PATRIOTISM AS THE SOCIAL VALUE OF THE INDIVIDUAL

Автор(и)

  • Vitaliy Kulchytskyi ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України», м. Тернопіль, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-4288-6458
  • Mykhailo Sopiha ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України», м. Тернопіль, Україна, https://orcid.org/0000-0002-0224-8814

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.18.3.6

Ключові слова:

патріотизм, патріотичне виховання, соціальна цінність, особистість, молодь, Батьківщина.

Анотація

У статті розглянуто патріотизм як соціальну цінність особистості. Охарактеризовано патріотизм у соціально-історичному, а також у психолого-педагогічному контексті, що дозволило дати цілісну характеристику даного явища. Розглянуто соціально-педагогічні основи розвитку патріотичного виховання молоді України. Зосереджено увагу на патріотизмі як складному і багатогранному соціальному явищі. Досліджено, що рівень патріотизму молодої людини тісно пов’язаний із її соціальною активністю, тому для становлення молодого громадянина-патріота необхідне включення особистості в процес прийняття суспільно значущих рішень, складання у неї соціального контакту з країною, який закріпить обов’язки вирішувати проблеми своєї держави та її населення. Проаналізовано значення патріотичного виховання у становленні духовних та моральних норм і принципів молоді. Здійснено аналіз патріотичного виховання як соціально і педагогічно організованого процесу формування особистості. Акцентується увага на тому, що патріотизм, особливо якщо виходити з причини його походження, виникає і розвивається як відчуття, що оформлюється за допомогою механізмів соціалізації і духовно-етичним чином збагачується. Важливим є також й те, що розуміння розвитку відчуття патріотизму нерозривно пов’язане з його дієвістю, що в конкретнішому плані виявляється в активній соціальній діяльності, діях і вчинках. Зроблено висновки про те, що патріотизм – один з найважливіших компонентів індивідуального та суспільного способу життя. Саме тому, почуття патріотизму молодої людини розвивається у тісному зв’язку з її пізнавальною діяльністю, з оволодінням необхідними уявленнями і знаннями, що формуються і розвиваються в нерозривній єдності. Відтак, патріотичне виховання молоді можна розглядати як процес відносно соціально контролюючої соціалізації, який здійснюється у спеціально створених виховних організаціях, які допомагають розвинути можливості молодої людини, включаючи її здібності, знання, зразки поведінки, цінності, відносини, позитивно цінні для суспільства, в якому вона живе.

Біографії авторів

Vitaliy Kulchytskyi, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України», м. Тернопіль, Україна

кандидат педагогічних наук, доцент, кафедра педагогіки вищої школи та суспільних дисциплін,

Mykhailo Sopiha, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України», м. Тернопіль, Україна

кандидат історичних наук, доцент, кафедра педагогіки вищої школи та суспільних дисциплін,

Посилання

Агеев, А. (1991). Размышления патріота. Знамя, (8), 24-32 (Ageev, A. (1991). Reflections of patriot. Banner, (8), 24-32. [In Russian]).

Ануфриев, Е. А. (1984). Социальный статус и активность личности. (Личность как объект и субъект общественных отношений). М., Изд-во МУ, 288 (Anufriev, E. A. (1984). Social status and personality activity.(Personality as an object and subject of public relations). M., Edition MU, 288 pp. [In Russian]).

Гонський, В. (2001). Патріотизм як основа сучасного виховання та ідеології держави: студії виховання. Рідна школа, (2), 9-14 (Gonsky, V. (2001). Patriotism as the basis of modern education and state ideology: studios of upbringing. Native school, (2), 9-14. [In Ukrainian]).

Івченко, Ю. В. (2016). Соціально-філософський зміст патріотизму. Філософські та методологічні проблеми права. (11), 154-163 (Ivchenko, Yu. V. (2016). Socio-philosophical content of patriotism.Philosophical and methodological problems of law. (11), 154-163. [In Ukrainian]).

Каралаш, Н. (2012). Соціально-психологічний аспект адаптації в суспільстві перехідного типу. Науковий вісник Чернівецького університету. Філософія. (621-622), 90-95 (Karalash, N. (2012). Socio-psychological aspect of adaptation in a transitional type society.Scientific herald of Chernivtsi University.Philosophy. (621-622), 90-95. [In Ukrainian]).

Кисельова, Н. (2001). Виховувати патріотів. Дошкільне виховання. (3), 27-28 (Kiseleva, N. (2001). Educate patriots. Preschool education. (3), 27-28. [In Ukrainian]).

Колодій, О. С. (2010). Понятійна структура категорії «патріотизм». Вісник Житомирського державного університету імені І. Франка. (49), 71-75 (Kolodiy, O. S. (2010). Conceptual structure of the category "patriotism".Bulletin of Zhytomyr State University named after I. Franko. (49), 71-75. [In Ukrainian]).

Кошіль, М. (2000). Народне мистецтво – джерело національного виховання. Рідна школа, (6), 52-54 (Koschil, M. (2000). Folk art is the source of national education. Native school, (6), 52-54. [In Ukrainian]).

Криворотов, Д. А., Ибрагимова Л. А. (2009). Социально-педагогические аспекты патриотического воспитания и реализация его функций (на примере образовательных учреждений Ханты-Мансийского автономного округа – Югры): монография. Нижневартовс, Изд-во НГУ, 270 (Krivorotov, D. A., Ibragimova LA (2009). Socio-pedagogical aspects of patriotic education and the realization of its functions (on the example of educational institutions of the Khanty-Mansiysk Autonomous Okrug - Ugra): monograph. Nizhnevartovsk, Publishing house of the NMU, 270. [In Russian]).

Круглов, Ю. Г. (2001). Патріотизм в педагогіці. Педагогіка,(6), 3-8 (Kruglov, Yu. G. (2001). Patriotism in pedagogy. Pedagogy, (6), 3-8. [In Ukrainian]).

##submission.downloads##

Як цитувати

Kulchytskyi, V., & Sopiha, M. (2018). PATRIOTISM AS THE SOCIAL VALUE OF THE INDIVIDUAL. Social Work and Education, 5(3), 57–64. https://doi.org/10.25128/2520-6230.18.3.6

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION