ПЕДАГОГІЧНА ВЗАЄМОДІЯ ВИКЛАДАЧІВ КОЛЕДЖУ МИСТЕЦЬКОГО НАПРЯМКУ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2520-6230.19.1.8Ключові слова:
спілкування, педагогічне спілкування, педагогічна взаємодія, партнерство.Анотація
У статті розкрито значущість понять “спілкування” та “педагогічне спілкування”. Показана структура педагогічної взаємодії, стратегія і тактика. Розглянуті теоретичні питання стосунків викладачів коледжу, які здійснюються у формі взаємодії та партнерства. Існування суспільства не можна уявити поза спілкування і взаємодії людей як його членів один з одним, тому спілкування завжди залишалося об’єктом не тільки повсякденної, а й наукової уваги. Також стаття розкриває сутність педагогічної взаємодії як складного суб’єктно-суб’єктного соціально-педагогічного поняття. Спілкування допомогає краще зрозуміти процес міжособистісних відносин. Інтерес до спілкування виявляють представники різних наук. Цей “феномен” є багатовимірним і багаторівневим явищем. Вказується на наукові підходи до визначення сутності поняття “педагогічне спілкування”. Інтерес до спілкування проявляється представниками різних наук, оскільки він є багатовимірним і багаторівневим явищем.Посилання
Бандурка, М., Тюріна В., Федоренко О. (2003). Основи психології і педагогіки: підручник. Харків. Видавництво Національного університету внутрішніх справ. (Bandurka, M. & Tyurina V., Fedorenko O. (2003). Fundamentals of Psychology and Pedagogy: Textbook. Kharkiv Publishing House of the National University of the Interior. [in Ukrainian]).
Ботвина, Н. В. (2000). Міжнародні культурні традиції: мова та етика ділового спілкування: навч. посіб. Київ: АртЕк. (Botvina, N. V. (2000). International cultural traditions: language and ethics of business communication. Kyiv: Artek. [in Ukrainian]).
Волкова, Н. П. (2002). Педагогіка: Посібник для студентів вищих навчальних закладів. Київ: Академія. (Volkova, N. P. (2003). Pedagogy: manual. Kyiv: Alma Mater. [in Ukrainian]).
Леонтьев, А. А. (1996). Педагогическое общение. М. К. Кабардова (Ред.). (2-е изд., перераб. и доп). Москва: Нальчик. (Leontev, A. A. (1996). Pedagogicheskoe obschenie [Pedagogical communication] (2nd ed., rev.). M. K. Kabardova (Ed.). Моskov: Nalchik [in Russian]).
Максименко, С. Д. (2004). Загальна психологія: навч. посіб. [2-ге вид., перероб. і доп.]. К.: Центр навчальної літератури. (Maksimenko, S. D. (2004). General Psychogy: Teachibg. vanual [2nd form., Processing. and add]. Kyiv: Center for Educational Literature).
Олійник, К. С. (2014). Професійна етика та спілкування в соціальній роботі. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Педагогіка, соціальна робота. Вип. 33, 126-128. (Oliynyk, K. S. (2014). Professional Ethics and Communication in Social Work. Scientific Bulletin of Uzhgorod National University. Series: Pedagogy, social work, 33, 126-128. [inUkrainian]).
Сайтарли, І. А. (2007). Культура міжособистісних стосунків: навч. посіб. Київ: Академвидав. 9 Sitari, I. A. (2007). Culture of interpersonal relations. Kyiv: Akademvidav. [in Ukrainian]).
Саннікова, О. П. (1995). Емоційність в структурі особистості. Одеса: Хорс. (Sannikova, O. P. (1995). Emotionality in the structure of the individual. Odessa: Horse. [in Ukrainian]).
Семенюк, О. А., Паращук В. Ю. (2010). Основи теорії мовної комунікації: Навч. посіб. Київ: ВЦ “Академія”. (Semeniuk, O. A. & Paraschuk V. Y. (2010). Fundamentals of the theory of language communication: a manual. Kyiv: Academy. [in Ukrainian]).
Чейка, Г. Л. (2005). Культура ділового спілкування менеджера: Навч. посіб. Київ: Знання. (Ceyka, G. L. (2005). Culture dіlovy spіlkuvannya manager: Navch. posib Kiev: Knowledge. [in Ukrainian]).
Mehrabian, A. (1972). Non-Verbal Communication. Chicago: Aldine.
Myer, G. E. & Myer M.T. (1980). The dynamics of human communication: a laboratory approach: New York.
Homans, G. C. (1974). Social Behavior: Its Elementary Forms. Rev. ed. New York: Harcourt Brace Jovanovich.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Vataly Andreev
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).