КРИТЕРІЇ І ПОКАЗНИКИ БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ ПРИ ЗДІЙСНЕННІ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ ВИХОВАНЦІВ В УМОВАХ ОЗДОРОВЧОГО ТАБОРУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.18.1.3

Ключові слова:

безпечна поведінка, підлітки, соціально-педагогічна підтримка безпечної поведінки підлітків, критерії і показники, рівні безпечної поведінки підлітків

Анотація

Зміни соціально-економічного стану України, політичні перетворення, культурні трансформації, розвиток і поширення інформаційних технологій, зростання соціальної ролі та значення вільного часу як простору самореалізації особистості, високий динамізм вільного часу, поява нових форм проведення дозвілля є факторами, які вказують на гостру необхідність педагогічної підтримки процесу формування у дітей та молоді безпечної, відповідальної поведінки. Підлітки у прагненні до самовираження і самоствердження важаються найбільш вразливої категорією дітей, які потребують соціально-педагогічної підтримки. Часто це є причиною їх потрапляння у складні життєві ситуації, що мають важкі наслідки для їхнього здоров`я та благополуччя, і є перумовою формування різних проявів ризикованої поведінки. Під соціально-педагогічною підтримкою підлітків розуміють діяльність соціального педагога, спрямовану на створення умов, сприятливих для розвитку у них задатків і здібностей, визначення життєвої мети, прагнень, усвідомлення проблем і можливостей та на формування умінь, навичок щодо подолання власних проблем. В контексті безпечної поведінки – формування відповідального ставлення до свого життя і наслідків власних дій та вчинків у різних життєвих ситуаціях і середовищах. У контексті здійснюваного дослідження висвітлено особливості соціально-педагогічної підтримки безпечної поведінки підлітків; схарактеризовано принципи здійснення соціально-педагогічної підтримки та розроблено критерії та показники оцінки безпечної поведінки підлітків, що дозволило виявити рівні сформованості безпечної поведінки підлітків з метою підвищення ефективності соціально-педагогічної діяльності у цьому напрямі в умовах оздоровчого табору.

Біографія автора

Danylo Kononchuk, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя.

aспірант кафедри педагогіки

Посилання

Алексюк, А.М. (1998). Педагогіка вищої освіти України. Історія. Теорія: підручник для студ. К.: Либідь, 560 с.

Алєксєєнко, Т.Ф. (2009). Соціальна педагогіка: словник-довідник. Вінниця: Планер, 542 с.

Алєксєєнко, Т.Ф., Кушнарьов С.В. (2013). Ризикована поведінка: посібник. Вінниця: ТОВ «Фірма «Планер», 172с.

Білецька, Г. А. (2014). Критерії, показники й рівні сформованості природничо-наукової компетентності майбутніх екологів. Освіта та педагогічна наука. Вип. 2. (163), 19–24.

Бойко, А. М. (1996). Оновлена парадигма виховання: шляхи реалізації: навч.- метод. посіб. К.: ІЗМН, 232с .

Бусел, В. Т. (2005). Великий тлумачний словник сучасної української мови (з дод. і допов. К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 1728с .

Галімов, А. В. (2004). Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників до виховної роботи з особовим складом. Монографія. Хмельницький: Вид-во Нац. академії Державної прикордонної служби України ім. Б. Хмельницького, 376 с.

Іванова, С. В. (2010). Критерії та показники розвитку професійної компетентності вчителів біології в закладах післядипломної педагогічної освіти. Вісник Житомирськ. держ. у-ту. Пед. науки. (52), 152–156.

Локшина, С. М. (1977). Краткий словарь иностранных слов. Стереотип. М.: Русский язык., (5), 352 с.

Філоненко, О. С. (2013). Підготовка майбутніх учителів у вищих педагогічних навчальних закладах України до виховної роботи в літніх дитячих оздоровчих таборах ( друга половина ХХ ст. – початок ХХІ ст. ): автореф. дис… канд. пед. наук: 13.00.01. Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Г.Сковороди. Переяслав–Хмельницький, 24 с.

References

Alekseyenko, T. F. (2009). Social pedagogy: dictionary-directory. Vinnitsa: Glider, 542.

Alekseyenko, T. F., Kushnarev, S. V. (2013). Risky Behavior: A Guide. Vinnytsya: LLC "Firm" Glider ", 172.

Aleksiuk, A. M. (1998). Pedagogics of Higher Education of Ukraine. History. Theory: The textbook for the studio. K.: Lybid, 560.

Biletska, G. A. (2014). Criteria, indicators and levels of formation of the natural and scientific competence of future environmentalists. Education and pedagogical science. Whip 2. (163), 19-24.

Boyko, A. M. (1996). Updated paradigm of education: ways of implementation: teaching method. manual K .: IZMN, 232.

Busel, V. T. (2005). Great Dictionary of Contemporary Ukrainian Language (from the Appendix and Papers: Irpin: VTF "Perun", 1728.

Filonenko, O. S. (2013). Preparation of future teachers in higher pedagogical educational institutions of Ukraine for educational work in summer children's health camps (second half of XX century - beginning of XXI century): author's abstract. Dis ... Cand. ped Sciences: 13.00.01. Pereyaslav - Khmelnytsky State Pedagogical University named after. G. Skovoroda Pereyaslav - Khmelnitsky, 24.

Galimov, A. V. (2004). Theoretical and methodological principles of preparation of future officers-border guards for educational work with personnel. Monograph. Khmelnitsky: Vt. Nats. Academy of the State Border Guard Service of Ukraine to them. B. Khmelnitsky, 376.

Ivanova, S. V. (2010). Criteria and indicators of development of professional competence of teachers of biology in institutions of postgraduate pedagogical education. Visnyk Zhytomyrsk. state u-th Ped science (52), 152-156.

Lokshina, S. M. (1977). A short dictionary of foreign words. Stereotype. M .: Russian language., (5), 352.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-03-31

Як цитувати

Kononchuk, D. (2018). КРИТЕРІЇ І ПОКАЗНИКИ БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ ПРИ ЗДІЙСНЕННІ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ ВИХОВАНЦІВ В УМОВАХ ОЗДОРОВЧОГО ТАБОРУ. Social Work and Education, 5(1), 29–37. https://doi.org/10.25128/2520-6230.18.1.3

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION