ПОТЕНЦІАЛ АКМЕОЛОГІЇ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: МЕТОДОЛОГІЧНІ ТА ПРАКТИЧНІ АКЦЕНТИ

Автор(и)

  • Svitlana Kalaur Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м. Тернопіль, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0001-8099-9392
  • Olga Soroka Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м. Тернопіль, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0003-1483-8974

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.1.9.

Ключові слова:

акмеологія, акме’ акмеологічний підхід, творчість, рівні, менеджери соціокультурної діяльності.

Анотація

В статті розглянуто сутність акмеології як наукової дисципліни про досягнення найвищого рівня особистісного та професійного розвитку. Проаналізовано можливості акмеології та акмеологічного підходу для вдосконалення професійної підготовки майбутніх менеджерів соціокультурної діяльності. Досліджено теоретичні та практичні питання досягнення «акме» студентами у процесі навчання у закладах вищої освіти. Основна увага зосереджена на аналізі особливостей досягнення «акме» вершин. Висвітлено можливості акмеології під час стимулювання майбутніх менеджерів соціокультурної діяльності до творчості, що передбачає розширення рольового спектру на різних рівнях. Зокрема висвітлено особливості розвитку творчості студентів спеціальності 028 Менеджмент соціокультурної діяльності на ціннісно-світоглядному, когнітивному, перцептивно-афективному та діяльнісно-поведінковому рівнях.

Біографії авторів

Svitlana Kalaur, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м. Тернопіль, Україна

доктор педагогічних наук, професор, кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи,

Olga Soroka, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м. Тернопіль, Україна

доктор педагогічних наук, професор, кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи,

Посилання

Архипова, С. П. (2009). Основи акмеології: навч. посіб.: Черкас. нац. ун-т ім. Б. Хмельницького. Черкаси : ЧНУ, 128.

Бодалев, А. А. (1995) О феномене акме и некоторых закономерностях его формирования и развития. Мир психологии. №3. С. 113–119.

Вознюк, О. В. (2010). Акме-синергетичний підхід до формування творчої особистості. Акмеологія в Україні: теорія і практика. № 1. С. 60–67.

Вознюк, О. В., Дубасенюк О. А. (2009). Цільові орієнтири розвитку особистості у системі освіти: інтегративний підхід: Монографія. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 632.

Гладкова, В. М., Пожарський С. Д. (2007). Основи акмеології : підручник. Львів : Новий Світ-2000, 320.

Зазыкин, В. Г. (1995). Психолого-акмеологические исследования: основные понятия и категории. Основы общей и прикладной акмеологии. М. : РАГС / ВА. С. 69–85.

Ионова, Е. Н. (1997). Вальдорфская педагогіка : Генетико-методологические аспекты. Харьков: Бизнес-Информ, 300.

Кривонос, О. Б. (2002). Творчість і професійно-творчі уміння спеціаліста. Педагогічні науки. зб. наук. праць. Суми: СумДПУ, С. 285–293.

Лазарєв, М. О. (1995). Основи педагогічної творчості: Навч. посіб для педагогічних інститутів. Суми: ВВП «Мрія»-ЛТД, 212.

Пальчевський, С. С. (2008) Акмеологія: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Київ: Кондор, 398.

Пальчевський, С. С. (2010) Акмеологія – поклик майбутнього. Акмеологія в Україні: теорія і практика. №1. С. 7–13.

Сіверс, З. (2008). Феномен творчості як базова складова акмеологічного розвитку особистості. Освіта і управління. № 1. С. 47–55.

Тарнапольський, О. Б. (2001). Питання впровадження нейрон-лінгвістичного програмування у викладанні іноземних мов. Педагогіка і психологія. № 1 (30). С. 43–49.

Федоров, В. Д. (2010). Психолінгвістичний ракурс поняття акмеології. Акмеологія в Україні: теорія і практика. № 1. С. 27–39.

Яремченко О., Міщенко М. (2000). Політичні уподобання українців як чинник впливу на політичні процеси. Політична думка. №1. С. 3–18.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-30

Як цитувати

Kalaur, S., & Soroka, O. (2020). ПОТЕНЦІАЛ АКМЕОЛОГІЇ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: МЕТОДОЛОГІЧНІ ТА ПРАКТИЧНІ АКЦЕНТИ. Social Work and Education, 7(1), 124–134. https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.1.9.

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN EDUCATION