ВДОСКОНАЛЕННЯ СУБ’ЄКТНОСТІ ЯК ЗАСОБУ ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА: РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ

Автор(и)

  • Andriana Kelemen директор, Карпатський інститут підприємництва ВНЗ ВМУРоЛ" “Україна”, м. Хуст, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0003-0780-7459

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.1.11

Ключові слова:

суб’єктність, майбутні соціальні працівники, професійна підготовка, педагогічна культура, саморозвиток, результати формування.

Анотація

В статті розглянуто суб’єктність, яка виступає умовою і засобом саморозвитку майбутніх фахівців соціальної сфери. Суб’єктність трактуємо як джерело та першопричину активності студентів. Вона робить майбутнього соціального працівника відповідальним за усвідомлення цілей, завдань своєї майбутньої професійної діяльності. Суб’єктність включає систему уявлень про себе як суб’єкта професійної діяльності, професійну самооцінку, професійний ідеал, усвідомлення значущості професійної діяльності. Характеристиками суб’єктності є самосвідомість, самостійність, самодіяльність, відкритість до самовдосконалення, саморозвитку, саморегуляції, самоідентифікації, самовиховання, самоосвіти, що мотивує формування педагогічної культури майбутніх соціальних працівників. Суб’єктність студентів виявлялася у потребі творчої діяльності під час навчання у ЗВО. З’ясовано, що рівень суб’єктності студентів перебуває у прямій залежності від їхньої спрямованості на формування педагогічної культури. Суб’єктність спрямована на формування ціннісних орієнтацій та ієрархії мотивів діяльності. У контексті акмеологічного підходу суб’єктна спрямованість особистості пов’язана із реалізацією життєвого плану та вдосконалення системи цільових програм.

Посилання

Зарічна, О. В. (2006). Педагогічний діалог як умова розвитку суб’єктності вчителя. Професіоналізм педагога в контексті Європейського вибору України: матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., (Ялта, 25-28 вересня 2006 р.): зб. статей: Ч. 1. РВВ КНУ, С. 53–56.

Кашлев, С. С. (2005). Технология интерактивного обучения. Мн. : Белорусский верасень, 196 с.

Кобзарь, А. И. (2006). Прикладная математическая статистика. Для инженеров и научных работников. М. : ФИЗМАТЛИТ, 816 с.

Кобильченко, В. В. (2001). Формування особистості як психолого-педагогічна проблема. Нові технології навчання. Вип. 31. С. 3–12.

Копіца, О. І. (2004). Діалогічна взаємодія у вищій школі. Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: зб. наук. праць. Київ-Запоріжжя. Вип. 33. С. 49–53.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-05-30

Як цитувати

Kelemen, A. (2020). ВДОСКОНАЛЕННЯ СУБ’ЄКТНОСТІ ЯК ЗАСОБУ ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА: РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ. Social Work and Education, 7(1), 143–152. https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.1.11

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN EDUCATION