ОСВІТОЛОГІЯ ЯК ОСНОВНА СКЛАДОВА У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА СПОРТУ

Автор(и)

  • Halyna Kondratska Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Дрогобич, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0001-8856-1125
  • Anna Chepeliuk Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Дрогобич, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0001-7447-8478
  • Roman Prots Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Дрогобич, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-0224-8814

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.18.3.7

Ключові слова:

фізична культура, виховання, компетентність, професійна майстерність, студент.

Анотація

Основою дослідження є освітологія, як синергетика, яка навчає зворотному зв'язку, вивчає не тільки процес стабілізації, але й механізми розвитку фізичного виховання. Шляхи підготовки фізичного виховання спортсменів, такі як єдність формування знань у фізичному тренуванні та раціональний режим рухової активності; система наукових знань фізичного виховання та практичні способи діяльності у цій сфері; формування наукового світогляду людини та єдності з загальнолюдською культурою; навички формування потреб і мотивів (інтересів) для занять фізичними вправами. У статті досліджується вплив освітології на професійні навички майбутнього вчителя фізичного виховання та діагностика рівня формування компетентності у навчанні студентів напряму підготовки 014. Середня освіта (Фізична культура). Вивчення завдання полягає у визначенні змісту освітології у підготовці фахівців фізичного виховання та спорту; показати місце освітології у формуванні компетенції майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту; перевірити вплив освітології на формування компетентності майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту. В експерименті взяли участь 230 студентів, розділені на 2 групи: експериментальні та контрольні. На підставі визначення рівня професійної майстерності майбутнього вчителя фізичного виховання формується рівень професійної компетентності. Своєрідність цих показників визначалася методом експертних оцінок. За результатами порівняння початкового та заключного етапів експерименту було визначено, що високий рівень професійної компетентності сформувався майже у 50% студентів експериментальної групи, а низький - в меншій частині з них. Показники рівня сформованості професійної компетентності учнів контрольної групи, в яких експериментальний метод не використовувався, залишились практично на одному рівні. Дослідження визначає основні компетенції у професійній підготовці майбутніх учителів фізичної культури для взаємодії з сучасним шкільним середовищем: загалом професійні, загальнокультурні, соціально-освітні, науково-дослідні, психолого-педагогічні, організаційні управлінські, інструментальні, що дають можливість стежити за динамікою їх формування.

Біографії авторів

Halyna Kondratska, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Дрогобич, Україна

доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри спортивних дисциплін і туризму,

Anna Chepeliuk, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Дрогобич, Україна

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри спортивних дисциплін і туризму,

Roman Prots, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Дрогобич, Україна

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри спортивних дисциплін і туризму,

Посилання

Bezkorovayna, L.V. (2006). To the concept of competence of future physical training and sport specialists. Pedagogics, psychology and medical biology problems of physical training and sport. Kharkiv, № 8. 7-10. [in Ukrainian].

Bobrovnyk, S.I. (2008). Conceptions of modern physical education of school children. Collection of scientific works. Kiev. 15-21. [in Ukrainian].

Boyle, S. (2008). Physical activity among adolescents and barriers to delivering physical education in Cornwall and Lancashire, UK: A qualitative study of heads of PE and heads of schools / S. Boyle, G. Jones, S. Walters // BMC Public Health. August 2008. 8:273. URL : http://www.biomedcentral.com/1471-2458/8/273. [in English].

Chepelyuk, A.V. (2015). Features professional preparation of teacher of physical culture. Announcer of the Chernihiv national pedagogical university of the name of Т.G. Shevchenko. Series: Pedagogical sciences. Physical education and sport. Chernihiv. P. 129. Tom 2. P. 275-279. [in Ukrainian].

Deminska, L.O. (2012). Pedagogical mastery of teacher of physical education as professionally-personality value. Pedagogics and psychology of trade education. № 5. 100-106. [in Ukrainian].

Justin, B. Moore, Lori Schneider, Suzanne Lazorick, Kindal A. Shores, Aaron Beighle, Stephanie B. Jilcott, Jimmy Newkirk. (2010). Rationale and Development of the Move More North Carolina: Recommended Standards for After-School Physical Activity. J Public Health Management Practice, № 16 (4). 359-366. [in English].

Kondratska, H.D. (2008). Role of athletic education in educational-cognitive activety of students. Physical education, sport and culture of health in modern society. Tower. V.1. Lutsk. 189-191. [in Ukrainian].

Pavliuk, Ye. O. (2017). Theoretical and methodical principles of the professional becoming of future trainers-teachers in the process of professional preparation: diss. cand. 13.00.04 "Theory and methodology of trade education". Khmelnytsk national university. Khmelnytsky. 41. [in Ukrainian].

Physical Education in America’s Public Schools. Physical Education and School Performance. URL: http://sitemaker.umich.edu/356.-speregen-/physical_education_and _school_performance. [in English].

Samsutina, N.M. (2011). The Professional competence as index of quality of professional preparation of future teacher of physical culture. Announcer of the Berdiansk state pedagogical college. Berdiansk, Issue. 9. 34-39. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-10-30

Як цитувати

Kondratska, H., Chepeliuk, A., & Prots, R. (2018). ОСВІТОЛОГІЯ ЯК ОСНОВНА СКЛАДОВА У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА СПОРТУ. Social Work and Education, 5(3), 65–75. https://doi.org/10.25128/2520-6230.18.3.7

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION