ЗМІСТ І СТРУКТУРА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ВОЛОНТЕРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ

Автор(и)

  • Kateryna Chervonenko Комунальний вищий навчальний заклад «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» Запорізької обласної ради, Україна https://orcid.org/0000-0001-6749-2167

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.18.1.8

Ключові слова:

готовність, професійна готовність, готовність до організації волонтерської діяльності, соціальний працівник, волонтерська діяльність, компоненти готовності

Анотація

У статті актуалізована проблема формування готовності майбутніх соціальних працівників до організації волонтерської діяльності учнівської молоді, як одна із складових їх професійної підготовки. У контексті здійснюваного дослідження розглянуто тлумачення категорії «готовність» та «професійна готовність» у довідковій та енциклопедичній літературі, а також наведені визначення вітчизняних і зарубіжних дослідників. Поняття «готовність» є складним багатовимірним поняттям з певними пізнавальними, вольовими, мотиваційними та емоційними характеристиками. «Професійну готовність» розглядають з позиції фахової підготовки майбутніх фахівців як фундаментальну умову їх успішної самостійної професійної діяльності. Розглянуто зміст формування готовності майбутніх соціальних працівників до різних видів професійної діяльності. Визначено основні аспекти формування готовності майбутніх соціальних працівників до організації волонтерської діяльності учнівської молоді: позитивне ставлення, стійке бажання; наявність комплексу знань, практичних вмінь та особистого досвіду щодо планування, організації, управління, реалізації, оцінювання та прогнозування. Наголошено на тому, що волонтерська діяльність майбутніх соціальних працівників дозволяє їм набувати досвід здійснення соціально-значимої діяльності. Сформульовано визначення поняття «готовність майбутніх соціальних працівників до організації волонтерської діяльності учнівської молоді» та розкрито зміст і компоненти готовності до здійснення такого виду діяльності: ціннісно-мотиваційний, особистісний, когнітивний, операційний, рефлексивно-оцінний.

Біографія автора

Kateryna Chervonenko, Комунальний вищий навчальний заклад «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» Запорізької обласної ради

викладач кафедри соціальної роботи,

Посилання

Богданова, Е. В. (2010). Подготовка будущих социальных педагогов к волонтерской деятельности. Новосибирск: ИдеИ И Идеалы. 27-35.

Водяна, О. В. (2014). Зміст професійної готовності працівника соціальної сфери до роботи з опікунською сім’єю. Проблеми сучасної педагогічної науки. Педагогіка та психологія. Ялта: РВВ КГУ. Вип. 42. 36-41.

Голубенко, Т. О. (2014). Особливості процесу формування готовності майбутніх соціальних працівників до патронажної роботи з людьми похилого віку. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. Вип. 5 (288). 195-201.

Гончаренко, С. У., Зязюн, І. А., Ничкало, Н. Г. (2000). Професійна освіта: словник. Київ : Вища школа. 380.

Данко, Д. В. (2015). Підготовка майбутніх соціальних працівників до застосування технологій медико-соціальної роботи в професійній діяльності. (Дисертація кандидата наук). Ужгород. 278.

Дзюба-Шпурик, Л. Г. (2016). Формування готовності майбутніх учителів початкової школи до ознайомлення учнів х інформаційно-комунікаційними технологіями (Дисертація кандидата наук). Полтава. 295.

Дьяченко, М. И., Кандыбович, Л. А. (1976). Психологические проблемы готовности к деятельности. Москва: Изд-во БГУ. 176.

Кремень, В. Г. (2008). Енциклопедія освіти. Київ. : «Юрінком Інтер». 1040.

Копоруліна, В. М. (2006). Українсько-російський психологічний тлумачний словник. Харків : Факт. 400.

Линенко, А. (1996.) Теорія і практика формування готовності студентів педагогічних вузів до професійної діяльності: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня. д-ра пед. наук: спец. 13.00.04. Київ. 44.

Можаровська, О. Е. (2016). Формування готовності до професійно орієнтованого іншомовного спілкування майбутніх фахівців у коледжах технічного профілю. (Дисертація кандидата наук). Вінниця. 278.

Ярмаченко, М. Д. (2001). Педагогічний словник. Київ : Пед. думка. 514.

References

Bogdanova E. V. (2010). Future social teachers training for volunteer activity. Novosibirsk «Ideas and Ideals». (1). 27-35. [In Russian].

Danko D. V. Preparing the future social workers for using technologies of medical and social work in the professional activity. (Candidate’s thesis). Uzhorod. 278. [In Ukrainian].

Dyachenko, M. I., Kandybovich, L. A. (1976). Psychological problems of readiness for activity. Moscow: publishing house of BGU. 176. [In Russian].

Dziuba-Shpurik, L. G. (2016) Formation of the readiness of future social teachers for application of multimedia educational systems in school (Candidate’s thesis) Poltava 295. [In Ukrainian].

Golubenko T. O. Features of readiness of the future social workers from patronage of the eldery. Bulletin of LNU named after Taras Shevchenko. Issue 5 (288). 195-201. [In Ukrainian].

Goncharenko, S. U., Nychkalo, N. G. (2000). Professional education: dictionary. Kyiv: High school. 380. [In Ukrainian].

Kremen V. G. Encyclopedia of Education. Kyiv.: «Yurinkom Inter».1040. [In Ukrainian].

Koropulina, V. M. (2006). Ukrainian – Russian Psychological Dictionary. Kharkiv: FACT. 400. [In Ukrainian].

Linenko A. F. Theory and practice of forming of ped. universities students' readiness to the professional activity: author report of dis. for getting of scientific degree of the doctor of pedagogics : speciality 13.00.04. Kyiv. 44. [In Ukrainian].

Mozharovska, O. E. (2016). Formation of readiness to professionally oriented language communication of future professionals in technical profile colleges. (Candidate’s thesis). Vinnytsia. 278. [In Ukrainian].

Vodiana, O. V. Components of professional training of future specialists in the social sphere for social support of families having children in care. Pedagogy and Psychology. Yalta. RBB KGU. Issue 42. 36-41. [In Ukrainian].

Yarmachenko, M. D. (2001). Pedagogical dictionary. Kyiv: Pedahohіchna dumka. 514. [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-03-31

Як цитувати

Chervonenko, K. (2017). ЗМІСТ І СТРУКТУРА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ВОЛОНТЕРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ. Social Work and Education, 5(1), 79–87. https://doi.org/10.25128/2520-6230.18.1.8

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION