КРИТЕРІЇ, ПОКАЗНИКИ ТА РІВНІ СФОРМОВАНОСТІ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ

Автор(и)

  • Сергій Михнюк Національний університет біоресурсів і природокористування України, м. Київ, Україна; , Україна https://orcid.org/0000-0001-5694-2396

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.21.1.5.

Ключові слова:

критерій;, показник;, рівень, майбутні соціальні працівники;, готовність майбутніх соціальних працівників до педагогічної взаємодії.

Анотація

У статті спроєктовано систему критеріїв, показників, рівнів вимірювання результативності процесу підготовки соціальних працівників до педагогічної взаємодії та визначено шкалу для подальшої емпіричної роботи. Доведено, що у процесі проєктування критеріїв і показників дослідження учені послуговуються теоретично обґрунтованою структурою досліджуваного процесу (діяльнісно-структурний підхід) або результату (результативно-структурний підхід) залежно від наукових інтересів і предмету пізнання. Відповідно до структури готовності майбутніх соціальних працівників до педагогічної взаємодії охарактеризовано особистісно-мотиваційний, змістово-когнітивний, діяльнісно-комунікативний, оцінно-рефлексивний критерії її вимірювання та відповідні показники. Описано авторську методику оцінювання рівня сформованості як окремих структурних компонентів готовності майбутніх соціальних працівників до педагогічної взаємодії, так і загальний рівень готовності майбутніх соціальних працівників до педагогічної взаємодії у процесі вивчення фахових дисциплін. Охарактеризовано високий, середній, низький рівні готовності.

Біографія автора

Сергій Михнюк, Національний університет біоресурсів і природокористування України, м. Київ, Україна;

У статті спроєктовано систему критеріїв, показників, рівнів вимірювання результативності процесу підготовки соціальних працівників до педагогічної взаємодії та визначено шкалу для подальшої емпіричної роботи. Доведено, що у процесі проєктування критеріїв і показників дослідження учені послуговуються теоретично обґрунтованою структурою досліджуваного процесу (діяльнісно-структурний підхід) або результату (результативно-структурний підхід) залежно від наукових інтересів і предмету пізнання. Відповідно до структури готовності майбутніх соціальних працівників до педагогічної взаємодії охарактеризовано особистісно-мотиваційний, змістово-когнітивний, діяльнісно-комунікативний, оцінно-рефлексивний критерії її вимірювання та відповідні показники. Описано авторську методику оцінювання рівня сформованості як окремих структурних компонентів готовності майбутніх соціальних працівників до педагогічної взаємодії, так і загальний рівень готовності майбутніх соціальних працівників до педагогічної взаємодії у процесі вивчення фахових дисциплін. Охарактеризовано високий, середній, низький рівні готовності.

Посилання

Алєксєєва, Г. М. (2014). Формування готовності майбутніх соціальних педагогів до застосування комп’ютерних технологій у професійній діяльності: монографія. Бердянськ: БДПУ. 260 с [Alieksieieva, H. M. (2014). Forming the readiness of future social educators to use computer technology in professional activities: a monograph. Berdiansk: BDPU. 260 s. (in Ukrainian)].

Мельничук, І. М. (2011). Теорія і методика професійної підготовки майбутніх соціальних працівників засобами інтерактивних технологій у вищих навчальних закладах. (Автореф. дис. док. пед. наук). Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Тернопіль [Melnychuk, I. M. (2011). Theory and methods of professional training of future social workers by means of interactive technologies in higher educational institutions. (Avtoref. dys. dok. ped. nauk). Ternopilskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni Volodymyra Hnatiuka, Ternopil. (in Ukrainian)].

Опальчук, Б. В. (2020). Критерії та показники готовності майбутніх соціальних працівників до організації культурно-дозвіллєвої діяльності. Актуальні питання гуманітарних наук, 3(29), 186-193 [Opalchuk, B. V. (2020). Criteria and indicators of readiness of future social workers to organize cultural and leisure activities. Current issues of the humanities, 3(29), 186-193. (in Ukrainian)].

Павлик, Н. П. (2018). Теорія і практика організації неформальної освіти майбутніх соціальних педагогів: монографія. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка. 350 с [Pavlyk, N. P. (2018). Theory and practice of organizing non-formal education of future social educators: a monograph. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka. 350 s. (in Ukrainian)].

Пожидаєва, О. В. (2011). Підготовка майбутніх соціальних педагогів до консультативної діяльності у процесі вивчення фахових дисциплін. (Автореф. дис. канд. пед. наук). Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ [Pozhydaieva, O. V. (2011). Preparation of future social educators for consulting activities in the process of studying professional disciplines. (Avtoref. dys. kand. ped. nauk). Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka, Kyiv. (in Ukrainian)].

Рябова, Ю. М. (2016). Підготовка майбутніх соціальних працівників до професійної діяльності в багатонаціональному середовищі. (Дис. канд. пед. наук). Чорноморський державний університет імені Петра Могили, Миколаїв [Riabova, Yu. M. (2016). Preparation of future social workers for professional activity in a multinational environment. (Dys. kand. ped. nauk). Chornomorskyi derzhavnyi universytet imeni Petra Mohyly, Mykolaiv. (in Ukrainian)].

Хоменко-Семенова, Л. О. (2014). Критерії, показники та рівні сформованості готовності майбутніх соціальних працівників до використання інтерактивних технологій у професійній діяльності. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія, 5. DOI: 10.18372/2411-264X.5.10164 [Khomenko-Semenova, L. O. (2014). Criteria, indicators and levels of readiness of future social workers to use interactive technologies in professional activities. Bulletin of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology, 5. DOI: 10.18372/2411-264X.5.10164 (in Ukrainian)].

Червоненко, К. С. (2019). Критерії, показники та рівні сформованості готовності майбутніх соціальних працівників до організації волонтерської діяльності учнівської молоді. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна», (17), 62-64 [Chervonenko, K. S. (2019). Criteria, indicators and levels of readiness of future social workers to organize volunteer activities of student youth. Collection of scientific works of the Khmelnytsky Institute of Social Technologies of the University «Ukraine», (17), 62-64. (in Ukrainian)].

Щербина, Д. В. (2018). Акме-орієнтована модель формування комунікативної культури майбутніх консультантів освітньої сфери у процес магістерської підготовки. Теорія та методика професійно-педагогічної підготовки освітянських кадрів: акмеологічні аспекти: монографія. Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова. 446-482 [Shcherbyna, D. V. (2018). Acme-oriented model of forming the communicative culture of future educational consultants in the process of master’s training. Theory and methods of professional and pedagogical training of educational staff: acmeological aspects: a monograph. Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova. 446-482. (in Ukrainian)].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-02

Як цитувати

Михнюк, С. . (2021). КРИТЕРІЇ, ПОКАЗНИКИ ТА РІВНІ СФОРМОВАНОСТІ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ. Social Work and Education, 8(1), 66–76. https://doi.org/10.25128/2520-6230.21.1.5.

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION