ЗМІСТ СОЦІАЛЬНОЇ ПІДТРИМКИ СТУДЕНТІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ СПОЛУЧЕНИХ ШТАТІВ АМЕРИКИ

Автор(и)

  • Iryna Iashchyshchak Sincere Care Agency, м. Нью-Йорк, США

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.19.4.1

Ключові слова:

соціальне забезпечення, соціальна підтримка, студент, університет, соціально-психологічна служба, студентська служба, зміст, фахівець.

Анотація

У статті розкрито зміст поняття «соціальна підтримка» як виду соціального забезпечення, що є частиною соціальної політики країни та невід'ємною складовою системи соціального захисту населення;, окреслено її мету, завдання та функції. Соціальна підтримка трактується як система заходів щодо створення умов для нормального життя людини, що перебуває у складних життєвих обставинах, та забезпечити її якісний соціальний захист. З’ясовано сутність соціальної підтримки студентів закладів вищої освіти та значення соціально-психологічної служби у її здійсненні. Встановлено, що соціальна підтримка студентів – це допомога фахівця з соціальних служб (система дій матеріального та нематеріального характеру) клієнту (студенту, академічній групі) у запобіганні або вирішенні проблем (соціальних, психологічних, педагогічних, економічних та побутових), з якими він не може впоратися самостійно. Зміст соціальної підтримки студента залежить від специфіки кожного окремого випадку, а ефективність визначається рівнем задоволення соціальних потреб клієнта за оптимальних витрат. На основі аналізу наукових публікацій виділено особливості соціальної підтримки студентів в університетах США. Схарактеризовано найбільш поширені напрями діяльності та функції студентської служби університету, яка відіграє провідну роль в соціальній підтримці студентів у США. Встановлено, що робота студентських служб університетів забезпечується відповідними фахівцями (консультантами), які пройшли відповідну підготовку. Зясовано, що студентські служби університетів працюють із студентами: з низьким рівнем доходу; з інвалідністю; -військовослужбовцями; іноземцями; з особливими освітніми проблемами тощо. Особливої уваги заслуговує підтримка тих, хто здобуває освіту через Інтернет. Визначено позитивні сторони закордонного досвіду означеного виду соціального забезпечення й вказано на можливості його використання у закладах вищої освіти України.

Біографія автора

Iryna Iashchyshchak, Sincere Care Agency, м. Нью-Йорк

аспірант, менеджер відділу з Соціальної роботи Sincere Care Agency

Посилання

Encyclopedia for specialists in the social sphere / Edited by I. D. Zvereva. (2012). K., Simferopol: The Universe, 536 p. [Енциклопедія для фахівців соціальної сфери / За заг. ред. І. Д. Звєрєвої (2012). К., Сімферополь : Універсум, 536 с.]

Kapska, A.Y. (2015). Technologies of social and pedagogical work with families: [teaching methodical manual] / A. Y. Kapska, I. V. Pesha, O. Y. Mikheeva, M. G. Solyanik. K.: Publishing House “Word”, 328 p. [Капська, А.Й. (2015). Технології соціально-педагогічної роботи з сім’ями : [навч.-метод. посібник] / А. Й. Капська, І. В. Пєша, О. Ю. Міхеєва, М. Г. Соляник. К. : Видавничий дім «Слово», 328 с.]

Kolyadenko, S. M. (2016). Partnership interaction for the implementation of social support of student youth in the conditions of the university. Scientific notes of Nizhyn State University named after. Mykolay Gogol. Psychological and pedagogical sciences. № 1. P. 134-139. [Electronic resource]. Access mode:http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzspp_2016_1_26 [Коляденко, С. М. (2016). Партнерська взаємодія для здійснення соціальної підтримки студентської молоді в умовах ВНЗ . Наукові записки Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. № 1. С. 134–139. [Електронний ресурс] Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzspp_2016_1_26]

Korchevna, O. V. System of psychological support of the unemployed in conditions of employment service, p. 246-254. [Корчевна, О. В. (2006). Система психологічної підтримки безробітних в умовах служби зайнятості. Ринок праці та зайнятість населення, № 2 (10). С. 246–254.]

Oleksyuk, N.S. (2017). Social security of the person as a necessary condition for the effectiveness of her social rehabilitation. Herald of the Taras Shevchenko National University of Lugansk. Pedagogical sciences, № 1 (306). Part I. Starobilsk, P. 97-104. [Олексюк, Н. С. (2017). Соціальне забезпечення особи як необхідна умова ефективності її соціальної реабілітації. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки, № 1 (306). Частина I. Старобільськ, С. 97–104.]

Prilipko, S. M. (2007). Subject of the right to social security: dis .doc. law sciences: 12.00.05. National Academy of Ukraine named after Yaroslav Mudryy. Kh., 382 p. [Прилипко, С. М. (2007). Предмет права соціального забезпечення: дис….докт. юрид. наук: 12.00.05. Національна академія України ім. Ярослава Мудрого. Х., 382 с.]

Sen, G. P. (2007). Theoretical Aspects of Social Support as a Factor for Overcoming Stress. Academy of Labor and Social Relations of the Federation of Trade Unions of Ukraine. No. 2 (39). p. 30-34. [Сень, Г. П. (2007). Теоретичні аспекти соціальної підтримки як фактора подолання стресу. Академія праці і соціальних відносин Федерації профспілок України. № 2(39). С. 30–34.]

Bok, D. (1990). Universities and the Future of America. Duke Universities Press, 136 p.

James, R. (1992). The Handbook of Student Affairs Administration. San Francisco, CA : Jossey-Bass, 313 p.

Jordan, G. (1990). Student Services. San Francisco, CA : Jossey-Bass, 357 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-30

Як цитувати

Iashchyshchak, I. (2019). ЗМІСТ СОЦІАЛЬНОЇ ПІДТРИМКИ СТУДЕНТІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ СПОЛУЧЕНИХ ШТАТІВ АМЕРИКИ. Social Work and Education, 6(4), 348–355. https://doi.org/10.25128/2520-6230.19.4.1

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION