СОЦІАЛЬНА ДИМЕНЦІЯ ПРИ ДОСТУПІ ДО ВИЩОЇ ОСВІТИ У 1970-1998 РОКАХ У ГРЕЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.1.10.Ключові слова:
освіта, вища освіта, реформи.Анотація
Відповідно до теорії культурного капіталу вибір, спеціалізація та відтворення є ключовими функціями системи освіти. Функції, які безпосередньо пов'язані між собою і сприяють збереженню та відтворенню соціальної структури (Патерека, 1986, с.78-90), є основними соціальними функціями системи освіти. У всіх освітніх реформах післявоєнного періоду, навіть після середини 1980-х років, коли спостерігався ідеологічний зсув, внесок освіти в економічний розвиток країни та забезпечення рівних освітніх можливостей були основними принципами та завданнями. Ці основні принципи або цілі реформи освіти пов'язані з основними функціями системи освіти. Зокрема, об'єктивний внесок освіти в економічний розвиток країни пов'язаний зі спеціалізацією функцій освіти та реалізується з метою забезпечення рівних можливостей при виборі та розширенні соціального відтворення. Метою цього дослідження є вивчення взаємозв'язку між владою та освітніми реформами та соціальними функціями, які вона виконує в освіті в 1970-1998 рр. у Греції. Цей період характеризується як період реформ освіти у країні, зокрема: (а) 1976/77 по 1980/81 роки: реформа освіти 1976/77; та (b) 1981/82 по 1997/98 роки: реформа освіти 1981-85 років. В останній період (1981/82 по 1997/98) корекція реформи 1997 року. Упродовж досліджуваного періоду всі освітні реформи визначали серед своїх головних цілей внесок освіти в економічний розвиток та соціальну справедливість. Економічний розвиток був пов'язаний з розвитком професійно-технічної освіти. Соціальна справедливість у формі гарантування рівних можливостей для освіти була пов'язана з рядом заходів (наприклад, безкоштовна освіта, початкова школа, обов’язкова освіта на дев'ять років тощо) і головним чином шляхом розширення системи освіти. В результаті проведеного дослідження з’ясовано, що освітні реформи сприяли трансформації способу, яким система освіти виконує функції вибору, спеціалізації та відтворення. Основними ознаками цього перетворення є: а) перехід вибору з одного кроку на інший і б) внутрішня диференціація, які безпосередньо пов'язані між собою. У кількох випадках перехід вибору до наступного кроку супроводжувався внутрішнім розрізненням класів. Також розширення участі в кроці завжди супроводжувалося посиленням внутрішньої диференціації та / або внутрішньої диференціації наступного кроку через одну багаторівневу мережу варіантів.Посилання
Thanos, Th. (2007). Contribution to a sociology of social inequalities in education in Greece: Study of access opportunities for socio-occupational groups in higher education in the post-war period [doctoral thesis]. Rethymnon: Dept. Philosophical & Social Studies University of Crete.
Kazakos, P. (2002). Between State and Market: Economy and Economic Policy in postwar Greece: 1944-2000 (c ed.). Athens: Patakis.
Kanellopoulos, K., Mavromaras, K. & Mitrakos, Th. (2003). Education and market work: Studies 50. Athens: KEPE
Kontogiannopoulou-Polydoridis G. (1997). Sociological analysis of Greek education. The entrance exam - volume I: Method, social subjects, hierarchy of higher education. Athens: Gutenberg.
Kontogiannopoulou-Polydoridis, G. (1999). Educational policy and practice, Sociological Analysis. Athens: Greek Letters.
Kyprianos, P. (2004). Comparative history of Greek education. Athens: Βιβλιοράμα. Kyridis, A. (1997). The inequality in Greek education and access to the university (1955-1985). Athens: Gutenberg
Bouzakis, S. (1999). Educational Reforms in Greece: Primary and Secondary Education Secondary, General and Technical-Vocational Education - volume b: Reform efforts: 1959-1964-1976 / 77-1985. Athens: Gutenberg.
Bouzakis, S. (2002). Modern Greek Education (1821-1998) (ed.). Athens: Gutenberg.
Oikonomou, D., Petrakos, G., Plageras, P. & Psycharis I. (2002). University and market work. Demand, demand and employment prospects of graduates of Greek Universities: Horizontal Networking of Hellenic Interconnection Offices Volos: University of Thessaly Interconnection Office & National Institute Work.
Patereka, X. (1986). Basic concepts of P. Bourdieu and J.-Cl. Passeron on issues sociology of education. Thessaloniki: Kiriakides Brothers.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Dimitris Karantonis
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).