СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ ФОРМУВАННЯ ДИТЯЧО-БАТЬКІВСЬКИХ СТОСУНКІВ ТА ЕМОЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ВЧИТЕЛЯ З ДИТИНОЮ У КОНТЕКСТІ РОБОТИ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА

Автор(и)

  • Olena Maliar КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти», м. Вінниця, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.19.3.4

Ключові слова:

тренінг, соціально-психологічний тренінг, соціальний працівник, батьки, вчителі, молодший школяр.

Анотація

У статті розглянуто соціально-психологічний тренінги як один із найбільш ефективних напрямків роботи соціального працівника з дітьми та сімями. Даний тренінг сприяє вирішенню широкого кола завдань, передусім пов'язаних зі спілкуванням в родині, – спрямованість на корекцію і розвиток системи стосунків особистості – компетентність у спілкуванні з дитиною. У контексті дослідження розкрито суть поняття соціально-психологічного тренінгу у роботі соціального працівника. Описано тренінг для батьків і вчителів, щодо розуміння розвитку емоційної сфери дитини та сприянню без конфліктного спілкуванню. Презентовано етапи підготовки батьків та вчителів у прийняті участі у соціально-психологічному тренінгу, що забезпечують позитивне сприйняття тренінгових занять з ними. Описано структура соціально-психологічного тренінгу з формування позитивних дитячо-батьківських стосунків та емоційна взаємодія вчителя з дитиною молодшого шкільного віку, який складається з п’яти занять. Зроблено висновок, що використання соціально-психологічного тренінгу з сім’єю та педагогічними працівниками у роботі соціального працівника забезпечує позитивне сприйняття батьками та вчителями особливостей соціального та психологічного розвитку дитини та формування у дорослих толерантного спілкування з навколишніми.

Біографія автора

Olena Maliar, КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти», м. Вінниця

кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри психолого-педагогічної освіти та соціальних наук

Посилання

Жуков, Ю. М. (1990). Диагностика и развитие компетентности в общении. Москва: МГУ. 104 с. [Zhukov, Yu. M. (1990). Diagnosis and development of competence in communication. Moscow : VGU. 104 р. [In Russian].

Ковалев, Г. А. (1998). Основные направления использования методов активного социального обучения в странах Запада. Психологический журнал. Т. 2, № 1. С. 127 –133. [Kovalev, G. A. (1998). The main directions of the use of methods of active social education in Western countries. Psychological Journal. Issue 2 (1). P. 127-133 [In Russian].

Маляр, О. І. (2017). Розвиток довільності емоційної регуляції молодших школярів: корекційно-розвивальна програма: навчально-методичний посібник. Вінниця: ТОВ «Нілан-ЛТД».126 с.

Практикум по СПТ. / под ред. Парыгина, Б. Д. (2000). Санкт-Петербург : издательство Михайлова В. А. 352 с. [Malіar, O. I. (2017). Development of arbitrariness of emotional regulation of junior schoolchildren: correctional-developmental program: educational and methodical manual. Vinnytsya: LLC "Nilan-LTD". 126 [In Ukrainian].

Туріщева, Л. В. (2007). Робота шкільного психолога з батьками. Навчально-методичний посібник для вчителя. Харків. 256 с. [Turyshcheva, L. V. (2007). Work of a school psychologist with parents. Teaching and methodological manual for a teacher. Kharkiv. 256 р. [In Ukrainian].

Федорчук, В. М. (2014). Тренінг особистісного зростання : навчально-методичний посібник. Київ: «Центр учбової літератури». 250 с. [Fedorchuk, V. M. (2014). Training of personal growth : tutorial manual. Kyiv: “Center for Uchebovoy Literature”. 250 р. [In Ukrainian].

Шапар, В. Б. (2005). Сучасний тлумачний психологічний словник. Харків: Прапор. 640 с. Shapar, V. B. (2005). Modern interpretive psychological dictionary. Kharkov: Flag. 640 p. [In Ukrainian].

Шаргородська, С. (2007). Насилля в сім’ї: види, наслідки, шляхи подолання. Журнал Соціальний педагог. № 2(2). С. 14-16. [Shargorodskaya, S. (2007). Violence in the family: types, consequences, ways to overcome. Journal of Social Pedagogy. No. 2 (2). Р. 14-16 [In Ukrainian].

Masten, A. S. (2001). Ordinary magic: Resilience processes in development. American Psychologist. V. 56. P. 227-38.

Masten, A. S. (2007). Obradovic J. Disaster preparation and recovery: lessons from research on resilience in human development. Ecology and Society. URL: http://www.ecologyandsociety.org/vol13/iss1/art9/

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-30

Як цитувати

Maliar, O. (2019). СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ ФОРМУВАННЯ ДИТЯЧО-БАТЬКІВСЬКИХ СТОСУНКІВ ТА ЕМОЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ВЧИТЕЛЯ З ДИТИНОЮ У КОНТЕКСТІ РОБОТИ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА. Social Work and Education, 6(3), 259–268. https://doi.org/10.25128/2520-6230.19.3.4

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK