ІННОВАЦІЙНА ПРОГРАМА PROFLEC-CY ДЛЯ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ОСВІТНІХ ЛІДЕРІВ: РЕЗУЛЬТАТИ ОЦІНЮВАННЯ УЧАСНИКІВ

Автор(и)

  • Крістос Катіс Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Греція; , Грузія

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.21.1.7.

Ключові слова:

освітній лідер;, самооцінювання;, самосприйняття лідерства;, зворотній зв’язок; консультування; школа.

Анотація

Актуальність дослідження зумовлена потребою у визначенні ефективності програм для підготовки лідерів у сфері освіти як головних рушіїв змін та вдосконалення у школах. У статті представлені результати оцінювання впровадження інноваційної програми розвитку лідерів у сфері освіти «Професійне навчання через зворотній зв’язок та коучинг» (PROFLEC) у Греції. Програма включала забезпечення учасників діагностичним інструментарієм CPSM-CY, надання індивідуального зворотнього зв’язку, наставництво впродовж навчального дня та організацію групових зустрічей для консультування учасників. Проведене дослідження мало на меті оцінити ефективність програми на всіх етапах її реалізації. Його результати засвідчили, що загалом оцінка програми зацікавленими сторонами за результатами проведеного анкетування та інтерв'ю була позитивною. Учасниками також були визначені умови, необхідні для ефективної реалізації кожного з її елементів. За результатами проведеного дослідження встановлено, що зворотній зв’язок та консультування як стратегії, що сприяють рефлексії над діями, сприяють професійному та особистісному розвитку педагогів, вдосконаленню їх практичної діяльності та діяльності навчального закладу вцілому. Встановлено, що педагоги-лідери, володіючи необхідними знаннями, при створенні відповідних можливостей, можуть ефективно впливати на вирішення професійних проблем.

Біографія автора

Крістос Катіс, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Греція;

аспірант

Посилання

Alicke, M.D., and Sedikides, C. (2009) Self-enhancement and self-protection: what they are and what they do. European Review of Social Psychology, 20(1), 1-48.

Cannon, M.D., and Witherspoon, R. (2005) Actionable feedback: unlocking the power of learning and performance improvement. The Academy of Management Executive, 19(2), 120-134.

Ellison, J., and Hayes, C. (2006) Effective School Leadership: Developing Principals Through Cognitive Coaching. Norwood, MA: Christopher Gordon.

Goff, J., P. Guthrie, E., Goldring, E., and Bickman, L. (2014) Changing principals’ leadership through feedback and coaching, Journal of Educational Administration, 52(5), 682-704

Goldring, E., Cravens, X.C., Murphy, J., Porter, A.C., Elliott, S.N., and Carson, B. (2009) The evaluation of principals: what and how do states and urban districts assess leadership? The Elementary School Journal, 110(1), 19-39.

Hobson, A. (2003) Mentoring and Coaching for New Leaders. Nottingham: National College for School Leadership.

Judge, W.Q., and Cowell, J. (1997) The Brave New World Of Executive Coaching. Business Horizons, (4), 71-77.

Luthans, F., and Peterson, S. J. (2003) 360-degree feedback with systematic coaching: Empirical analysis suggests a winning combination. Human Resources Management Journal, 42, 243-256.

Marks, H.M., and Printy, S.M. (2003) Principal leadership and school performance: an integration of transformational and instructional leadership. Educational Administration Quarterly, 39(3), 370-397.

Mavrogordato, M., and Cannon, M. (2009) Coaching principals: a model for leadership Development. Paper presented at the University Counsel For Educational Administration Convention, Anaheim, CA, November.

McGovern, J., Lindemann, M., Vergara, M., Barker, I., and Warrenfeltz, R. (2001) Maximizing the impact of executive coaching: Behavioral change, organizational Outcomes, and return on investment. The Manchester Review, 6, 1-9.

Neufeld, B., and Roper, D. (2003) Coaching: A Strategy for Developing Instructional Capacity:Promises and Practicalities. Washington, DC: Aspen Institute Program on Education.

Nicolaidou, M., and Aas, M. (2013) Proflec Coaching Guide. PROFLEC- LLP Multilateral programme (2012-2014, Project number: 528356-LLP-1-2012-1-CH-COMENIUS-CMP).

Nicolaidou, M., and Petridou, A. (2011) Evaluation of CPD Programmes: Challenges and Implications for Leaders and Leadership Development. Journal of School Effectiveness and School Improvement, 22(1), 51-85.

Petridou, A., Nicolaidou, M., and Williams, J. (2014) The Development and Validation of the School Leaders´ Self-Efficacy Scale (SLSES). Journal of Educational Administration, 52(2), 228-253.

Reiss, K. (2006) Leadership Coaching for Educators: Bringing Out the Best in School Administrators. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.

Schein, E.H. (2009) Helping: How to Offer. Give and Receive Help. San Francisco: Berrett-Koehler Publishers, Inc.

Schön, D.A. (1983) The Reflective Practitioner: How Professionals Think in Action. USA: Basic books, Inc.

Smither, J.W., London, M., Flautt, R., Vargas, Y., and Kucine, I. (2003) Can working with an executive coach improve multisource feedback ratings over time? A quasi-experimental field study. Personnel Psychology, 56, 23-44.

Thach, E.C. (2002) The impact of executive coaching and 360 feedback on leadership effectiveness. Leadership and Organization Development Journal, 23(4), 205-214.

Underhill, B., McAnally, K., and Koriath, J. (2007) Executive coaching for results. San Francisco: Berrett-Koehler: Publishers, Inc.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-02

Як цитувати

Катіс, К. . (2021). ІННОВАЦІЙНА ПРОГРАМА PROFLEC-CY ДЛЯ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ОСВІТНІХ ЛІДЕРІВ: РЕЗУЛЬТАТИ ОЦІНЮВАННЯ УЧАСНИКІВ. Social Work and Education, 8(1), 106–115. https://doi.org/10.25128/2520-6230.21.1.7.

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN EDUCATION