ТЕХНОЛОГІЯ ПОРТФОЛІО ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ПРАЦІВНИКІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2520-6230.18.2.3Ключові слова:
професійна підготовка, професійні компетентності, технологія портфоліо, оцінювання, працівники соціальної сфери.Анотація
У статті розкривається актуальність використання нових підходів та технологій до формування фахових компетентностей майбутніх працівників соціальної сфери у процесі професійної підготовки. Проаналізовано останні дослідження щодо визначення поняття «портфоліо» в системі вищої освіти. Схарактеризовано портфоліо як інноваційну педагогічну технологію формування професійних компетентностей майбутніх працівників соціальної сфери. Визначено принципи, функції, суттєві характеристики технології. Наведено результати дослідження щодо використання даної технології у процесі професійної підготовки майбутніх соціальних працівників у Ніжинському державному університеті імені Миколи Гоголя у межах вивчення навчальних дисциплін «Соціальна робота з дітьми вулиці», «Соціально-педагогічна діяльність з різними категоріями населення», «Соціальна робота з особливими категоріями клієнтів». Розглянуто можливість та перспективи використання технології портфоліо у підготовці майбутніх працівників соціальної сфери з метою формування професійних компетентностей.Посилання
Gronlund Norman E. (2005). Student Performance Assessment: A Practical Guide / E. Norman Gronlund. K .: Educational Center "Consortium for the Improvement of Management Education in Ukraine", 312 [in Ukrainian] (Гронлунд Норман Е. (2005). Оцінювання студентської успішності: практичний посібник / Е. Норман Гронлунд. К. : Навчально-методичний центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 312).
The Law of Ukraine "About the Illness of the Osvit" [Electronic resource]. Access mode: http://zakon4.rada.gov.ua//laws/show/1556-18/page. [in Ukrainian] (Закон України «Про вищу освіту» [Електронний ресурс ]. Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua//laws/show/1556-18/page).
Kondratenko, E. V. (2014). Portfolio as a technology for assessing the professional competencies of students. Bulletin of the Mari State University. №1(13), 176-180 [in Russian] (Кондратенко, Е. В. (2014). Портфолио как технология оценивания профессиональных компетентностей студентов. Вестник Марийского государственного университерта. №1(13), 176-180).
Modeling of a teacher's portfolio: teaching method-manual / method. N.V. Bakhmat. 2nd kind, reworked. and complemented Kamyanets-Podilsky, 2014, 72 [in Ukrainian] (Моделювання портфоліо педагога : навч.-метод.посібник / уклад. Н.В.Бахмат. 2-е вид., переробл. і доповн. Кам’янець-Подільський : ПП Буйницький А.А., 2014. 72).
New pedagogical and information technologies in the education system / E.S.Polat, M.Yu.Bukharkina, M.V. Moiseeva, A.E.Petrov; Ed. E.S. Polat. M.: Academy, 2002, 272 [in Russian] (Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / Е.С.Полат, М.Ю.Бухаркина, М.В.Моисеева, А.Е.Петров ; под ред. Е.С.Полат. М. : Академия, 2002. 272).
Assessment and selection of pedagogical innovations: theoretical and applied aspect: scientific method. manual / ed. L. Danilenko. K.: The Logos, 2001, 185 [in Ukrainian] (Оцінювання та відбір педагогічних інновацій : теоретико-прикладний аспект : науково-метод. посібник / за ред. Л.Даниленко. (2001). К. : Логос, 185).
Portfolio of teacher / red. I. Sokolianskaya. Kharkiv: View. Group "Basis", 2013, 224 [in Ukrainian] (Портфоліо педагога (2013). Укл. І.Т.Соколянська. Харків : Вид.група «Основа», 224).
Romanenko, Uy. А. (2012). Portfolio of the student: didactic aspect. Scientific notes of the NDU named by M.Gogol. Psychological-pedagogical sciences. №2, 38-40 [in Ukrainian] (Романенко Ю. А. (2012). Портфоліо студента : дидактичний аспект. Наукові записки НДУ імені М.Гоголя. Психолого-педагогічні науки. (2), 38-40).
Sydoruk, А. V. (2015). Use of portfolio technology in assessing the readiness of future teachers of physical culture. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. Sumy: Sumy MPU named after AS Makarenko. №8(52), 186-192 [in Ukrainian] (Сидорук, А. В. (2015). Використання технології портфоліо в оцінюванні готовності майбутніх учителів фізичної культури. Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології. Суми : СумДПУ імені А.С.Макаренка. №8(52), 186-192).
Chapil, M. M. (2012). Pedagogical Technologies: teaching manual. K.: Academic Edition, 224 [in Ukrainian] (Чепіль, М. М. (2012). Педагогічні технології : навч. посіб. К. : Академвидав, 224).
Carless, D., Joughin, G. & Mok, M. (2006). Learning-oriented assessment: principles and practice, Assessment and Evaluation in Higher Education. №31(4), 395–398.
Ebel, R. L. (2005). Measuring Educational Achievements. N. J. : Prentice Hall, 481.
Rice, J. M. (2004). 50 years of objective measurement and research in education of Educational Research. № 41, 241-264.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Антоніна Конончук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).