ШЛЯХИ ОПТИМІЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПРАЦІВНИКІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ ДО РОБОТИ В АЛЬТЕРНАТИВНИХ ФОРМАХ ДЕРЖАВНОЇ ОПІКИ НАД ДІТЬМИ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.2.7Ключові слова:
діти, опіка, альтернативні форми, соціальна робота, соціальний працівник, соціальна сфера, професійна підготовка.Анотація
У статті обґрунтовано важливість оптимізації професійної підготовки майбутніх працівників соціальної сфери до роботи в альтернативних формах державної опіки над дітьми. Виділено ряд проблем означеного процесу, а саме: різні підходи в ЗВО до змісту навчання; неспроможність сучасних заочної і дистанційної форм навчання соціальній роботі забезпечити якісну професійну підготовку; велика наповнюваність груп, що не дозволяє відпрацьовувати відповідні уміння та навички; значні обсяги навчального матеріалу, які повинні засвоїти студенти; відсутність вузьких спеціалізацій в межах спеціальності; надмірна теоретизація процесу навчання; недостатня мотивація навчальної діяльності студента; відсутність у випускників чітких орієнтирів на подальше працевлаштування. Запропоновано шляхи вирішення означених проблем і окреслено перспективи подальших наукових пошуків.Посилання
Грищенко, С. (2003). Розвиток інституту прийомної сім’ї: огляд міжнародного та національного досвіду. Вісник представництв Everychild в Україні, № 1, С. 6−7. [Grishchenko, S. (2003). Development of foster family institution: an overview of international and national experience. Bulletin of the offices of Everychild in Ukraine, 1, P. 6–7. [in Ukrainian].
Гулеватий, В. Л. (2007). Шляхи підвищення мотивації навчання студентів [Електронний ресурс]. Режим доступу : http://intkonf.org/gulevatiy-vl-shlyahipidvischennya-motivatsiyi-navchannya-studentiv/. [Gulevatyi, V. L. (2010). Ways of increase of motivation of student learning [Electronic resource]. Mode of access: http://intkonf.org/gulevatiy-vl-shlyahipidvischennya-motivatsiyi-navchannya-studentiv. [in Ukrainian].
Капська, А. Й. Олексюк, Н. С., Калаур, С. М., Фалинська, З. З. (2010). Соціально-педагогічна робота з проблемними сім’ями: навчально-методичний посібник. Тернопіль: Астон. 304 с. [Kapska, A. Y., Oleksiuk, N. S., Kalaur, S. M. & Falinska, Z. Z. (2010). Social and pedagogical work with dysfunctional families. Tutorial. Ternopil: Aston. 304 р. [in Ukrainian].
Олексюк, Н. С. (2015). Педагогічні умови ефективності професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до соціального супроводу сімей, в яких перебувають діти під опікою. Соціальна педагогіка і соціальна робота: виклики сьогодення: матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю, 28–29 жовтня 2015 р., м. Тернопіль. Зб. наук. пр. Тернопіль. С. 89–95. [Oleksiuk, N. S. & Vodiana, A. V. (2015). Pedagogical conditions of efficiency of professional training of future social workers for social support of families, in which children are under guardianship. Social pedagogy and social work: today's challenges: proceedings of the III all-Ukrainian scientific-practical conference with international participation, 28–29 October, 2015, Ternopil. The CG. Sciences. Ave. Ternopil, P. 89–95. [in Ukrainian].
Поліщук, В. А. (2018). Фундаменталізація професійної підготовки соціальних працівників у контексті глобалізаційних процесів. Professional education: methodology, theory and technologies. Vol. 8. С. 182–196. [Polishchuk, V. A. (2018). Strengthening the training of social workers in the context of globalization. Professional education: methodology, theory and technologies. Vol. 8. P. 182–196. Mode of access: http://nbuv.gov.ua/UJRN/profe_2018_8_14. [in Ukrainian].
Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. (2005). Закон України від 13.01.2005 № 2342-IV. Відомості Верховної Ради України. № 6. ст. 147. [On ensuring organizational and legal conditions for social protection of orphans and children deprived of parental care: the Law of Ukraine from 13.01.2005 № 2342-IV. Vedomosti of the Verkhovna Rada of Ukraine. No. 6. article 147. [in Ukrainian].
Про вищу освіту. (2014). Закон України від 01.07.2014. № 1556-VII. Верховна Рада України. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18. [Of higher education [Electronic resource]. The Law of Ukraine dated 01.07.2014 № 1556-VII. the Verkhovna Rada of Ukraine. Mode of access: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18. [in Ukrainian].
Семигіна, Т. В. (2007). Професіоналізація соціальної роботи: перерваний політ? (підсумки конференції «Професійний статус соціального працівника: роль зацікавлених сторін у його становленні»). Соціальний захист. № 5. С. 41–44. [Semihina, T. V. (2007). Professionalization of social work: aborted flight? (the results of the conference «Professional status of social worker: the role of stakeholders in its formation»). The social protection. № 5. P. 41–44. [in Ukrainian].
Слозанська, Г. І. (2016). Взаємозв’язок професійної підготовки студентів спеціальності «соціальна робота» у ВНЗ з можливістю їхнього працевлаштування. 33 Науковий вісник Ужгородського національного університету. Сер: Педагогіка. Соціальна робота. Ужгород. № 39. С. 236–240. [Slozanska, G. I. (2016). The Relationship of professional training of students of specialty «social work» in universities with their employability. 33 Scientific Herald of Uzhhorod national University. Sir: Pedagogy. Social work. Uzhgorod, No. 39. P. 236–240. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Andrew Zablotsky
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).