УКРАЇНСЬКИЙ ДОСВІД ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ: ЗМІШАНА МОДЕЛЬ НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.3.5Ключові слова:
міжнародна соціальна робота, педагогіка, проблемне навчання, командне навчання, курс загальної практики.Анотація
Кафедра соціальної педагогіки та соціальної роботи Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка співпрацювала з професором Університету Північного Кентукі, стипендіатом програми ім. Фулбрайта у процесі розробки освітніх програм з підготовки майбутніх соціальних працівників. Е пов’язано з тим, що кафедра прагнула нової перспективи у навчанні студентів за спеціальністю 231 «Соціальна робота». У цьому дослідженні повідомляється про практичний курс із соціальної роботи, в контексті викладання якого застосовано два підходи до організації навчального процесу: проблемне навчання (PBL) та командне навчання (TBL). Напрацьована структура курсу відображає цілі кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, відповідає вимогам Болонської декларації та наголошує на важливості підготовки майбутніх соціальних працівників відповідно до місії університету. Експеримент, проведений в рамках дослідження, передбачав до- та після- тестування студентів з курсу та застосування t-тесту задля вимірювання практичних знань, критичного мислення та професійної спрямованість курсу до та після застосування змішаної моделі PBL-TBL. Результати засвідчили, що була суттєва різниця в оцінках практичних знань студентів після застосування змішаної моделі (M = 78,7, SD = 5,4) умови t (-9,4) = df 19, p = .000; збільшився рівень розвитку критичного мислення (M = 83,6, SD 5,1) умови t (-7,8) = df 19; та професійна спрямованість (M = 82., SD = 7,3); t (-4,5) = df 19, p = .000.) у студентів після застосування змішаної моделі. Ці результати свідчать про те, що модель PBL-TBL дійсно працюють та впливають на збільшення знань українських студентів із соціальної роботи. Зокрема, наші результати показують, що при використанні PBL-TBL знання про соціальну роботу, рівень критичне мислення та професійна спрямованість студентів зростають.Посилання
Abdelkhalek, N., Hussein, A., Gibbs, T., & Hamdy, H. (2010). Using team-based learning to prepare medical students for future problem-based learning. Medical Teacher, 32(2), 123-129.
Barrett, T. (2010). The problem-based learning process as finding and being in flow. Innovations in Education & Teaching International, 47(2), 165-174.
Bonwell, C. & Eison, J. (1991). Active learning: creating excitement in the classroom AEHE-ERIC Higher Education Report No. 1. Washington, D.C.: Jossey-Bass.
Davis, D. A. (2003). Social work teaching. Academe, 89(1), 19.
Dhopper, S., D. Royse and L. Wolfe L “Does social work education make a difference?” Social Work. 35 (1): 57-24 61.
Donahue, A. B. (2000). Riding the mental health pendulum. Social Work, 45(5), 427-438.
Gillespie, J. (2012). Teaching note: enhancing social work education through team-based learning. Journal of Social Work Education, 48(2), 377-387.
Holden, G., Meenaghan, T., Anastas, J. & Metrey, G. (2002). Outcomes of social work education: The case for social work self-efficacy. Journal of Social Work Education,38, 115-133.
Howe, N., & Strauss, W. (2007). The next 20 years: how customer and workforce attitudes will evolve. Harvard Business Review, 85(7, 8), 41.
Hmelo-Silver, C.E. (2004). Problem-based learning: What and how do students learn? Educational Psychology Review, 16(3)
Michaelsen, L. K., & Sweet, M. (2008). The essential elements of team-based learning. New Directions for Teaching & Learning, (116), 7-27.
Moskal, P., Dziuban, C., Upchurch, R., Hartman, J., & Truman, B. (2006). Assessing online learning: what one university learned about student success, persistence, and satisfaction. Peer Review, 8(4), 26-29.
Parmelee, D. X., & Michaelsen, L. K. (2010). Twelve tips for doing effective Team-Based Learning (TBL). Medical Teacher, 32(2), 118-122.
Pearson, Veronica; Wong, Donna K. P.; Ho, Kit-mui; & Wong, Yu-cheung (2007). Problem Based Learning in an MSW programme: a study of learning outcomes. Social Work Education, (26, 6). 616-631.
Sibley, J., & Parmelee, D. X. (2008). Knowledge is no longer enough: Enhancing professional education with team-based learning. New Directions for Teaching & Learning, (116), 41-53.
Schmidt, H. G., Vermeulen, L. M., & Van der Molen, H. T. (2006). Long-term effects of problem-based learning: A comparison of competencies acquired by graduates of a problem-based and a conventional medical school. Medical Education, 40(562-567).
Stewart, K. (2009). Lessons from teaching social work. College Teaching, 57(2), 111-118.
Whitaker, T., Weismiller, T., & Clark, E. (2006). Assuring the sufficiency of a frontline workforce: a national study of licensed social worker. Washington, CD: National Association of Social Workers.
Author (2013). Why social workers leave the profession: a study in retention. Administration in Social Work.
Author, Hunn, V & McLendon, T (2013). Social work education’s effect on retention. Journal of Social Work Education. 49(3).
Author, & Smith, J (2009). Retention is not an abstract notion: the effect of wages and caretaking. Journal of Social Service Research. 35(4).
Wiggins, G. P., McTighe, J., & Wiggins, G. P. (2012). The understanding by design guide to advanced concepts in creating and reviewing units.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Linda Ault, Megan Lindsey, Hanna Slozanska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).