СОЦІAЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ У СФЕРІ МОЛОДІЖНОГО ДОЗВІЛЛЯ

Автор(и)

  • Galina Oliynyk Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна

Ключові слова:

cоціально-педагогічна діяльність, дозвіллєва діяльність, культура дозвілля, сфера молодіжногот дозвілля.

Анотація

У статті здійснено теоретичний аналіз наукових підходів до трактування сутності поняття «соціально-педагогічна діяльність», «дозвіллєва діяльність», «культура дозвілля». Виокремлено основні напрями соціально-педагогічної діяльності, а саме: соціальна профілактика, соціальна реабілітація, соціокультурна анімація, організація дозвілля, соціальне обслуговування. Дослідженням визначено, що соціально-педагогічна цінність дозвіллєвої діяльності полягає в тому, що вона стимулює розвиток творчих здібностей молоді, сприяє формуванню нових якостей та здібностей, створює сприятливі умови для самовиховання і саморозвитку. Соціально-педагогічний підхід до організації дозвіллєвої діяльності пов'язаний з визначенням цілей діяльності суб’єктів. А головною ціллю є сформування у молодих людей «культури дозвілля». Зроблено висновки про те, що основним завданням соціальних педагогів, соціокультурних менеджерів, які покликані організовувати дозвілля, є виховання культури дозвілля молоді та культури вибору видів дозвіллєвої діяльності, сприяння у створенні оптимальних умов для життєвої реалізації кожної молодої людини.

Біографія автора

Galina Oliynyk, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

кандидат педагогічних наук, викладач кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи

Посилання

Афанасьев Ю. Л. Социально-культурный потенциал художественной деятельности. – Львів: Світ, 1990. – 160 с.

Актуальні проблеми соціально-педагогічної роботи (модульний курс дистанційного навчання) / А.Й.Капська, О.В.Безпалько, Р.Х.Вайнола. – К.: ДЦССМ, 2002.-164 с.

Безпалько О. Поняття „соціально-педагогічна діяльність” у тезаурусі соціальної педагогіки // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. – 2003. – №4. – С.45-50.

Безпалько О.В. Соціальна педагогіка в схемах і таблицях: Навч. посібник. – К.: Логос, 2003. – 134 с.

Воловик А. Педагогіка дозвілля : підручник / А. Воловик, В. Воловик. – Харків : ХДАК, 1999. – 332 с.

Гуслякова Л.Г. Основытеориисоциальнойработы: Учебн. Пособие / Л. Г. Гуслякова, Е. И. Холостова. – М.: Просвещение, 1997. – 188 с.

Иконникова С.Н. Диалог о культуре. – Л.: Лениздат, 1987. – 205с.

Соціальна педагогіка: Підручник / За ред. А.Й.Капської. – Київ: Центр навчальної літератури, 2003. – 256 с.

Соціальний педагог / Упоряд.: Т. Шаповал, Т. Гончаренко. – К.: Вид. дім «Шкіл.світ»: Вид. Л. Галіцина, 2006.– 80 с.

Соціальна педагогіка: мала енциклопедія/ За ред. І.Д.Звєрєвої. – Київ: Центр навчальної літератури, 2008. – 336 с.

Поліщук В. А. Теорія і методика підготовки соціальних педагогів в умовах неперервної освіти: дис... доктора пед. наук: 13.00.04 / Поліщук Віра Аркадіївна. – Тернопіль, 2006. – 454 с.

Опубліковано

2016-11-09

Як цитувати

Oliynyk, G. (2016). СОЦІAЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ У СФЕРІ МОЛОДІЖНОГО ДОЗВІЛЛЯ. Social Work and Education, 3(1), 35–40. вилучено із https://journals.uran.ua/swe/article/view/183099

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK