СОЦІАЛЬНА ДИМЕНЦІЯ ПРИ ДОСТУПІ ДО ВИЩОЇ ОСВІТИ У 1970-1998 РОКАХ У ГРЕЦІЇ

Автор(и)

  • Dimitris Karantonis аспірант, Греція, Греція

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.1.10.

Ключові слова:

освіта, вища освіта, реформи.

Анотація

Відповідно до теорії культурного капіталу вибір, спеціалізація та відтворення є ключовими функціями системи освіти. Функції, які безпосередньо пов'язані між собою і сприяють збереженню та відтворенню соціальної структури (Патерека, 1986, с.78-90), є основними соціальними функціями системи освіти. У всіх освітніх реформах післявоєнного періоду, навіть після середини 1980-х років, коли спостерігався ідеологічний зсув, внесок освіти в економічний розвиток країни та забезпечення рівних освітніх можливостей були основними принципами та завданнями. Ці основні принципи або цілі реформи освіти пов'язані з основними функціями системи освіти. Зокрема, об'єктивний внесок освіти в економічний розвиток країни пов'язаний зі спеціалізацією функцій освіти та реалізується з метою забезпечення рівних можливостей при виборі та розширенні соціального відтворення. Метою цього дослідження є вивчення взаємозв'язку між владою та освітніми реформами та соціальними функціями, які вона виконує в освіті в 1970-1998 рр. у Греції. Цей період характеризується як період реформ освіти у країні, зокрема: (а) 1976/77 по 1980/81 роки: реформа освіти 1976/77; та (b) 1981/82 по 1997/98 роки: реформа освіти 1981-85 років. В останній період (1981/82 по 1997/98) корекція реформи 1997 року. Упродовж досліджуваного періоду всі освітні реформи визначали серед своїх головних цілей внесок освіти в економічний розвиток та соціальну справедливість. Економічний розвиток був пов'язаний з розвитком професійно-технічної освіти. Соціальна справедливість у формі гарантування рівних можливостей для освіти була пов'язана з рядом заходів (наприклад, безкоштовна освіта, початкова школа, обов’язкова освіта на дев'ять років тощо) і головним чином шляхом розширення системи освіти. В результаті проведеного дослідження з’ясовано, що освітні реформи сприяли трансформації способу, яким система освіти виконує функції вибору, спеціалізації та відтворення. Основними ознаками цього перетворення є: а) перехід вибору з одного кроку на інший і б) внутрішня диференціація, які безпосередньо пов'язані між собою. У кількох випадках перехід вибору до наступного кроку супроводжувався внутрішнім розрізненням класів. Також розширення участі в кроці завжди супроводжувалося посиленням внутрішньої диференціації та / або внутрішньої диференціації наступного кроку через одну багаторівневу мережу варіантів.

Посилання

Thanos, Th. (2007). Contribution to a sociology of social inequalities in education in Greece: Study of access opportunities for socio-occupational groups in higher education in the post-war period [doctoral thesis]. Rethymnon: Dept. Philosophical & Social Studies University of Crete.

Kazakos, P. (2002). Between State and Market: Economy and Economic Policy in postwar Greece: 1944-2000 (c ed.). Athens: Patakis.

Kanellopoulos, K., Mavromaras, K. & Mitrakos, Th. (2003). Education and market work: Studies 50. Athens: KEPE

Kontogiannopoulou-Polydoridis G. (1997). Sociological analysis of Greek education. The entrance exam - volume I: Method, social subjects, hierarchy of higher education. Athens: Gutenberg.

Kontogiannopoulou-Polydoridis, G. (1999). Educational policy and practice, Sociological Analysis. Athens: Greek Letters.

Kyprianos, P. (2004). Comparative history of Greek education. Athens: Βιβλιοράμα. Kyridis, A. (1997). The inequality in Greek education and access to the university (1955-1985). Athens: Gutenberg

Bouzakis, S. (1999). Educational Reforms in Greece: Primary and Secondary Education Secondary, General and Technical-Vocational Education - volume b: Reform efforts: 1959-1964-1976 / 77-1985. Athens: Gutenberg.

Bouzakis, S. (2002). Modern Greek Education (1821-1998) (ed.). Athens: Gutenberg.

Oikonomou, D., Petrakos, G., Plageras, P. & Psycharis I. (2002). University and market work. Demand, demand and employment prospects of graduates of Greek Universities: Horizontal Networking of Hellenic Interconnection Offices Volos: University of Thessaly Interconnection Office & National Institute Work.

Patereka, X. (1986). Basic concepts of P. Bourdieu and J.-Cl. Passeron on issues sociology of education. Thessaloniki: Kiriakides Brothers.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-30

Як цитувати

Karantonis, D. (2020). СОЦІАЛЬНА ДИМЕНЦІЯ ПРИ ДОСТУПІ ДО ВИЩОЇ ОСВІТИ У 1970-1998 РОКАХ У ГРЕЦІЇ. Social Work and Education, 7(1), 135–142. https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.1.10.

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN EDUCATION