ОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ У СУЧАСНОМУ УКРАЇНСЬКОМУ СУСПІЛЬСТВІ

Автор(и)

  • Галина Олійник Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м. Тернопіль, Україна,, Україна https://orcid.org/0000-0002-8279-7433
  • Наталія Пилюк здобувач кафедри соціальної роботи та педагогіки вищої школи, Волинський національний університет імені Лесі Українки, м. Луцьк, Україна;, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.2.3.

Ключові слова:

соціалізація, діти з особливими потребами, інклюзивна освіта, виховання, навчання, інклюзивний підхід

Анотація

У статті здійснено аналіз поняття «соціалізація» дітей з особливими потребами. Проаналізовано проблеми дітей з особливими освітніми потребами. Обґрунтовано Концепцію розвитку інклюзивної освіти, яка спрямована на виконання вимог міжнародних нормативно- правових документів та на розробку механізмів впровадження інклюзивної освіти. Розкрито особливості соціалізації дітей з особливими потребами у сучасному українському суспільстві. Розглянуто інклюзивний підхід, під яким розуміють створення таких умов, за яких усі діти мають однаковий доступ до освіти, однакові можливості отримати досвід, знання та подолати упереджене ставлення до тих, хто має «особливі потреби».

Посилання

Безпалько, О. В. (2003). Соціальна педагогіка в схемах і таблицях. Навчальний посібник. К.: Центр навчальної культури, 134 с. [Bezpalko, O. V (2003). Social pedagogy in diagrams and tables. Tutorial. K.: Center for Educational Culture, 134 p. [in Ukrainian].

Горішна, Н. (2020). Розвиток категорії інклюзивна освіта у філософсько-освітніх концепціях та сучасному науковому дискурсі. Social Work and Education. Vol. 7, No. 1. Ternopil-Aberdeen, 2020. pp. 65-75. DOI: 10.25128/2520-6230.20.1.5. [Horishna, N. (2020). The development of the category of inclusive education in philosophical-educational concepts and modern scientific discourse. Social work and education, 7(1), 56-64. [in Ukrainian].

Дзоз, В. А. (2012). Ребенок с особыми образовательными потребностями: методичні рекомендації. Сімферополь: МОН АРК, 17 с. [Zoz, W. A. (2012). A child with special educational needs: guidelines. Simferopol: MES of the ARC, 17 p. [in Ukrainian].

Звєрєвої, І. Д. (2013). Енциклопедія для фахівців соціальної сфери. 2-ге видання. Київ, Сімферополь: Універсум, 536 с. [Zvereva, I. D (2013). Encyclopedia for social professionals. 2nd edition. Kyiv, Simferopol: Universum, 536 p. [in Ukrainian].

Капської, А. Й (2006) Соціальна педагогіка. К.: Центр навчальної літератури, 468 с. [Kapskaya, A. J. (2006) Social pedagogy. K.: Center for Educational Literature, 468 p. [in Ukrainian].

Концепція розвитку інклюзивної освіти (2010) Отримано з: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-kontseptsii-rozvitku-inklyuzivnogo-navchannya [The concept of inclusive education development (2010) Received from: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-kontseptsii-rozvitku-inklyuzivnogo-navchannya [in Ukrainian].

Сабат, Н. (2008). Соціально-педагогічний аспект інклюзивного навчання. (3), 42–46. [Sabat, N. (2008). Socio-pedagogical aspect of inclusive learning. (3), 42–46. [in Ukrainian].

Семигіна, Т. В. Мигович, І. І. (2005). Вступ до соціальної роботи. К.: Академвидав. 304 с. [Semigina, T. V., Mygovich, I. I. (2005). Introduction to Social Work. K.: Academvid. 304 p. [in Ukrainian].

Horishna, N. (2020). The development of the category of inclusive education in philosophical-educational concepts and modern scientific discourse. Social work and education, 7(1), 56-64.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-22

Як цитувати

Олійник, Г., & Пилюк, Н. (2021). ОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ У СУЧАСНОМУ УКРАЇНСЬКОМУ СУСПІЛЬСТВІ. Social Work and Education, 7(2), 178–185. https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.2.3.

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK