Інклюзивна комунікація як інструмент формування інклюзивної культури:термінологічний аналіз

Автор(и)

  • Галина Лещук Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Тернопіль, Україна https://orcid.org/0000-0002-0017-9464

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.21.3.5

Ключові слова:

інклюзія, комунікація, інклюзивна комунікація, підтримка комунікації, інклюзивна культура

Анотація

У статті закцентована увага на необхідності розширення та уточнення інклюзивного глосарію. Схарактеризовані поняття «інклюзія», «інклюзивна комунікація», «інклюзивна культура». Обгрунтована кореляція між інклюзивною комунікацією та інклюзивною культурою. Окреслені основні підходи до тлумачення інклюзивної комунікації. Проаналізовані цілі та завдання інклюзивної комунікації, її особливості. Виокремлені базові принципи інклюзивної комунікації (рівноцінна важливість інформаційної та фізичної доступності послуг для людей з потребою підтримки комунікації; різноманітність видів підтримки комунікації, що вимагає диференційованого та індивідуального підходу; двосторонній характер процесу комунікації; гнучкість інклюзивної комунікації; ефективність інклюзивної комунікації на основі охоплення якнайбільшої кількості людей з різними потребами підтримки комунікації; залежність результату від поступових, а не радикальних змін).

Біографія автора

Галина Лещук, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Тернопіль

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної роботи та менеджменту соціокультурної
діяльності

Посилання

Казачінер, О.С., Гордієнко, І.В., Цись, О.В. (2020). Стан проблеми використання альтернативної та допоміжної комунікації дітьми з порушеннями мовленнєвого розвитку в Україні. Інноваційна педагогіка. 22(1). 60–63 [Kazachiner, O.S., Hordiienko, I.V., Tsys, O.V. (2020). Problem of using alternative assistive communication with children who have speech disorders in Ukraine. Innovative pedagogy . 22(1). 60–63. [in Ukrainian].

Колупаєва, А.А., Таранченко, О.М. (2016). Інклюзивна освіта: від основ до практики: Монографія. К.: ТОВ «АТОПОЛ». 152 [Kolupaieva, A.A., Taranchenko, O.M. (2016). Inclusive education: from basics to practice: Monograph. Kyiv: «ATOPOL». 152. [in Ukrainian].

Лещук, Г.В. (2016). Соціальна робота з дітьми із розладами аутистичного спектру: комунікативний аспект. Social work and education. 3 (2). 26–33. [Leshchuk, H.V. (2016). Social work with children with autism spectrum disorders: communicative aspect. Social work and education. 3 (2). 26–33. [in Ukrainian].

Convention on the Rights of Persons with Disabilities. 6 December 2006. (Режим доступу, 2021). Доступ через: https://www.un.org/disabilities/documents/convention/ convention_accessible_pdf.pdf.

Creating an Inclusive Society: Practical Strategies to Promote Social Integration. (Режим доступу, 2021). Доступ через: http:// www.un.org/esa/socdev/egms/docs/2009/Ghana/inclusive-society.pdf

Inclusive workspaces. Inclusive communication guide. (Режим доступу, 2021). Доступ через: https://qed.qld.gov.au/workingwithus/ induction/workingforthedepartment/ humanresources/Documents/inclusive-communication-guide.pdf

Principles of Inclusive Communication: An information and self-assessment tool for public authorities. 14 Septembre 2011. https://www.gov.scot/publications/principles-inclusive-communication-information-self-assessment-tool-public-authorities/pages/1/

Strategies for inclusive communication: Pointers for Positive Interactions. (Режим доступу, 2021). Доступ через: https://www.plu.edu/dss/wp-content/uploads/sites/159/2014/10/strategies-for-.

The Salamanca statement and framework for action on special needs education world conferenceon special needs education: access and quality. Salamanca, Spain, 7-10 June 1994. 22.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-30

Як цитувати

Лещук, Г. . (2021). Інклюзивна комунікація як інструмент формування інклюзивної культури:термінологічний аналіз. Social Work and Education, 8(3), 364–372. https://doi.org/10.25128/2520-6230.21.3.5

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK