РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ПІДТРИМКИ СТУДЕНТІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ США
DOI:
https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.2.5Ключові слова:
студент, університет, соціальна підтримка, ресурси, ресурсна підтримка, ресурсний потенціал, обслуговування студентів, ресурсне забезпечення.Анотація
У статті описана сутність поняття «ресурси» (будь-які джерела та передумови для отримання необхідних для людей матеріальних та духовних благ, які можна реалізувати за допомогою існуючих технологій та соціально-економічних відносин), «забезпечення ресурсами» (сукупність про засоби та можливості, якими співробітники служби студентів можуть використовувати університет для виконання визначених завдань або підвищення ефективності певного виду діяльності) та «ресурсний потенціал» (сукупність реалізованих та нереалізованих можливостей працівника студентської служби на університет щодо використання ресурсів у процесі певного виду діяльності). Зазначається, що оскільки ресурсний потенціал соціальної підтримки у вищих навчальних закладах постійно змінюється (існуюча ресурсна база динамічно розвивається, виникають нові види ресурсів), вкрай важливо правильно визначити можливості використання ресурсів студента соціальні послуги в цьому виді діяльності. Виявлено, що соціальну підтримку студентів в університетах США надає окремий підрозділ студентського самоврядування – студентська служба. Висвітлено значення ресурсів соціальної роботи та визначено характерні особливості ресурсів соціальної підтримки студентів в університетах США. На основі аналізу наукових публікацій характеризується типологія ресурсів, які використовуються студентськими службами в університетах США в процесі соціальної підтримки студентів - наводяться реальні та потенційні, внутрішні та зовнішні, офіційні та неофіційні ресурси та конкретні приклади. Визначено позитивні аспекти ресурсної підтримки соціальної підтримки студентів в університетах США та визначено можливості для її використання у вищих навчальних закладах України. Перспективою подальших розвідок у цій галузі є розробка рекомендацій щодо соціальних та психологічних служб, починаючи з найкращого досвіду роботи студентів в університетах США до використання у вищих навчальних закладах України.Посилання
Безверхнюк, Т. М. (2009). Ресурсне забезпечення регіонального управління: теоретико-методологічні засади [Монографія]. Одеса : ОРІДУ НАДУ. 320. [Bezverhniuk, T. M. (2009). Resource Support for Regional Governance: Theoretical and Methodological Foundations [Monograph]. Odesa: ORIDU HADU. 320. [in Ukrainian].
Бондар, Т. І. (2006). Запровадження самоврядування у системі освіти США. Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки : зб. наук. праць. Вип. 88. Черкаси. 130–134. [Bondar, T. I. (2006). Introducing self-government in the US education system. Bulletin of Cherkasy University. Series: Pedagogical Sciences: Coll. of scientific works. No. 88. Cherkasy. 130–134. [in Ukrainian].
Гриньова, М. В. (2009). Вплив студентського самоврядування на якість освіти у вищих навчальних закладах США. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені П. Тичини. Умань. № 1. 69−74. [Gryneva, M. V. (2009). The Impact of Student Self-Government on the Quality of Education in US Universities. Collection of scientific works of P. Tychyna Uman State Pedagogical University. Uman. No. 1. 69-74. [in Ukrainian].
Олексюк, Н. С. (2010). Ресурсне забезпечення соціально-педагогічної роботи з сім’ями військовослужбовців Збройних Сил України. Збірник наукових праць №52. Серія: Педагогічні та психологічні науки. Національна академія Державної прикордонної служби України імені Б. Хмельницького. Хмельницький: Видавництво НАДПСУ. 73–77. [Oleksiuk, N. S. (2010). Resource support for social and pedagogical work with families of servicemen of the Armed Forces of Ukraine. Collection of scientific works №52. Series: Pedagogical and Psychological Sciences. National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine named after B. Khmelnitsky. Khmelnitsky: NADPSU Publishing House. 73–77. [in Ukrainian].
Романова, Н. Ф. (2005). Організація і управління діяльністю студентських соціальних служб у вищих навчальних закладах України. Дис. канд. пед. наук: 13.00.01. Центральний ін-т післядипломної педагогічної освіти АПН України. Київ. 260. [Romanova, N. F. (2005). Organization and management of student social services in higher educational establishments of Ukraine. Dis. cand. ped. sciences: 13.00.01. Central institute of postgraduate pedagogical education of AES of Ukraine. Kiev. 260. [in Ukrainian].
Капська, А. Й., Олексюк, Н. С., Калаур, С. М., Фалинська З. З. (2010). Соціально-педагогічна робота з проблемними сім’ями. Навчально-методичний посібник. Тернопіль: Астон. 304. [Kapska, A. Y., Oleksiuk, N. S., Kalaur, S. M., Falinska, Z. Z. (2010). Social and pedagogical work with dysfunctional families. Tutorial. Ternopil: Aston. 304. [in Ukrainian].
Шумна Л. П. (2011). Поняття та види соціальної підтримки. Збірник наукових праць Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. Випуск 17. Харків: ПРАВО. 119–125. [Shumna L. P. (2011). Concepts and types of social support. Collection of scientific works of H.S. Skoovoroda Kharkiv National Pedagogical University. Issue 17. Kharkiv: PRAVO. 119–125. [in Ukrainian].
Jacobsen, D. G., Jacobsen, R. H. (2008). The American university in a postsecular age. Oxford University Press: US. 267.
Myroslav Kryshtanovych, Svitlana Kapitanets, Svitlana Filina, Nataliya Oleksiuk, Oksana Prodius (2019). Assessment of the effectiveness of strategic personnel management of the company. Academy of Strategic Management Journal (ASMJ). Volume 18, Special Issue 1. 1-6.
Official site of Boston College [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.bc.edu/ offices.html.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Iryna Iashchyshchak
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).