ОСОБЛИВОСТІ ФОРУВАННЯ ТВОРЧИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНЬОГО ВИХОВАТЕЛЯ ДОШКІЛЬНОГО НАВЛЬНОГО ЗАКЛАДУ: НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ДОСВІД

Автор(и)

  • Svitlana Zheinova Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, м.Мелітополь, Україна https://orcid.org/0000-0001-8857-4620

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.18.2.8

Ключові слова:

творчість, творча активність, творча діяльність, креативність, творчі якості, майбутній вихователь, дошкільний навчальний заклад.

Анотація

У статті здійснено теоретичний аналіз основних психолого-педагогічних підходів до проблеми формування творчої особистості. Проаналізовано філософські, педагогічні та психологічні аспекти формування творчої особистості; досліджено феномен творчості. Одним з головних завдань сучасної системи освіти є її перехід до творчих, проблемних методів навчання і виховання, які забезпечують формування творчої особистості. Отже, наріжною методологічною парадигмою в будь-якій сфері людської діяльності, як зазначено у статті, має стати спрямованість на творчість, як от: пріоритетність творчих якостей майбутнього педагога; формування відповідальної особистості, здатної конструктивно та ефективно працювати у проблемних, нестандартних педагогічних ситуаціях. Створення умов для формування освіченої, творчої особистості громадянина, реалізації і самореалізації його природних задатків визначається одним із стратегічних завдань розвитку всієї системи освіти, адже могутність держави визначається насамперед кількістю висококваліфікованих спеціалістів, що творчо ставляться до своєї справи, здатних своєю працею сприяти успішному розвитку науки, освіти, техніки, мистецтва. Тому одним із пріоритетних напрямів реформування вищої освіти в Україні є гуманізація освітньої діяльності, спрямування навчально-виховного процесу на формування творчої особистості майбутнього фахівця, створення умов для розкриття його талантів, духовно-емоційних та розумових здібностей. Зусилля науковців та практиків сьогодні спрямовані на пошуки нових організаційних і змістовних компонентів навчально-виховної діяльності, за яких відбувається всебічний розвиток дітей дошкільного віку та оптимізується навчально-виховний процес. Для того, щоб внутрішньо відповідати сучасній дійсності, майбутній фахівець в галузі дошкільної освіти має не просто адаптуватися до нової ситуації, а й бути спроможним змінювати її, змінюючись і розвиваючись при цьому сам. Важливість проблеми формування творчої особистості в процесі професійного становлення визначають її значення: соціальне, тому що формується не просто нова людина з особливим складом мислення, здатним до радикальних змін і перетворень, а спеціаліст нової формації, який долучиться до прогресивних перетворень в суспільстві; наукове, адже це служить засобом пізнання творчих здібностей у галузі інтелектуальної й соціальної творчості.

Біографія автора

Svitlana Zheinova, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, м.Мелітополь

старший викладач кафедри соціальної роботи, соціальної педагогіки та дошкільної освіти

Посилання

Augustine, А. (1998). Creations in 4 volumes: Volume 4. About the City of God (Book XIV-XXII) Drafting and preparation of the text for the print S. I. Eremeev. SPb.: Aleteeya; Kiev: UCIMM-Press [in Russian] (Аврелий Августин. (1998). Творения в 4 т.: Том 4. О Граде Божием (Кн. XIV-XXII) Составление и подготовка текста к печати С. И. Еремеева. СПб.: Алетейя; Киев: УЦИММ-Пресс, 592).

Aristotle. (1981). Works in 4 volumes Volume 3 (Philosophical heritage). I. D. Rozhansky The Natural Science Works of Aristotle [in Russian] (Аристотель. (1981). Сочинения в 4-х томах Том 3 (Философское наследие). И. Д. Рожанский Естественнонаучные сочинения Аристотеля).

Burdov, V. (2010). Theory of creativity: integration, globalization, dialectics: monograph. Rost. state University way of communication. Rostov [in Russian] (Бурдов, В. Т. (2010). Теория творчества: интеграция, глобализация, диалектика: монография. Рост. гос. Ун. путей сообщения. Ростов н/Д, 210).

Hegel, G. (1993). Lectures on the philosophy of history. Series "The Word of Nest"; Publisher "Nauka", St. Petersburg [in Russian] (Гегель, Г. (1993). Лекции по философии истории. Серия "Слово о сущем"; Издательство "Наука", Санкт-Петербург, 473).

Gorfunkel, A. (1965). Bruno J. On the boundless and innumerable. Giordano Bruno. M,: Mysl. [in Russian] (Горфункель, А. Х. & Бруно, Дж. (1965). О безмерном и неисчислимом. М.: Мысль, 206).

Clarin, V., Dzhurinsky, A. (1989). Komensky Y. A., Locke D., Russo J.-J., Pestalozzi I. G. Pedagogical Heritage. Moscow: Pedagogika [in Russian] (Кларин, В. М., Коменский, Я. А., Локк, Д., Руссо, Ж.-Ж., Песталоцци, И. Г. (1989). Педагогическое наследие. М.: Педагогика, 416).

