ШЛЯХИ ОПТИМІЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПРАЦІВНИКІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ ДО РОБОТИ В АЛЬТЕРНАТИВНИХ ФОРМАХ ДЕРЖАВНОЇ ОПІКИ НАД ДІТЬМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.2.7

Ключові слова:

діти, опіка, альтернативні форми, соціальна робота, соціальний працівник, соціальна сфера, професійна підготовка.

Анотація

У статті обґрунтовано важливість оптимізації професійної підготовки майбутніх працівників соціальної сфери до роботи в альтернативних формах державної опіки над дітьми. Виділено ряд проблем означеного процесу, а саме: різні підходи в ЗВО до змісту навчання; неспроможність сучасних заочної і дистанційної форм навчання соціальній роботі забезпечити якісну професійну підготовку; велика наповнюваність груп, що не дозволяє відпрацьовувати відповідні уміння та навички; значні обсяги навчального матеріалу, які повинні засвоїти студенти; відсутність вузьких спеціалізацій в межах спеціальності; надмірна теоретизація процесу навчання; недостатня мотивація навчальної діяльності студента; відсутність у випускників чітких орієнтирів на подальше працевлаштування. Запропоновано шляхи вирішення означених проблем і окреслено перспективи подальших наукових пошуків.

Біографія автора

Andrew Zablotsky, Kremenets

аспірант кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м.Кременець,

Посилання

Грищенко, С. (2003). Розвиток інституту прийомної сім’ї: огляд міжнародного та національного досвіду. Вісник представництв Everychild в Україні, № 1, С. 6−7. [Grishchenko, S. (2003). Development of foster family institution: an overview of international and national experience. Bulletin of the offices of Everychild in Ukraine, 1, P. 6–7. [in Ukrainian].

Гулеватий, В. Л. (2007). Шляхи підвищення мотивації навчання студентів [Електронний ресурс]. Режим доступу : http://intkonf.org/gulevatiy-vl-shlyahipidvischennya-motivatsiyi-navchannya-studentiv/. [Gulevatyi, V. L. (2010). Ways of increase of motivation of student learning [Electronic resource]. Mode of access: http://intkonf.org/gulevatiy-vl-shlyahipidvischennya-motivatsiyi-navchannya-studentiv. [in Ukrainian].

Капська, А. Й. Олексюк, Н. С., Калаур, С. М., Фалинська, З. З. (2010). Соціально-педагогічна робота з проблемними сім’ями: навчально-методичний посібник. Тернопіль: Астон. 304 с. [Kapska, A. Y., Oleksiuk, N. S., Kalaur, S. M. & Falinska, Z. Z. (2010). Social and pedagogical work with dysfunctional families. Tutorial. Ternopil: Aston. 304 р. [in Ukrainian].

Олексюк, Н. С. (2015). Педагогічні умови ефективності професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до соціального супроводу сімей, в яких перебувають діти під опікою. Соціальна педагогіка і соціальна робота: виклики сьогодення: матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю, 28–29 жовтня 2015 р., м. Тернопіль. Зб. наук. пр. Тернопіль. С. 89–95. [Oleksiuk, N. S. & Vodiana, A. V. (2015). Pedagogical conditions of efficiency of professional training of future social workers for social support of families, in which children are under guardianship. Social pedagogy and social work: today's challenges: proceedings of the III all-Ukrainian scientific-practical conference with international participation, 28–29 October, 2015, Ternopil. The CG. Sciences. Ave. Ternopil, P. 89–95. [in Ukrainian].

Поліщук, В. А. (2018). Фундаменталізація професійної підготовки соціальних працівників у контексті глобалізаційних процесів. Professional education: methodology, theory and technologies. Vol. 8. С. 182–196. [Polishchuk, V. A. (2018). Strengthening the training of social workers in the context of globalization. Professional education: methodology, theory and technologies. Vol. 8. P. 182–196. Mode of access: http://nbuv.gov.ua/UJRN/profe_2018_8_14. [in Ukrainian].

Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. (2005). Закон України від 13.01.2005 № 2342-IV. Відомості Верховної Ради України. № 6. ст. 147. [On ensuring organizational and legal conditions for social protection of orphans and children deprived of parental care: the Law of Ukraine from 13.01.2005 № 2342-IV. Vedomosti of the Verkhovna Rada of Ukraine. No. 6. article 147. [in Ukrainian].

Про вищу освіту. (2014). Закон України від 01.07.2014. № 1556-VII. Верховна Рада України. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18. [Of higher education [Electronic resource]. The Law of Ukraine dated 01.07.2014 № 1556-VII. the Verkhovna Rada of Ukraine. Mode of access: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18. [in Ukrainian].

Семигіна, Т. В. (2007). Професіоналізація соціальної роботи: перерваний політ? (підсумки конференції «Професійний статус соціального працівника: роль зацікавлених сторін у його становленні»). Соціальний захист. № 5. С. 41–44. [Semihina, T. V. (2007). Professionalization of social work: aborted flight? (the results of the conference «Professional status of social worker: the role of stakeholders in its formation»). The social protection. № 5. P. 41–44. [in Ukrainian].

Слозанська, Г. І. (2016). Взаємозв’язок професійної підготовки студентів спеціальності «соціальна робота» у ВНЗ з можливістю їхнього працевлаштування. 33 Науковий вісник Ужгородського національного університету. Сер: Педагогіка. Соціальна робота. Ужгород. № 39. С. 236–240. [Slozanska, G. I. (2016). The Relationship of professional training of students of specialty «social work» in universities with their employability. 33 Scientific Herald of Uzhhorod national University. Sir: Pedagogy. Social work. Uzhgorod, No. 39. P. 236–240. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-05-30

Як цитувати

Zablotsky, A. (2020). ШЛЯХИ ОПТИМІЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПРАЦІВНИКІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ ДО РОБОТИ В АЛЬТЕРНАТИВНИХ ФОРМАХ ДЕРЖАВНОЇ ОПІКИ НАД ДІТЬМИ. Social Work and Education, 7(2), 215–222. https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.2.7

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION