СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ МОДЕРНІЗАЦІЇ ПІДГОТОВКИ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ
Ключові слова:
соціальна робота, підготовка соціальних працівників, освіта у галузі соціальної роботи, глобалізація, тенденції модернізації професійної підготовки соціальних працівників.Анотація
Глобалізаційні процеси, що відбуваються сьогодні у світі, значно розширюють сфери та завдання соціальної роботи як професії. Соціальні працівники стикаються з глобальними викликами, такими як міжнародна міграція, міжнародне усиновлення, торгівля людьми, транскордонна злочинність тощо. В умовах ускладнення цілей, змісту та функцій соціальної роботи, модернізація підготовки соціальних працівників є актуальною не лише в країнах, де соціальна освіта є новою сферою професійної підготовки, але й у тих, де вона має давні традиції. Метою статті є здійснити аналіз сучасних тенденцій модернізації професійної підготовки соціальних працівників у контексті глобальних викликів, що постають перед професією. Аналіз наукових публікацій, пов'язаних із темою дослідження, дозволив визначити, що основними тенденціями модернізації підготовки соціальних працівників є: децентралізація управління вищою освітою, уніфікація змісту підготовки соціальних працівників, впровадження технології дистанційної освіти, посилення міждисциплінарної взаємодії, інтернаціоналізація освіти. Розуміння та дотримання світових тенденцій модернізації підготовки соціальних працівників з урахуванням історичних, соціально-економічних та культурних факторів їх формування є важливим не лише з точки зору підвищення якості соціальної освіти, а й у контексті реформування всієї системи вищої освіти України та її інтеграції в європейський та світовий освітній простір.Посилання
Горішна, Н. М., & Слозанська, Г. І. (2016). Програми подвійних спеціальностей у сфері соціальної роботи: аналіз досвіду США та Великобританії. Науковий вісник Ужгородського національного університету: серія «Педагогіка. Соціальна робота» 1(38), 97-100.
Іванюк, І. В. (2006). Освітня політика. Київ: Таксон.
Поліщук, В. А. (2014). Професійна підготовка соціальних працівників у освітніх системах Скандинавських країн. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота, (34), 144-146.
Семигіна, Т. (2013). Глобальні пріоритети соціального розвитку: імперативи для політики і практики. Наукові записки НаУКМА. Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота, (Vol. 149), 57-62.
Bailey, J. D. (2015). Social Work In The US: Workforce & Education. Agora Psycho-Pragmatica, 9(2), 43-48.
Castells, M. (2001). Challenges of Globalisation: South African Debates with Manuel Castells (Vol. 4). Pearson South Africa.
Croisdale-Appleby, D. (2014). Re-visioning social work education. An independent review. London: Department of Health.
Edwards, R. L., Shera, W., Nelson Reid, P., & York, R. (2006). Social work practice and education in the US and Canada. Social Work Education, 25(1), 28-38.
Fook, J. (2002). Social work: Critical theory and practice. Sage.
Frampton, M. (2013). Fachenglisch für die Soziale Arbeit. Beltz Juventa.
Grey, M., & Webb, S. (2008). Global “double” standarts in social work: A critical analysis”. Retrieved October 20, 2015, from https://www.researchgate.net/publication/248920653_The_Myth_of_Global_Social_Work_Double_Standards_and_the_Local-Global_Divide.
Ife, J. (2001). Local and global practice: Relocating social work as a human rights profession in the new global order. European Journal of Social Work, 4(1), 5-15.
International Association of Schools of Social Work, (2016). About IASSW. Retrieved September 12, 2015, from https://www.iassw-aiets.org/about-iassw/.
International Federation of Social Workers, (2014). Global definition of social work. Retrieved September 14, 2015, from https://www.ifsw.org/global-definition-of-social-work/
Lee, D. (2008). Social work education in the United States: New trends and Issues. Unpublished manuscript. Retrieved October 20, 2015, from http://gpsw.doshisha.ac.jp/pdf/s_081213a2.pdf.
Narey, M. (2014). Making the education of social workers consistently effective. London: Department for Education. Retrieved October 20, 2015, from https://www.gov.uk/government/publications/making-the-education-of-social-workers-consistently-effective.
Sims, D. (2006). Social Work Education in England and Spain: a Comparison of Contemporary Developments. Educate~, 3(1), 60-71.
Sweifach, J., Heft LaPorte, H., & Linzer, N. (2010). Social work responses to terrorism: Balancing ethics and responsibility. International Social Work, 53(6), 822-835.
Jones, D. N., & Truell, R. (2012). The global agenda for social work and social development: A place to link together and be effective in a globalized world. International Social Work, 55(4), 454-472.
Vernon, R., Vakalahi, H., Pierce, D., Pittman-Munke, P., & Adkins, L. F. (2009). Distance education programs in social work: Current and emerging trends. Journal of Social Work Education, 45(2), 263-276.
Westhues, A., Lafrance, J., & Schmidt, G. (2001). A SWOT analysis of social work education in Canada. Social Work Education, 20(1), 35-56.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Надія Горішна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).