI:10.1080/ 02615479.2016.1190328.
Sims, D. (2003). Social Work Education in England and Spain: a Comparison of Contemporary Developments. The Journal of Doctoral Research in Education, 3(1). Retrieved from http://www.educatejournal.org/ index.php/educate/article/view/31.
Sweifach, J. H., LaPorte, H., Linzer, N. (2010). Social Work Responses to Terrorism: Balancing Ethics and Responsibility. International Social Work, 53 (6), 822–835.
The Global Agenda for Social Work and Social Development (2012). Retrieved from http://www.globalsocialagenda.org.
Vernon, R., Vakalahi, H., Pittman-Munke, P., Adkins, L. (2009). Distance education programs in social work: current and emerging trends. Journal of Social Work Education. 45 (2), 263-276.
Westhues, A. A., Lafrance, J., Schmidt, G. (2001, February). SWOT analysis of social work education in Canada. Retrieved from https://www.research gate.net/publication/248994170_A_SWOT_analysis_of_social_work_education_in_Canada. DOI: 10.1080/02615470020028364.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Nadia Horishna
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).