МЕТОДИЧНІ ТА ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ СТИМУЛЮВАННЯ СТУДЕНТІВ КОЛЕДЖУ ДО ОСОБИСТІСНОГО Й КОМУНІКАТИВНОГО РОЗВИТКУ У ПРОЦЕСІ ПРОЄКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: МІЖНАРОДНИЙ КОНТЕКСТ СПІВПРАЦІ

Автор(и)

  • Svitlana Kalaur Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка м. Тернопіль, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0001-8099-9392
  • Olha Soroka Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка м. Тернопіль, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0003-1483-8974
  • Iryna Geletska Галицький коледж імені В’ячеслава Чорновола, м. Тернопіль, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-8773-1361
  • Marek Furman Шкільний комплекс № 1, м. Збошин, Польща, Польща

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.3.10.

Ключові слова:

особистісний розвиток студентів, комунікація, праксеологічний підхід, проєктна діяльність, міжнародні проєкти.

Анотація

У статті обґрунтовано потребу стимулювання студентів коледжів під час навчання до особистісного і комунікативного розвитку. З’ясовано, що реалізація в освітньому процесі праксеологічного підходу уможливлює перетворення здобутих знань у реальну мисленнєву діяльність, підвищує потребу в самовдосконаленні студентів. Використання праксеологічного підходу дозволяє задіяти майбутніх фахівців у реалізації практично орієнтованих проєктів, які спрямовані на створення навчального, освітнього, педагогічного, культурного, технічного або виробничого продукту. Представлено аналіз проєктів в рамках міжнародних досліджень за методом Photovoice (Україна-Польща-Голландія-Білорусь-Швеція) та проєкти прикладного застосування (Україна-Польща-Німеччина). Встановлено, що участь студентів у таких проєктах створює позитивні умови для творчої самореалізації та особистісного розвитку.

Біографії авторів

Svitlana Kalaur, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка м. Тернопіль, Україна

кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи,

Olha Soroka, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка м. Тернопіль, Україна

доктор педагогічних наук, професор кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи,

Iryna Geletska, Галицький коледж імені В’ячеслава Чорновола, м. Тернопіль, Україна

кандидат юридичних наук, заступник директора з наукової та навчально-виробничої роботи,

Marek Furman, Шкільний комплекс № 1, м. Збошин, Польща

заступник директора,

Посилання

Вишневський, О. (2008). Теоретичні основи сучасної української педагогіки: Навч. посіб. 3-тє вид., доопрац. і доп. К. : Знання. 566 с. [Vyshnevskyi, O. (2008). Theoretical Foundations of Modern Ukrainian Pedagogy: Tutorial. 3rd edition, supplemented. K .: «Knowledge». 566 s. [in Ukrainian].

Гончаренко, С. У. (1997) Український педагогічний словник. К. : Либідь. 376 с. [Honcharenko, S. U. (1997). Ukrainian Pedagogical Dictionary. K. : Lybid. 376 s. [in Ukrainian].

Поліщук, В. А. (2014) Праксеологічний підхід як інноваційна основа вдосконалення професійної підготовки майбутніх соціальних працівників. Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія «Педагогіка. Соціальна робота». № 32. Ужгород. С. 148–150. [Polishchuk, V. A. (2014). Practical approach as an innovative basis for improving the professional training of future social workers. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University: Series "Pedagogy. Social work". № 32. Uzhhorod.. S. 148–150. [in Ukrainian].

Пщоловский, Т. (1993). Принципы совершенной деятельности: Введение в праксеологию. Перевод с польського. К. : Изд-во: «Институт праксеологии». 272 с. [Pshcholovskij T. (1993). Principles of perfect activity: Introduction to praxeology. Translation from Polish. K.: Publishing house: «Institute of Praxeology». 272 s. [in Russian].

Савчин, М. В. (2007) Педагогічна психологія. посібник. К. : Академвидав. 424 с. [Savchyn, M. V. (2007). Pedagogical Psychology: manuscript. K.: Academwid. 424 p. [in Ukrainian].

Щербяк, Ю. А. (2017) Забезпечення якості вищої освіти України: європейський освітній досвід. Психологічна культура вчителя в контексті викликів сучасності: зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю (Тернопіль, 5–6 квіт. 2017 р.). Тернопіль: СМП «Тайп». С. 299–303. [Shcherbiak, Yu. A. (2017). Ensuring the quality of higher education in Ukraine: European educational experience. Psychological culture of a teacher in the context of modern challenges: zb. materials All-Ukrainian scientific-practical conf. with international participation (Ternopil, April 5-6, 2017). Ternopil: SMP «Type». S. 299–303. [in Ukrainian].

Auleytner, J. (2001) Edukacja bez granic. Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej. 20 s.

Banach, Cz. (2001) Edukacja. Wartość. Szansa. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. 348 s.

Kotarbinsky, Tadeusz (1962). Rozwój prakseologii. Polski przegląd. №12. S. 15–27.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-30

Як цитувати

Kalaur, S., Soroka, O., Geletska, I., & Furman, M. (2020). МЕТОДИЧНІ ТА ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ СТИМУЛЮВАННЯ СТУДЕНТІВ КОЛЕДЖУ ДО ОСОБИСТІСНОГО Й КОМУНІКАТИВНОГО РОЗВИТКУ У ПРОЦЕСІ ПРОЄКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: МІЖНАРОДНИЙ КОНТЕКСТ СПІВПРАЦІ. Social Work and Education, 7(3), 362–372. https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.3.10.

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN EDUCATION