ГЛОБАЛЬНІ МОДАЛЬНОСТІ ДЛЯ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ: ЧИ СКОРИСТАЄТЬСЯ УКРАЇНСЬКА ОСВІТА МОМЕНТОМ, ЩОБ ЗМІНИТИСЯ?

Автор(и)

  • Тетяна Семигіна докторка політичних наук, професорка, професорка кафедри соціальної роботи та практичної психології, Академія праці, соціальних відносин і туризму, Україна https://orcid.org/0000-0001-5677-1785
  • Олена Карагодіна докторка медичних наук, професорка, завідувачка кафедри соціальної роботи та практичної психології, Академія праці, соціальних відносин і туризму, Україна https://orcid.org/0000-0002-7412-5178

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.21.2.11

Ключові слова:

транснаціональний соціальний контекст, глобальний порядок денний, права людини, освіта, соціальна робота, професія

Анотація

Стаття окреслює поточні глобальні пріоритети та стандарти соціальної роботи, які формуються, затверджуються та надалі просуваються Міжнародною федерацією соціальних працівників (МФСП) та Міжнародною асоціацією шкіл соціальної роботи (МАШСР). Це дослідження було проведено з урахуванням поняття "людина в оточенні" та контексту соціальної роботи, а також системи прав людини. Аналіз демонструє, що всі останні глобальні стандарти, ухвалені МФСП та МАШСР, базуються на таких принципах, як колективізм, усунення структурних причин соціальних проблем, а також нарощування наукових та академічних сил соціальної роботи як професії. Незважаючи на неоліберальний поворот у транснаціональному соціально-економічному контексті (що проявляється в маркетизації, споживацтві та явищі менеджеріалізму) та гострі професійні дебати щодо значення місцевих знань (знання та практики корінних народів), ключові глобальні пріоритети соціальної роботи як професії включають такі ідеалістичні очікування, як: професійне сприяння соціальній та економічній справедливості, запобігання умовам, що обмежують права людини, викорінення бідності та покращання якості життя всіх людей. Українська освіта та практика соціальної роботи, як правило, надмірно акцентують увагу на послугах соціальної реабілітації та соціального обслуговування. «Корінні знання» в Україні підтримують патерналістську професійну культуру соціальної роботи і очікування клієнтів, що соціальні мають вирішити всі їхні проблеми, що суперечить сучасним глобальним принципам соціальної роботи. У статті запропоновано, яким чином можна застосувати ці стандарти в українській освіті із соціальної роботи. Йдеться, насамперед, про підтримку соціальних працівників у тому, щоб вони сприймали своїх клієнтів не з точки зору потреб, а з позиції прав людини та соціальної солідарності.

Посилання

Anderson, K. T., & Holloway, J. (2020). Discourse analysis as theory, method, and epistemology in studies of education policy. Journal of Education Policy, 35(2): 188–221.

Androff, D. (2016). Practicing rights: Human rights-based approaches to social work practice. New York: Routledge.

Berkovich, I. (2019). Process implementation perspective on neoliberal regulation: a comparative analysis of national curricula and standards-based reforms in the USA and Australia. Globalisation, Societies and Education, 17(5): 593-609.

Bridge, G. (20050. Disabled children and their families in Ukraine: health and mental health issues for families caring for their disabled child at home. Social Work in Health Care, 39 (1-2): 89-105.

Deepak, A. C. (2011). Globalization, power and resistance: Postcolonial and transnational feminist perspectives for social work practice. International Social Work 55(6), 779–793.

Dhembo, E., Akesson, B. & Cheyne-Hazineh, L. (2020). Social work education in Albania: a developing landscape of challenges and opportunities. European Journal of Social Work, 23(5): 862-875.

Dominelli, L. (2002). Anti-oppressive social work theory and practice. New York, NY: Palgrave Macmillan.

Duffy, J. C. & Tosone, C., eds. (2019). International perspectives on social work and political conflict. London: Routledge.

Dvoriak, S., Karagodina, O., Chtenguelov, V. & Pykalo, I .(2019). Ten years of the opioid agonist therapy implementation experience in Ukraine. what further? (2d part). Visnyk APSVT, 1: 30-41.

Eversman, M. H. & Bird, J. D. (2017). Moral Panic and Social Justice: A Guide for Analyzing Social Problems. Social Work, 62(1): 29-36.

Forenza, B. & Eckert C. (2018). Social Worker Identity: A Profession in Context. Social Work, 63(1): 17-26.

Gitterman, A. (2014). Social work: A profession in search of its identity. Journal of Social Work Education, 50: 599–607.

Guidi, R. (2020). Social justice, first? The policy action of South European social workers’ professional organisations in the shadow of austerity. European Journal of Social Work, 23(6); 1044-1056.

Harris, J. (2014). (Against) neoliberal social work. Critical and Radical Social Work, 2(1):7-22.

IASSW (2014). The IASSW Statement on social work research. Retrieved from: https://www.iassw-aiets.org/the-iassw-statement-on-social-work-research-july-2014

IASSW (2019). IASSW and IFSW to update Global Standards for Social Work Education and Training. Retrieved from: https://www.iassw-aiets.org/global-standards-for-social-work-education-and-training.

IASSW (2020a). 2020 to 2030 Global Agenda for social work and social development framework: ‘Co-building inclusive social transformation. Retrieved from: https://www.iassw-aiets.org/consultation-on-next-global-agenda-2020-2030/5734-2020-to-2030-global-agenda-for-social-work-and-social-development-framework-co-building-inclusive-social-transformation/

IASSW (2020b). Global Social Work Docs. Retrieved from: https://www.iassw-aiets.org

Ife, J. (2001). Human Rights and Social Work: Towards Rights-Based Practice. Cambridge University Press.

IFSW (2012). The Global Agenda: Commitments to Action. Retrieved from: https://www.ifsw.org/wp-content/uploads/ifsw-cdn/assets/globalagenda2012.pdf

IFSW (2014). Global definition of social work. Retrieved from: http://ifsw.org/policies/definition-of-social-work/

IFSW (2018). Global Social Work Statement of Ethical Principles. Retrieved from: https://www.ifsw.org/global-social-work-statement-of-ethical-principles

IFSW (2020). Key Documents. Retrieved from https://www.ifsw.org/information-hub

Jones, D. N. & Truell, R. (2012). The global agenda for social work and social development: A place to link together and be effective in a globalized world. International Social Work, 55(4): 454–472.

Jones, D. N., ed. (2020). Global Agenda for Social Work and Social Development: Fourth Report Strengthening Recognition of the Importance of Human Relationships. Retrieved from: https://www.ifsw.org/product/books/global-agenda-for-social-work-and-social-development-4th-report

Keenan, E. K., Limone, C. & Sandoval, S. L. (2017). A "Just Sense of Well-Being": Social Work's Unifying Purpose in Action. Social Work, 62(1): 19-28.

Lyngstad, R. (2013). Contextual social work and internationalizing social work education: Two sides of the same story?. Journal of Social Work, 13 (4): 400-418.

Mapp, S. (2020). “Human Rights and Social Justice in a Global Perspective: An Introduction to International Social Work”. 3d ed. New York: Oxford University Press.

Mapp, S., McPherson, J., Androff, D., & Gatenio Gabel, S.G. (2019). Social Work Is a Human Rights Profession”. Social Work, 64: 259-269.

McPherson, J. (2016). Article 25 changed my life: How the Universal Declaration of Human Rights reframed my social work practice. Reflections: Narratives of Professional Helping, 22(2): 23–27.

Gray, M. (2005). Dilemmas of international social work: paradoxical processes in indigenisation, universalism and imperialism. International Journal of Social Welfare , 14: 231–238.

Mikkonen, E. (2020). Decolonial and Transnational Feminist Solidarity: Promoting Ethically Sustainable Social Change with Women in Rural Nepalese Communities. The International Journal of Community and Social Development, 2(1): 10–28.

Motta, S. (2015). Becoming woman: On exile and belonging to the borderlands. In Women in academia crossing North–South borders: Gender, race and displacement, ed/ by Z. Arashiro & M. Barahona. London: Lexington Books, 89–116.

NASW (National Association of Social Workers) (2015). Code of ethics of the National Association of Social Workers. Retrieved from: http://www.socialworkers.org/pubs/code/code.asp

Ornellas, A. & Engelbrecht, L.K. (2020). Neoliberal impact on social work in South African non-governmental organisations. Southern African Journal for Social Work and Social Development, 32(1): 1-21.

Ornellas, A., Engelbrecht, L.K. & Atamtürk, E. (2020). The fourfold neoliberal impact on social work and why this matters in times of the COVID-19 pandemic and beyond. Social Work/Maatskaplike Werk, 56(3), Retrieved from: http://dx.doi.org/10.15270/52-2-854 .

Ornellas, A., Spolander, G., & Engelbrecht, L. K. (2018). The global social work definition: Ontology, implications and challenges. Journal of Social Work 18(2): 222–240.

Pentini, A. A. & Lorenz, W. (2020). The Corona crisis and the erosion of ‘the social’ – giving a decisive voice to the social professions. European Journal of Social Work 23:4, 543-553.

Ramon, S., ed. (2000). Creating Social Work and Social Policy Education in Kiev, Ukraine: an Experiment in Social Innovation. Cambridge: Anglia Polytechnic University.

Ridkodubska, H.A., Romanyshyna, O., Karabin, O., Kazakova, N., & Tarasenko, H. (2020). Pedagogical Training System of Future Social Workers in Ukraine: Experimental Study. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 19(5): 245-259.

Rizvi, F. & Lingard, B. (2010). Globalising education policy. London: Routledge.

Rothman, J., & Mizrahi, T. (2014). Balancing micro and macro practice: A challenge for social work. Social Work, 59; 91–93.

Schrooten, M. (2020). Transnational social work: Challenging and crossing borders and boundaries. Journal of Social Work (published online). https://doi.org/10.1177/1468017320949389.

Semigina, T. & Boyko, O. (2014). Social work education in post-socialist and postmodern era: case of Ukraine”. In Global social work education – crossing borders blurring boundaries ed, by C. Noble, H. Strauss and B. Littlechild. Sydney: Sydney University Press, 257–269.

Semigina, T. & Gusak, N. (2015). Armed conflict in Ukraine and social work response to it: What strategies should be used for internally displaced persons?. Social, Health, and Communication Studies Journal, 1(2): 1-23.

Sewpaul, V. (2005). Global standards: promise and pitfalls for re-inscribing social work into civil society. International Journal of Social Welfare, 14 (3): 210-217.

Sewpaul, V. & Jones, D. (2004). Global standards for social work education and training. Social Work Education, 23 (5): 493-513.

Slozanska, H. (2017). Preparing future social workers for the use of “casework ”as a method of social work in the local community [In Ukrainian]. Onovlennya zmistu, form ta metodiv navchannya i vykhovannya v zakladakh osvity, 17 (60), 111-114.

Smith, L.( 2014). Historiography of South African social work: Challenging dominant discourses. Social Work/Maatskaplike Werk 50(3): 305-331.

Spolander, G., Engelbrecht, L. K., Martin, L., Strydom, M., Pervova, I., Marjanen, P., Tani, P., Sicora, A. & Adaikalam, F. (2014). The implications of neoliberalism for social work: Reflections from six country international research collaboration. International Social Work, 57(4): 300-311.

Tamburro, A. (2013). Including Decolonization in Social Work Education and Practice. Journal of Indigenous Social Development, 2(1): 1-16.

Truell, R. (2020). The Next Global Agenda: Creating a Vision We Can All Get Behind. International Social Work, 63(1): 113–115.

Williams, L. & Sewpaul, V. (2004). Modernism, postmodernism and global standards setting. Social Work Education 23(5): 555-565.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-06

Як цитувати

Семигіна, Т. ., & Карагодіна, О. (2021). ГЛОБАЛЬНІ МОДАЛЬНОСТІ ДЛЯ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ: ЧИ СКОРИСТАЄТЬСЯ УКРАЇНСЬКА ОСВІТА МОМЕНТОМ, ЩОБ ЗМІНИТИСЯ?. Social Work and Education, 8(2), 275–289. https://doi.org/10.25128/2520-6230.21.2.11

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK