МЕНЕДЖМЕНТ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ЗАСТОСУВАННЯ ІННОВАЦІЙ

Автор(и)

  • Olga Trubitsyna Державний Заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет» імені К. Д. Ушинського вул. Старопортофранківська, 26 м. Одеса, Україна;, Україна
  • Viktoriia Demchenko Харківський національний університет радіоелектроніки, пр. Науки, 14, м. Харків, Україна;, Україна https://orcid.org/0000-0002-8531-3692

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.3.12.

Ключові слова:

менеджмент, управління, інновації, інноваційний інструмент, інноваційні технології.

Анотація

З розвитком глобалізаційних процесів змінюються підходи до управління закладами вищої освіти, тому керівництво кожного із закладів вищої освіти намагається більш результативно проводити управлінську діяльність, базуючись при цьому на застосуванні інноваційного підходу до управління. З огляду на те, мета статті націлена на розкриття концептуальних засад застосування інновацій в контексті забезпечення менеджменту закладів вищої освіти. Матеріальною базою наукової статті виступають дослідження особливостей застосування інновацій в контексті забезпечення менеджменту закладів вищої освіти та положення Закону України “Про вищу освіту”. Встановлено, що менеджмент закладів вищої освіти з позиції застосування інновацій являє собою управлінську діяльність керівників закладів вищої освіти стосовно забезпечення розвитку та результативного функціонування закладів вищої освіти, підвищення якості освітніх послуг і покращення навчального процесу. Доведено, що застосування інновації у менеджменті закладів вищої освіти вимагає досконалого вивчення інноваційного потенціалу цих закладів і тільки тоді можна приймати управлінські рішення із перспективою досягнення цілей менеджменту. Визначено, що застосування інновацій у менеджменті закладів вищої освіти: забезпечує стратегічне управління закладами вищої освіти на належному рівні; підвищує якість освітніх послуг; сприяє проведенню науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт; підвищує рівень інноваційного потенціалу закладів вищої освіти; забезпечує технологізацію та автоматизацію навчального процесу. З’ясовано, що менеджмент закладів вищої освіти, як управлінська діяльність, з позиції застосування інновацій, залежить від впливу рівня результативності функціонування, рівня професійної діяльності кадрового складу, рівня кваліфікованості кадрового складу закладів вищої освіти; рівня успішності студентів в процесі їх навчальної діяльності; рівня забезпечення закладів вищої освіти ресурсами; рівня інноваційного потенціалу закладів вищої освіти; рівня автоматизації та технологізації навчального процесу.

Біографії авторів

Olga Trubitsyna, Державний Заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет» імені К. Д. Ушинського вул. Старопортофранківська, 26 м. Одеса, Україна;

кафедра германскої філології та методики викладання іноземних мов, факультет іноземних мов,

Viktoriia Demchenko, Харківський національний університет радіоелектроніки, пр. Науки, 14, м. Харків, Україна;

кафедра мовної підготовки, факультет навчання іноземних громадян,

Посилання

Антонюк, О. (2016). Менеджмент в освітянській сфері: концептуальні засади. Персонал: журнал інтелектуальної еліти. № 10. URL: http://personal.in.ua/article.php?ida=381 (дата звернення 06.09.2020). [Antonyuk, O. (2016). Management in the educational sphere: conceptual principles. Staff: a magazine of the intellectual elite, 10. URL: http://personal.in.ua/article.php?ida=381 (access date 06.09.2020) [in Ukrainian].

Кондур, О. (2017). Інноваційний менеджмент у системі управління вищим навчальним закладом. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки. № 4 (59). С. 254–258. [Kondur, O. (2017). Innovative management in the management system of higher education. Scientific Bulletin of Mykolayiv National University named after V. O. Sukhomlynsky. Pedagogical sciences, 4 (59), 254-258. [in Ukrainian].

Коробкович, Л. П. (2011). Педагогічні умови моніторингу результативності навчального процесу в системі педагогічного менеджменту приватного вищого навчального закладу: автореф. дис. … канд.. пед.. наук: 13.00.06. Київ. 20 с. [Korobkovich, L. P. (2011). Pedagogical conditions for monitoring the effectiveness of the educational process in the system of pedagogical management of a private higher education institution: author's ref. dis. … Candidate of Pedagogical Sciences: 13.00.06. Kiev. 20. [in Ukrainian].

Кратт, О. А. (2011). Реформа менеджменту вищої школи: передумови, специфіка, парадигми. Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: економічна. Випуск 39–1. С. 200–205. [Kratt, O. A. (2011). Higher school management reform: preconditions, specifics, paradigms. Scientific works of Donetsk National Technical University. Series: economic, 39–1, 200-205 [in Ukrainian].

Крижко, В. В. (2019). Менеджмент в освіті. URL: http:// museum.bdpu.org › Menedzhment v osviti_SO_2019 (дата звернення 06.09.2020). [Krizhko, V. V. (2019). Management in education. URL: http://museum.bdpu.org ›Management v osviti_SO_2019 (access date 06.09.2020) [in Ukrainian].

Про вищу освіту: Закон України від 01.07.2014 № 1556-VІІ. URL: http:// https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (дата звернення 06.09.2020). [On higher education: Law of Ukraine of 01.07.2014 № 1556-VІІ. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (access date 06.09.2020) [in Ukrainian].

Пшенична, Л. В. (2013). Інноваційна парадигма управління як фактор розвитку вищого навчального закладу. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. № 6 (32). С. 316–326. [Pshenuchna, L. V. (2013). Innovative management paradigm as a factor in the development of higher education. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 6 (32), 316-326.

Рожнова, Т. Є. (2012). Інноваційні технології в управлінні вищим навчальним закладом. Сборнике научных трудов SWorld. № 24 (4). С. 72–80. [Rozhnova, T. E. (2012). Innovative technologies in the management of higher education. Collection of scientific works SWorld, 24 (4), 72-80 [in Ukrainian].

Рожнова, Т. Є. (2012). Модель управління вищим навчальним закладом на засадах інноваційних технологій. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. Випуск 3 (69). С. 145–150. [Rozhnova, T. E. (2012). Management model of higher education institution on the basis of innovative technologies. Bulletin of Zhytomyr State University named after Ivan Franko. Pedagogical sciences, 3 (69), 145-150 [in Ukrainian].

Сас, Н. (2014). Підготовка майбутніх керівників навчальних закладів до інноваційного управління: стан та перспективи: монографія. Полтава: ПНПУ імені В. Г. Короленка. 336 с. [Sas, N. (2014). Preparation of future heads of educational institutions for innovation management: state and prospects: monograph. Poltava: PNPU named after V. G. Korolenko. 336 [in Ukrainian].

Сипченко, В., Климова, В. (2019). Управління інноваційними процесами у закладах вищої освіти. Гуманізація навчально-виховного процесу. № 4 (96). С. 139–154. [Sipchenko, V., Klimova, V. (2019). Management of innovation processes in higher education institutions. Humanization of the educational process, 4 (96), 139-154.[in Ukrainian].

Січко, Т. В., Ковальчук, О. А. (2013). Електронні системи управління вищими навчальними закладами України. Збірник наукових праць ВНАУ. Серія: Економічні науки. Випуск 4 (81). С. 208–217. [Sichko, T. V., Kovalchuk, O. A. (2013). Electronic management systems of higher educational institutions of Ukraine. Collection of scientific works of VNAU. Series: Economic Sciences, 4 (81), 208-217. [in Ukrainian].

Ткачук, Л. (2017). Стратегічний менеджмент закладу вищої освіти як запорука його успіху. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. Випуск 2. С. 268–276. [Tkachuk, L. (2017). Strategic management of a higher education institution as a guarantee of its success. Collection of scientific works of Uman State Pedagogical University, 2, 268-276.[in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-30

Як цитувати

Trubitsyna, O., & Demchenko, V. (2020). МЕНЕДЖМЕНТ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ЗАСТОСУВАННЯ ІННОВАЦІЙ. Social Work and Education, 7(3), 383–393. https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.3.12.

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN EDUCATION