ДОСТУП ДО ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА СОЦІАЛЬНІ НЕРІВНОСТІ: СОЦІАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА СТУДЕНТІВ ШКОЛИ ОСВІТНІХ НАУК

Автор(и)

  • Maria Karantoni

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.19.2.10

Ключові слова:

вища освіта, соціальна нерівність, доступ до вищої освіти, студент, гендерні відмінності, науки про освіту.

Анотація

У статті досліджуються соціальні нерівності у доступі до вищої освіти. Основна увага у ній приділяється соціальним характеристикам учнів Шкіл освітніх наук (Schools of Educational Sciences) у період 2001-2009 років. Інтерес до дослідження даного питання зумовлений розширенням доступу до вищої освіти в останні роки періоду, що досліджується, та актуалізацією проблеми соціальної нерівності у доступі до вищої освіти на рівні теоретичних та емпіричних досліджень, як в Греції, так і на міжнародному рівні. Метою даного дослідження було дослідити соціально-демографічні характеристики учнів Школи освітніх наук та їх зміни протягом 2001-2009 років за такими критеріями, як: а) професія батька; б) професія матері; в) рівень освіти матері та г) стать студентів. Дослідження соціально-демографічних характеристик проводилось у всіх Школах освітніх наук, а також на окремих факультетах початкової та дошкільної освіти. Об’єктом дослідження стали студенти Шкіл освітніх наук. Джерелом даних – Статистика освіти, опублікована Грецьким управлінням статистики (ELSTAT, колишня ESYE) з 2001/02 по 2008/09 навчальні роки. Встановлено, що абітурієнтами Шкіл освітніх наук були вихідці із соціального середовища з низьким економічним, освітнім та соціальним капіталом. Представництво студентів жіночої статі у даному типі закладів було в п’ять разів більшим, ніж студентів чоловічої статі, що відображало притаманні суспільству стереотипи про сферу освіти дітей як суто жіночу професію. В останні роки досліджуваного періоду зазначені особливості контингенту студентів даного типів закладів вищої освіти стали менш вираженими внаслідок збільшення кількості вступників із сімей з високим освітнім рівнем батьків та збільшенням студентів чоловічої статі. Проте і сьогодні Школи освітніх наук залишаються одним із «соціальних ліфтів» для вихідців з нижчих соціальних класів суспільства.

Біографія автора

Maria Karantoni

аспірант

Посилання

Arnot, M. (2004). Sex reproduction procedures. Educational Theory and Feminist Policies (V. Deligianni Koumtzi, Prof. C. Athanasiadou & K. Dalakouras, Met.). Athens: Metaxchio.

Vambouka, M. (1982). Incentives of the teaching profession. Heraklion: Ed.

Bourdieu, P. (1989). La Noblesse d 'État. Paris: Minuit.

Bourdieu, P., & Passeron, J.C. (1993). Heirs. Students and Culture (N. Panagiotopoulos, N. Panagiotopoulos & M. Vidalis, Metr.). Athens: Dolphin.

YOU RIGHT. (1995). Statistical Classification of Occupations, STEP92. Athens: ESYE

Thanos, Th. (2009). Introduction: Methodological, theoretical and empirical issues in the study of educational inequalities in Greece. In Th. Thanos (Ed.): Educational inequalities: Methodological, theoretical and empirical issues [Proceedings of a Scientific Conference, Rethymno, 1132009]. Athens: Pattern, 19.32.

Thanos, Th. (2010). Sociology of social inequalities in education. The access of socio-occupational groups to higher education (G. Kuzelis, Preliminary). Athens: Island.

Thanos, Th. (2012). School divisions and social discrimination: The access of social groups to higher education at the beginning of the 21st century. Social Sciences (N. Panagiotopoulos, Director), 1, 2012, 125172.

Karamesin, M. & amp; (2008). The absorption of university graduates into the labor market. Pan-Hellenic research in graduates of 19982000. Athens: Dionikos.

KontogiannopoulouPoludoridis, G. (1999). Educational policy and practice. Sociological analysis. Athens: Greek Letters.

Korosis, K., & Eleftherakis, Th. (2011). The social factors that influence the choice of the educational profession: From the Pedagogical Academies and the Schools of Kindergarten in the Pedagogical Departments. In V. Economidis (Ed.): Teacher education and training. Theoretical and research approaches. Athens: Field, 7595.

Kyridis, A. The inequality in Greek education and access to the university (1955-1985). Athens: Gutenberg.

Konstantinou, X, & Mihos, N. (2011). Primary Education Departments as the attraction of candidates for admission to Tertiary EducationThe views of their motivated selection at the Department of Primary Education of the University of Ioannina. In V. Economidis (Ed.): Teacher education and training. theoretical research approaches. Athens: Field, 7074.

Lampiri Dimaki, I. (1974). Towards a Greek Sociology of Education, volume a: Higher Education: Opportunities Obstacles. Athens: EKKE

Panagiotopoulos, N. (1995). Pierre Bourdieu: The thinker of the "primitive thought" of thinkers of "primitive thought". To I. Lampiri Dimaki & N. Panagiotopoulos (Ed.): Pierre Bourdieu, Sociology of Education. Athens: KardamitsaDelphini, 2348.

Panagiotopoulos, N. (2005). The pain of the unemployed. Athens: Polytropos.

Panagiotopoulos, N., & Thanos, Th. (2008). The time of understanding an unfair game. In N. Panagiotopoulos (Directorate): Deception of the world. Athens: EKEPPolytropon, 3772.

Parsons, T. (1985). The school class as a social system: Some of the functions in American society. To A. Frangoudakis (Metr.): Sociology of Education. Theories of social inequality in school. Athens: Papazisis, 249276.

Pyrgiotakis, I. (1992). The odyssey of the teaching profession. Thessaloniki: Kiriakides Brothers.

Reay, D. (1998). 'Always knowing' and never being sure: Familial and institutional habituses and higher education choice. Journal of Education Policy, 4, 519529.

Sianou Kirgiu, E. (2005). Education and social inequalities. The transition from Secondary to Higher (1997-2004). Athens: Metaxchio.

SianouKirgiou, E. (2010). From the University labor market. Aspects of social inequalities. Athens: Metaxchio.

Sianou Kyrgiou, E., & Tsiplakides, I. (2011). Similar performance, but different choices: social class and higher education in Greece, Studies in Higher Education, 36 (1), 89102.

Tsukalas, K. (1987). State, society, work in post-war Greece. Athens: Foundation.

Frangoudaki, A. (1985). Educational sociology. Theories of social inequality in school. Athens: Papazisis

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-30

Як цитувати

Karantoni, M. (2019). ДОСТУП ДО ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА СОЦІАЛЬНІ НЕРІВНОСТІ: СОЦІАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА СТУДЕНТІВ ШКОЛИ ОСВІТНІХ НАУК. Social Work and Education, 6(2), 213–219. https://doi.org/10.25128/2520-6230.19.2.10

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION