РЕЛІГІЙНО-МОРАЛЬНИЙ ПІДХІД У СТАТЕВОМУ ВИХОВАННІ ДІТЕЙ ТА ПІДЛІТКІВ (ПОЧАТОК ХХ СТОЛІТТЯ)

Автор(и)

  • Oksana Onupchenko КЗ «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, Україна https://orcid.org/0000-0002-5682-7897

Ключові слова:

статеве виховання, статева просвіта, релігійно-моральний підхід.

Анотація

Автором розглянуто релігійно-моральний підхід до статевого виховання дітей та підлітків, який визначає основи стосунків чоловіка та жінки, та який був домінуючим протягом століть як в Західній Європі так і в умовах православної Росії. Християнство поступово прийшло до розгляду статевих відносин в першу чергу як необхідність, що пов'язана з дітонародженням і продовженням роду. Вимагаючи від пастви моральної чистоти думок і стриманості чуттєвих проявів, церква не заохочувала передчасну просвіту дітей та підлітків в статевих питаннях. Результатом такого підходу довгий час було те, що діти практично не отримували в родині навіть елементарних знань в цій області, була відсутня й лікарсько-гігієнічний просвіта, справа обмежувалася лише вимогами морально-етичної чистоти та дотриманням заповідей Божих. У статті зазначається, що представники християнсько-православного напрямку (І. Сікорський, І. Скворцов, Є. Накашидзе, Є. Лозинський та ін.) не допускали раннього розвитку чуттєвості у дітей, особливо у статевій сфері, вважаючи, що правильне статеве виховання можливе лише на основі християнської свідомості. Основними умовами «успішної боротьби з низменими проявами» у сфері статевого життя вони називали внутрішню і зовнішню дисципліну, а статеве виховання будували на основі прямих заборон, з установкою на дошлюбну незайманість і аскетизм.

Біографія автора

Oksana Onupchenko, КЗ «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної роботи та соціальної педагогіки

Посилання

Бельская, Г. А. (1980). Некоторые вопросы полового воспитания в истории педагогики. Сов. педагогика. (9). 57–62.

Бернштейн, А. Н. (1908). Вопросы половой жизни в программе семейного и школьного воспитания. М., Тип. Т-ва Кушнерев и К°, 31. Отримано з http://elib.gnpbu.ru/text/bernshteyn_voprosy-polovoy-zhizni_1908/

Даведьянова, И.С., Завражин, С. А. (1998). Изучение отклоняющегося полового поведения несовершеннолетних (конец XIX – первая треть XX в.). (6). 84-91.

E. JI. (1908). Современное воспитание и половая нравственность (по Паульсену). Вестник воспитания. (6). 110-141.

Кравець, В. П. (2016). Сексуальна педагогіка. Навчальний посібник. Тернопіль, ТНПУ ім. В. Гнатюка, 320.

Лебединцев, К. (1907). Наша молодежь и вопросы половой этики. Вестник воспитания. (8). 143-162

Лозинский, Е. (1904). Проблемы сексуальной педагогіки. Вестник воспитания. (1, 2). 28-74; 31-75

Лозинский, Е. (1906). Насущные вопросы нашей половой жизни и нравственности (по Августу Форелю). Вестник воспитания. (6). 67-114.

Лозинский, Е. (1910). Нравственное начало в жизни и воспитании ребенка. Вестник воспитания. (2). 1-32.

Мижева, С. Р. (2011). Проблемы полового воспитания в отечественной школе и педагогике конца XIX – начала XX веков: автореф. дис. на получение наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.01. Пятигорск, 20.

Накашидзе, Е. (1913). Половое воспитание при современном научном, нравственном и религиозном освещении. Русская школа. (2). 22-44.

Паульсен, Ф. (1909). Современное воспитание и современная нравственность. М., Сабашников, 41.

Скворцов, И. П. (1892). О воспитании родового чувства. Вестник воспитания. (2). 74.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-19

Як цитувати

Onupchenko, O. (2017). РЕЛІГІЙНО-МОРАЛЬНИЙ ПІДХІД У СТАТЕВОМУ ВИХОВАННІ ДІТЕЙ ТА ПІДЛІТКІВ (ПОЧАТОК ХХ СТОЛІТТЯ). Social Work and Education, 4(2), 116–127. вилучено із https://journals.uran.ua/swe/article/view/118978

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION