СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ МОДЕРНІЗАЦІЇ ПІДГОТОВКИ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Автор(и)

  • Nadiia Horishna Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м. Тернопіль, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-9724-7098

Ключові слова:

соціальна робота, підготовка соціальних працівників, освіта у галузі соціальної роботи, глобалізація, тенденції модернізації професійної підготовки соціальних працівників.

Анотація

Глобалізаційні процеси, що відбуваються сьогодні у світі, значно розширюють сфери та завдання соціальної роботи як професії. Соціальні працівники стикаються з глобальними викликами, такими як міжнародна міграція, міжнародне усиновлення, торгівля людьми, транскордонна злочинність тощо. В умовах ускладнення цілей, змісту та функцій соціальної роботи, модернізація підготовки соціальних працівників є актуальною не лише в країнах, де соціальна освіта є новою сферою професійної підготовки, але й у тих, де вона має давні традиції. Метою статті є здійснити аналіз сучасних тенденцій модернізації професійної підготовки соціальних працівників у контексті глобальних викликів, що постають перед професією. Аналіз наукових публікацій, пов'язаних із темою дослідження, дозволив визначити, що основними тенденціями модернізації підготовки соціальних працівників є: децентралізація управління вищою освітою, уніфікація змісту підготовки соціальних працівників, впровадження технології дистанційної освіти, посилення міждисциплінарної взаємодії, інтернаціоналізація освіти. Розуміння та дотримання світових тенденцій модернізації підготовки соціальних працівників з урахуванням історичних, соціально-економічних та культурних факторів їх формування є важливим не лише з точки зору підвищення якості соціальної освіти, а й у контексті реформування всієї системи вищої освіти України та її інтеграції в європейський та світовий освітній простір.

Біографія автора

Nadiia Horishna, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м. Тернопіль, Україна

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи,

Посилання

Горішна, Н. М., & Слозанська, Г. І. (2016). Програми подвійних спеціальностей у сфері соціальної роботи: аналіз досвіду США та Великобританії. Науковий вісник Ужгородського національного університету: серія «Педагогіка. Соціальна робота» 1(38), 97-100.

Іванюк, І. В. (2006). Освітня політика. Київ: Таксон.

Поліщук, В. А. (2014). Професійна підготовка соціальних працівників у освітніх системах Скандинавських країн. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота, (34), 144-146.

Семигіна, Т. (2013). Глобальні пріоритети соціального розвитку: імперативи для політики і практики. Наукові записки НаУКМА. Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота, (Vol. 149), 57-62.

Bailey, J. D. (2015). Social Work In The US: Workforce & Education. Agora Psycho-Pragmatica, 9(2), 43-48.

Castells, M. (2001). Challenges of Globalisation: South African Debates with Manuel Castells (Vol. 4). Pearson South Africa.

Croisdale-Appleby, D. (2014). Re-visioning social work education. An independent review. London: Department of Health.

Edwards, R. L., Shera, W., Nelson Reid, P., & York, R. (2006). Social work practice and education in the US and Canada. Social Work Education, 25(1), 28-38.

Fook, J. (2002). Social work: Critical theory and practice. Sage.

Frampton, M. (2013). Fachenglisch für die Soziale Arbeit. Beltz Juventa.

Grey, M., & Webb, S. (2008). Global “double” standarts in social work: A critical analysis”. Retrieved October 20, 2015, from https://www.researchgate.net/publication/248920653_The_Myth_of_Global_Social_Work_Double_Standards_and_the_Local-Global_Divide.

Ife, J. (2001). Local and global practice: Relocating social work as a human rights profession in the new global order. European Journal of Social Work, 4(1), 5-15.

International Association of Schools of Social Work, (2016). About IASSW. Retrieved September 12, 2015, from https://www.iassw-aiets.org/about-iassw/.

International Federation of Social Workers, (2014). Global definition of social work. Retrieved September 14, 2015, from https://www.ifsw.org/global-definition-of-social-work/

Lee, D. (2008). Social work education in the United States: New trends and Issues. Unpublished manuscript. Retrieved October 20, 2015, from http://gpsw.doshisha.ac.jp/pdf/s_081213a2.pdf.

Narey, M. (2014). Making the education of social workers consistently effective. London: Department for Education. Retrieved October 20, 2015, from https://www.gov.uk/government/publications/making-the-education-of-social-workers-consistently-effective.

Sims, D. (2006). Social Work Education in England and Spain: a Comparison of Contemporary Developments. Educate~, 3(1), 60-71.

Sweifach, J., Heft LaPorte, H., & Linzer, N. (2010). Social work responses to terrorism: Balancing ethics and responsibility. International Social Work, 53(6), 822-835.

Jones, D. N., & Truell, R. (2012). The global agenda for social work and social development: A place to link together and be effective in a globalized world. International Social Work, 55(4), 454-472.

Vernon, R., Vakalahi, H., Pierce, D., Pittman-Munke, P., & Adkins, L. F. (2009). Distance education programs in social work: Current and emerging trends. Journal of Social Work Education, 45(2), 263-276.

Westhues, A., Lafrance, J., & Schmidt, G. (2001). A SWOT analysis of social work education in Canada. Social Work Education, 20(1), 35-56.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-09

Як цитувати

Horishna, N. (2019). СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ МОДЕРНІЗАЦІЇ ПІДГОТОВКИ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ. Social Work and Education, 3(1), 6–13. вилучено із https://journals.uran.ua/swe/article/view/183095

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK