МЕТОДИЧНІ ТА ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ СТИМУЛЮВАННЯ СТУДЕНТІВ КОЛЕДЖУ ДО ОСОБИСТІСНОГО Й КОМУНІКАТИВНОГО РОЗВИТКУ У ПРОЦЕСІ ПРОЄКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: МІЖНАРОДНИЙ КОНТЕКСТ СПІВПРАЦІ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.3.10.Ключові слова:
особистісний розвиток студентів, комунікація, праксеологічний підхід, проєктна діяльність, міжнародні проєкти.Анотація
У статті обґрунтовано потребу стимулювання студентів коледжів під час навчання до особистісного і комунікативного розвитку. З’ясовано, що реалізація в освітньому процесі праксеологічного підходу уможливлює перетворення здобутих знань у реальну мисленнєву діяльність, підвищує потребу в самовдосконаленні студентів. Використання праксеологічного підходу дозволяє задіяти майбутніх фахівців у реалізації практично орієнтованих проєктів, які спрямовані на створення навчального, освітнього, педагогічного, культурного, технічного або виробничого продукту. Представлено аналіз проєктів в рамках міжнародних досліджень за методом Photovoice (Україна-Польща-Голландія-Білорусь-Швеція) та проєкти прикладного застосування (Україна-Польща-Німеччина). Встановлено, що участь студентів у таких проєктах створює позитивні умови для творчої самореалізації та особистісного розвитку.Посилання
Вишневський, О. (2008). Теоретичні основи сучасної української педагогіки: Навч. посіб. 3-тє вид., доопрац. і доп. К. : Знання. 566 с. [Vyshnevskyi, O. (2008). Theoretical Foundations of Modern Ukrainian Pedagogy: Tutorial. 3rd edition, supplemented. K .: «Knowledge». 566 s. [in Ukrainian].
Гончаренко, С. У. (1997) Український педагогічний словник. К. : Либідь. 376 с. [Honcharenko, S. U. (1997). Ukrainian Pedagogical Dictionary. K. : Lybid. 376 s. [in Ukrainian].
Поліщук, В. А. (2014) Праксеологічний підхід як інноваційна основа вдосконалення професійної підготовки майбутніх соціальних працівників. Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія «Педагогіка. Соціальна робота». № 32. Ужгород. С. 148–150. [Polishchuk, V. A. (2014). Practical approach as an innovative basis for improving the professional training of future social workers. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University: Series "Pedagogy. Social work". № 32. Uzhhorod.. S. 148–150. [in Ukrainian].
Пщоловский, Т. (1993). Принципы совершенной деятельности: Введение в праксеологию. Перевод с польського. К. : Изд-во: «Институт праксеологии». 272 с. [Pshcholovskij T. (1993). Principles of perfect activity: Introduction to praxeology. Translation from Polish. K.: Publishing house: «Institute of Praxeology». 272 s. [in Russian].
Савчин, М. В. (2007) Педагогічна психологія. посібник. К. : Академвидав. 424 с. [Savchyn, M. V. (2007). Pedagogical Psychology: manuscript. K.: Academwid. 424 p. [in Ukrainian].
Щербяк, Ю. А. (2017) Забезпечення якості вищої освіти України: європейський освітній досвід. Психологічна культура вчителя в контексті викликів сучасності: зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю (Тернопіль, 5–6 квіт. 2017 р.). Тернопіль: СМП «Тайп». С. 299–303. [Shcherbiak, Yu. A. (2017). Ensuring the quality of higher education in Ukraine: European educational experience. Psychological culture of a teacher in the context of modern challenges: zb. materials All-Ukrainian scientific-practical conf. with international participation (Ternopil, April 5-6, 2017). Ternopil: SMP «Type». S. 299–303. [in Ukrainian].
Auleytner, J. (2001) Edukacja bez granic. Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej. 20 s.
Banach, Cz. (2001) Edukacja. Wartość. Szansa. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. 348 s.
Kotarbinsky, Tadeusz (1962). Rozwój prakseologii. Polski przegląd. №12. S. 15–27.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Svitlana Kalaur, Olha Soroka, Iryna Geletska, Marek Furman
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).