Korolsky, V., Kramarenko, T., Semerikov, S., Shokalyuk, S. (2009). Innovative information and communication technologies of teaching mathematics: a manual. Academian of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, doctor of medical sciences, prof. M.I. Zhaldak. Kryvyi Rih: Book Publishing House of Kireevsky [in Russian] (Корольський, В. В. (2009). Інноваційні інформаційно-комунікаційні технології навчання математики : навчальний посібник; науковий редактор академік АПН України, д.пед.н., проф. М. І. Жалдак. Кривий Ріг : Книжкове видавництво Кирєєвського, 324).

Levchenko, T. (2011). Motivation of the subject in different types of activities: monograph ed.: S.I. Mazur. Vinnitsa: New Kn [in Russian] (Левченко, Т. І. (2011). Мотивація суб’єкта в різних видах діяльності: монографія; ред.: С. І. Мазур. Вінниця : Нова Кн., 448).

Linitsky, P. (2012). Works: 5 t. / P.I. Linitsky under. Ed. Volkova AG, Aut. introduction. Art. Brain N. G. Melitopol: Publishing House of the MGT [in Russian] (Линицкий, П. И. (2012). Сочинения: в 5 т. Мелитополь: Издательский дом МГТ, 455).

Molyako, V. (2007). Creative constructology (prolegomena). K .: "Osvita Ukrainy" [in Russian] (Моляко, В. А. (2007). Творческая конструктология (пролегомены). К.: «Освита Украины», 388).

Gritsanov, А. (1998). The newest philosophical dictionary. Moscow [in Russian] (Новейший философский словарь (1998). Сост. А.А. Грицанов. Мн.: Изд. В.М.Скакун, 896).

Guseinov, А., Semigin, G., Ogurtsov, А. (2010). New philosophical encyclopedia: In 4 volumes / Institute of Philosophy RAS, Nat. obsh.-Nauk. fund; scientific ed. Council: the limit of VS Stepin, deputies of the limit. Moscow: Thought [in Russian] Новая философская энциклопедия: В 4 т.(2010). Ин-т философии РАН, Нац. общ.-научн. фонд; научно-ред. совет: преде В. С. Степин, заместители преде: А. А. Гусейнов, Г. Ю. Семигин, уч. секр. А. П. Огурцов. М.: Мысль, 634).

Plato, (1965). Selected dialogues. Ser. Library of ancient literature. Greece; Publishing house: "Fiction", Moscow [in Russian] (Платон. (1965). Избранные диалоги. Сер. Библиотека античной литературы. Греция. Изд-во: «Художественная литература», Москва, 440).

Rubinshtein, S. (2003). Being and Consciousness. Man and the world. St. Petersburg: Peter [in Russian] (Рубинштейн, С. Л. (2003). Бытие и сознание. Человек и мир. Спб.: Питер, 512).

Ryndak, V. (2001). Creativity. Short pedagogical dictionary. M., "Pedagogical Herald" [in Russian] (Рындак, В. Г. (2001). Творчество. Краткий педагогический словарь. М.: «Педагогический вестник», 108).

Skovoroda, G. (1973). Complete collection of works: In 2 t - K .: Scientific Opinion, T. 1. [in Russian] (Сковорода, Г. С. (1973). Повне зібрання творів: У 2-х т. К.: Наукова думка, Т. 1. 532).

Justine, (1995). philosopher and martyr / Idz in rus. per., prod. Mr. Preobrazhensky. M ., Type. "The Young Guard [in Russian] (Сочинения Святаго Иустина, філософа и мученика. (1995). Изд в рус. пер., прод. п. Преображенский. М.: Тип. «Молодая гвардия», 488).

Origen, (1899). About beginnings / Edition of the Kazan Theological Academy. Vip. 1. Kazan: Typo-lithography of the Imperial University [in Russian] (Творения Оригена. (1899). О началахъ. Издание Казанской Духовной Академии. Вип. 1. Казань: Типо-литография Императорского университета, [XLVІІІ]+368 с. +LXІІ+V).

Shmakova, A. (2013). Formation of readiness of future teachers for pedagogical creativity using information technology tools: monograph. Moscow: Flint [in Russian] (Шмакова, А. П. (2013). Формирование готовности будущих учителей к педагогическому творчеству средствами информационных технологий: монографія. М.: ФЛИНТА, 184 ).

Engelmeyer, P. (2010). Theory of Creativity. Ed. 3rd. Moscow: The Book House «LIBROKOM [in Russian] (Энгельмейер, П. К. (2010). Теория творчества. Изд. 3-е. М.: Книжный дом «ЛИБРОКОМ, 208).

Yagupov, V. (2011). Competency approach to the professional training of future specialists in the system of vocational education .Creative Pedagogy. (4.) р. 34 [in Russian] (Ягупов, В. В. (2011). Компетентнісний підхід до професійної підготовки майбутніх фахівців у системі професійно-технічної освіти. Креативна педагогіка. №4, 34).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-30

Як цитувати

Zheinova, S. (2018). ОСОБЛИВОСТІ ФОРУВАННЯ ТВОРЧИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНЬОГО ВИХОВАТЕЛЯ ДОШКІЛЬНОГО НАВЛЬНОГО ЗАКЛАДУ: НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ДОСВІД. Social Work and Education, 5(2), 77–87. https://doi.org/10.25128/2520-6230.18.2.8

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION