ЕТНІЧНА ІДЕНТИЧНІСТЬ: ПЕРЦЕПЦІЯ ГРЕЦЬКИХ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.3.9.

Ключові слова:

етнічна ідентичність, грецька освітня система, студенти.

Анотація

Структура постмодерної ери у світлі глобалізації характеризується соціальною нерівністю, тенденцією привласнення соціальних вигод та швидкоплинними змінами. У цій мінливій реальності створення ідентичності в сучасну постмодерну епоху є складним, динамічним і багатогранним процесом. У постмодерному середовищі ідентичність розглядається як соціальна конструкція і складається з процесів побудови та підтримки внутрішньої наступності в мінливих обставинах. У той же час етнічна ідентичність, як і всі концепції, що обговорюються через соціальний дискурс як соціальні конструкції, підлягає посередницькій владі привілейованих, які можуть представити свою власну ідентичність та нав'язати свій дискурс решті соціальних групи через символічне насильство. Метою даної роботи є дослідження виражених аспектів етнічної ідентичності корінних учнів-підлітків. Більш конкретно, ми зупинились на етнічній ідентичності корінних студентів та ступені диференціації їхньої етнічної ідентичності та її співвідношенні з важливими факторами соціального та культурного середовища. Вибірка складалася з 327 учнів муніципалітету Хіос. Острів Хіос був обраний зовнішнім кордоном Європейського Союзу (ЄС) і саме тому, що Хіос та острови Північних Егейських островів загалом стали воротами та місцем проживання для біженців та мігрантів. За основу цього дослідження був покладений опитувальник Фінні (1992). Результати опитування показали, що формування етнічної ідентичності передбачає як акультурацію, так і спробу гармонізувати суперечливі культурні елементи та забезпечити психологічну рівновагу студентів у часи плинної реальності.

Біографія автора

Panagiotis Giavrimis, асистент кафедри соціології Егейського університету, Греція;

Assistant Professor,

Посилання

Abubakar, A., van de Vijver, F. J., Mazrui, L., Murugami, M., & Arasa, J. (2014). Connectedness and psychological well-being among adolescents of immigrant background in Kenya. In R. Dimitrova, M. Bender, & F. J. R. van de Vijver, (Eds), Global perspectives on well-being in immigrant families (pp. 95-111). New York: Springer.

Adams, G. R., Munro. B., Doherty-Poirer. M., Munro. G., Petersen. A.M.R., & Edwards, J. (2001). Diffuse-avoidance, normative and informational identity styles: Using Identity Theory to predict maladjustment. Identity, 1(4), 307-320.

Alcoff, L. M., & Mendieta, E. (Eds.) (2003). Identities: Race, class, gender and nationality. Malden, MA: Blackwell.

Ali, A. A., Al-Dhafri, S., & van de Vijver, F. J. R. (2014). Ethnic identity and its relationship to life satisfaction and mental health among Omani youth. In F. Sarracino , & M. Mikucka (Eds.), Beyond money: The social roots of health and well-being (pp. 1-16). Nova Publishers.

Avdela, E. (1997). The formation of the ethnic identity in the Greek school: “We” and “Others”. In A. Fragoudakis, & Th. Dragona (Eds.), What is our Homeland: Ethnocentrism in Education (pp. 27-45). Athens: Alexandria [in Greek].

Azizi-Kalantzi, A., Sideri-Zoniou, A., & Vlachou, A. (2011). Biases and stereotypes. Creation and Management. Athens: Ministry of Education, General Secretariat Retrieved from http://bit.ly/2qPEioU [in Greek].

Barrett, M. (2000). The development of national identity in childhood and adolescence. Retrieved from http://epubs.surrey.ac.uk/1642/1/00_Inaugural_lecture.pdf

Bauman, Z. (2004). Globalization. The consequences for the humans (Trans. Chr. Valianos). Athens: Polytropon [in Greek].

Bourdieu, P. (1994). Structures, habitus, power: Basis for a theory of symbolic power. In N.B. Dirks, G. Eley. & S.B. Onner (Eds.), Culture/power/history: A reader in contemporary social theory (pp. 155-199). Princeton. NJ: Princeton University Press.

Dimitrova, R., Ferrer-Wreder, L., & Trost, K. (2015). Intergenerational transmission of ethnic identity and life satisfaction of Roma minority adolescents and their parents. Journal of Adolescence, 45, 296-306. doi.org/10.1016/j.adolescence.2015.10.014

Dixon, T., Hawkins, S., Torres, M.J., & Kimaram, A. (2019). Perceptions of national identity, migration and refugees in Greece. More in the Common, & Social Change Initiative. Retrieved from https://www.thesocialchangeinitiative.org/wp-content/uploads/2019/04/0535-More-In-Common-Greece-Report_FINAL-2_web_lr.pdf

Dodos, D. (1999). The People of the Church. In V-PRC, Public Opinion in Greece: Surveys - Polls 1999-2000 (pp. 219-245). Athens: Livani Publications [in Greek].

Dragona, Th. (1997). When the Ethnic Identity is threatened: Psychological Counseling Strategies. In Frangoudaki, A., & Dragona, Th. (Eds.), (1997). What is our Homeland: Ethnocentrism in Education (pp. 72-105). Athens: Alexandria [in Greek].

Flouris, G., & Kalogiannaki, P. (1996). Ethnocentrism and education: the case of the Balkan peoples and Turks in Greek textbooks - cause for reflection and discussion. Pedagogical Review, 23, 207-248 [in Greek].

Foucault, M. (1972). The Archaeology of Knowledge, (trans. in English by A.M. Sheridan Smith). Pantheon, New York.

Frangoudaki, A., & Dragona, Th. (Eds.) (1997). What is our homeland: Ethnocentrism in Education. Athens: Alexandria [in Greek].

General Secretariat for Youth, (2005). The New Generation in Greece today. Athens: University of Athens, Department of Communication and Media and ALCO. Retrieved from www.neagenia.gr/appdata/documents/eearch/research_summary.doc [in Greek].

Gewirtz, Sh., & Cribb, A. (2011). Understanding Education. (Trans. Ε. Panagou). Athens: Metachmio [in Greek].

Golia, P, Koutsoupias, N., Kyridis, A., & Vamvakidou, I. (2007). Ethnic goals and ethnic rituals. The role of school holidays. Tetradia Analysis, 8, 142-155. Thessaloniki: G. Dardanos, 142-155 [in Greek].

Gotovos, A. (2002). Education and diversity. Athens: Metachmio [in Greek].

Hall, J. M. (1997). Ethnic Identity in Greek Antiquity. Cambridge: Cambridge University Press.

Hogg, M., & Abrams, D. (1988). Social Identifications: A Social Psychology of Intergroup Relations and Group Processes. London: Routledge.

Kalyvas, S. (2015). Contemporary Greece: What everyone needs to know. Oxford: Oxford University Press.

Kavounidis, T., Konti, A., Lianos, Th., & Fakiolas, P. (2008). Immigration in Greece: Experiences - Policies - Prospects. Athens: IMEPO [in Greek].

Konstantinidou, E. (1999). Constructing the Greek Ethnic Identity: The Case of School Book History, Psychology, 6(2), 221-226 [in Greek].

Kubota, R., & Lin, A. (Eds.). (2009). Race, Culture, and Identities in Second Language Education: Exploring Critically Engaged Practice. New York: Routledge.

Marcia, J.E. (1966). Development and validation of ego identity status. Journal of Personality and Social Psychology, 3(5), 551-558.

Mastrotheodoros, S., Dimitrova, R., Motti-Stefanidi, F., Abubakar, A., & Van De Schoot, R. (2012). Measurement invariance of the Multigroup Ethnic Identity Measure (MEIM) across Bulgarian, Dutch and Greek samples. European Journal of Developmental Psychology, 9(4), 508-515. doi.org/10.1080/17405629.2012.688099

Motti-Stefanidi, F., & Asendorpf, J. B. (2012). Perceived discrimination of immigrant adolescents in Greece. European Psychologist, 17(2), 93–104. doi.org/10.1027/1016-9040/a000116

Nikolaou, G., (2005). Intercultural teaching: the new environment, basic principles. Athens: Greek Letters [in Greek].

Phinney, J.S. (1990). Ethnic identity in adolescents and adults: A review of research. Psychological Bulletin, 108, 499-514.

Phinney, J.S. (1992). The Multigroup Ethnic Identity Measure. Journal of Adolescent Research, 7, 156-176.

Phinney, J.S. (1993). A three-stage model of ethnic identity development in adolescence. In Bernal, Μ. Ε., & Knight, G.P. (Eds.). Ethnic Identity: Formation and Transmission among Hispanics and Other Minorities (pp. 61-80). Albany: New York Press.

Phinney, J.S., Horenczyk, G., Liebkind, K., & Vedder, P. (2001). Ethnic identity, immigration, and well-being: An interactional perspective. Journal of Social Issues, 57, 493-510.

Roberts, R. E„ Phinney, J. S., Masse, L. C, Chen, Y. R., Roberts, C. R., & Romero, A. (1999). The structure of ethnic identity of young adolescents from diverse ethnocultural groups. Journal of Early Adolescence, 19, 301-322.

Simopoulos, G. (2014). Culture, ethnicity and gender: assessing and enhancing the intercultural characteristics of educational material. In E. Katsarou, & M. Liakopoulou (Eds.). Teaching and education issues in a multicultural school (pp. 169-191). Aristotle University of Thessaloniki, Education Program for Foreign and Repatriated Students [in Greek].

Smith, A.D. (1991), National Identity. London: Penguin.

Smith, T. W., & Jarkko, L. (1998). National pride: A cross-national analysis. GSS Crossnational Report No. 19. Chicago: NORC.

Stratoudaki, C. (2005). Nation and Democracy: Views of the ethnic identity of teenagers. Review of Social Research, 116 (A), 23-50.

Tajfel, Η., & Turner, J. C. (1979). An integrative theory of intergroup conflict. In W. G. Austin 8c S. Worchel (Eds.), The social psychology of intergroup relations (pp. 33-47). Monterey, CA: Brooks/Cole.

Tajfel. Η. (1972). Social categorization. In S. Moscovici (Ed.), Introduction à la psychologie sociale (pp. 272-302). Vol. I. Paris: Larousse.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-30

Як цитувати

Giavrimis, P., Tsagkatos, E., & Nikolarea, E. (2020). ЕТНІЧНА ІДЕНТИЧНІСТЬ: ПЕРЦЕПЦІЯ ГРЕЦЬКИХ СТУДЕНТІВ. Social Work and Education, 7(3), 347–361. https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.3.9.

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN EDUCATION