МОДЕРНІЗАЦІЯ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ МАЙБУТНІХ ВІЙСЬКОВИХ ЛІКАРІВ ШЛЯХОМ ВИЗНАЧЕННЯ ЇХ ТЕМПЕРАМЕНТУ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2520-6230.%2020.4.11Ключові слова:
фізичне виховання, темперамент, особисто-орієнтований підхід, військові лікарі, інноваційний підхід.Анотація
Підготовка сучасних військових лікарів, це тривалий, багатоступеневий процес, який передбачає комплексний підхід до навчання, де набуття медичних знань на навичок знаходиться у нерозривному тандемі з фізичною підготовкою та спортивним вдосконаленням. Дана публікація присвячена ідеї модернізації організації сучасного процесу фізичного виховання і спортивного вдосконалення студентів факультету підготовки лікарів для Збройних Сил України. В процесі дослідження було проаналізовано сучасну наукову літературу, здійснено педагогічне спостереження та проведено низку опитувань та тестувань. За результатами наукового пошуку в даній статті відображена ідея модернізації техніки викладання фізичної культури із застосування особистісно-орієнтованого підходу, одним з аспектів якого, являється врахуванням особливостей темпераменту студентів, при обранні для них спортивно-орієнтованих занять, які покликані вдосконалювати фізичні навички та гармонізувати свідомість майбутніх військових лікарів, професійна діяльність яких в подальшому буде пов’язана з колосальними фізичним навантаженнями та психоемоційним стресом. Особистісно-орієнтований підхід та врахування темпераменту, як індивідуальних особливостей особистості при побудові фізичного виховання майбутніх військових лікарів, відображає основні сучасні тенденції та вимоги до освітнього процесу: модернізація, гуманізація та індивідуалізація і відповідає запитам сучасного студента, який являється кадровим потенціалом країни, а випадку з студентами факультету підготовки лікарів для Збройних Сил України Національного медичного університету імені О.О. Богомольця, ще й кадровим резервом для національної безпеки та забезпечення обороноздатності країни.Посилання
Паливода, А. В. (2019). Теорія і методика хортингу: зб. наук. праць / за ред. Бех І. Д. (голова) та ін. К., 279 с. [Palivoda, A.V. (2019). Theory and methods of horting: Coll. Science. works / ed. Bekh ID (chairman) and others. К., 279. [in Ukrainian].
Васькевич, С. С., Рогаль, І. В. (2019). Розвиток гнучуості у студентів на заняттях з фізичного виховання. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Випуск 8 (116), 24 – 28 с. [Vaskevych, S. S, Rogal, I. V. (2019). Development of flexibility in students in physical education classes. Scientific journal of NPU named after MP Drahomanov. Issue 8 (116), 24 – 28. [in Ukrainian].
Лотоненко, А. В., Стеблецов Б. А. (1996). Фізична культура студентської молоді: досвід, проблеми, перспективи. Фізична культура: виховання, утворення, тренування. К., № 23, 5 с. [Lotonenko, A. V, Stebletsov B. A. (1996). Physical culture of student youth: experience, problems, prospects. Physical culture: upbringing, education, training. К., № 23, 5. [in Ukrainian].
Сергєєв, С. М., Рощупкін, А. О (2015). Урахування індивідуальних особливостей студентів у навчанні та вихованні. Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами: збірник наукових праць. № 12(14), 182 с. [Sergeev, S. M, Roshchupkin, A. O (2015) Taking into account the individual characteristics of students in teaching and education. Current problems of education and upbringing of people with special needs: a collection of scientific papers. № 12 (14), 182. [in Russian].
Шогенов, Р. Х., Ветвицкая, С. М. (2017). Роль темперамента в спорте Международный студенческий научный вестник. № 6, 121 с. [Shogenov, R. H, Vetvitskaya, S. M. (2017). The role of temperament in sport International Student Scientific Bulletin. № 6, 121. [in Russian].
Илькун, А. В. (2013). Особенности построения тренировочного процесса у детей, занимающихся спортивной аэробикой с учетом их психо-физиологических характеристик. Молодежь и наука: сборник материалов IХ Всероссийской научно-технической конференции студентов, аспирантов и молодых ученых с международным участием, посвященной 385-летию со дня основания г. Красноярска [Электронный ресурс]. Красноярск: Сибирский федеральный ун-т, Режим доступа: http://conf.sfu-kras.ru/sites/mn2013/section026.html. [Ilkun, A. V. (2013) Features of the construction of the training process in children engaged in sports aerobics, taking into account their psycho-physiological characteristics. Youth and science: a collection of materials of the IX All-Russian scientific and technical conference of students, graduate students and young scientists with international participation, dedicated to the 385th anniversary of the founding of Krasnoyarsk [Electronic resource]. Krasnoyarsk: Siberian Federal University, Access mode: http://conf.sfu-kras.ru/sites/mn2013/section026.html. [in Russian].
Лихтенштейн, В. И., Конашков, В. В (2012). Определение типа темперамента по тесту Г. Айзенка. Учебное электронное текстовое издание. ФГАОУ ВПО УрФУ, 15 с. [Liechtenstein, V. I., Konashkov, V. V. (2012). Determination of temperament type by G. Eisenko test. Educational electronic text edition - FGAOU VPO UrFU, 15. [in Russian].
Корсунова, В. И. (2016). Cравнительный анализ практики тестирования темперамента управленцев по Г. Айзенку и А. Белову. Электронный вестник Ростовского социально-экономического института. Выпуск № 2, 319-324 с. [Korsunova, V. I. (2016). Comparative analysis of the practice of testing the temperament of managers according to G. Eisenko and A. Belov. Electronic Bulletin of the Rostov Socio-Economic Institute. Issue № 2, 319-324. [in Russian].
Тутушкина, М. К. (1998). Практическая психология: учебник - 2 изд. СПБ, Дидактика Плюс, 368 с. [Tutushkina, M. K. (1998). Practical Psychology: Textbook - 2nd ed. SPB, Didactics Plus, 368 [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Oleksiy Moshkovskyy
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).