РОЗРОБКА ТА РЕЗУЛЬТАТИ ВПРОВАДЖЕННЯ СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ МОДЕЛІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО РОБОТИ З МОЛОДИМИ СІМ’ЯМИ, ЩО ПОТРЕБУЮТЬ СОЦІАЛЬНО-ПРАВОВОГО ЗАХИСТУ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.4.7.Ключові слова:
професійна підготовка, модель, структурно-функціональна модель професійної підготовки майбутніх соціальних працівників, критерії та рівні вираженості професійної підготовки.Анотація
Розглянуто погляди науковців щодо змісту поняття «модель професійної підготовки», оскільки вона для підготовки майбутніх фахівців, в нашому випадку соціальних працівників, є одним із засобів їх професійного розвитку. Актуалізовано проблему моделі професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з молодими сім’ями та розроблено структурно-функціональну модель професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з молодими сім’ями, що потребують соціально-правового захисту. Визначено та описано основні блоки даної моделі професійної підготовки: цільовий, теоретико-методологічний, організаційно-змістовий, процесуально-змістовий та діагностичний блок. Визначено основні критерії професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з молодими сім’ями (мотиваційний, особистісний, теоретичний (когнітивно-змістовий) та діяльнісно-практичний) та рівні такої підготовки (низький (елементарний), середній (базовий) та високий (творчий). Проведено діагностування рівнів вираженості професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з молодими сім’ями на основі діагностичного інструментарію.Посилання
Бурлака, Г. Ю. (1997). Социальная работа в России:проблемы формирования профессиональной культуры: дис. канд. социол. наук: спец. 13.00.08. М. 181 с. [Burlaka, G. Yu. (1997). Social work in Russia: problems of formation of professional culture: dis. Cand. sociol. Science: special. 13.00.08. M . 181 p. [in Russian].
Гришкова, Р. О. (2015). Інтeрнаціоналізація освіти з позицій компітентністного підходу до навчання. Стратегії країн Причорноморського регіону в геополітичному просторі. Миколаїв. С. 24-29. [Grishkova, R. O. (2015). Internationalization of education from the standpoint of a competency-based approach to learning. Strategies of the Black Sea region in the geopolitical space. Mykolaiv. P. 24-29. [in Ukrainian].
Карпенко, О. Г. (2006). Теоретико-методологічні підходи професійної готовності фахівців до соціальної роботи. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія № 11. Вип.4. С. 47-54. [Karpenko, O. G. (2006). Theoretical and methodological approaches to professional readiness of specialists for social work. Scientific journal of NPU named after MP Drahomanov. Series № 11. Issue 4. Pp. 47-54. [in Ukrainian].
Михайлишин Г. Й., Довга М. М. (2019). Соціальне проектування як один із прогресивних засобів подолання проблем молодих сімей у Івано-Франківській області. Освітній простір України. № 17. С.139-146. [Mykhailyshyn, G. Y., Dovha M. M. (2019). Social design as one of the progressive means for overcoming problems of young families in Ivano-Frankivsk region. Educational space of Ukraine. № 17. Pp. 139-146. [in Ukrainian].
Карпенко, О. Г. (2006). Теоретико-методологічні підходи професійної готовності фахівців до соціальної роботи. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія № 11. Вип.4. С. 47-54. [Karpenko, O. G. (2006). Theoretical and methodological approaches to professional readiness of specialists for social work. Scientific journal of NPU named after MP Drahomanov. Series № 11. Issue 4. Pp. 47-54. [in Ukrainian].
Михайлишин Г. Й., Довга М. М. (2019). Соціальне проектування як один із прогресивних засобів подолання проблем молодих сімей у Івано-Франківській області. Освітній простір України. № 17. С.139-146. [Mykhailyshyn, G. Y., Dovha M. M. (2019). Social design as one of the progressive means for overcoming problems of young families in Ivano-Frankivsk region. Educational space of Ukraine. № 17. Pp. 139-146. [in Ukrainian].
Михайлишин, Г. Й. (2006). Формування професійних вмінь майбутніх учителів у системі виховної роботи вищих навчальних закладів фізичного виховання: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд пед.. наук: 13.00.04. Київ. 20 с. [Mykhailyshyn, G. Y. (2006). Formation of professional skills of future teachers in the system of educational work of higher educational institutions of physical education: author's ref. dis.for science. Degree of Candidate of Pedagogical Sciences: 13.00.04. Kyiv. 20 p. [in Ukrainian].
Модернізація вищої освіти України і Болонський процес : матеріали до першої лекції. (2004). Уклад. М.Ф. Степко, Я.Я. Болюбаш, К.М. Левківський, Ю.В. Сухарніков; відп. ред. М.Ф. Степко. К.: Узд. 60 с. [Modernization of higher education in Ukraine and the Bologna process: materials for the first lecture. (2004). Uklad. M.F. Stepko, Ya.Ya. Bolyubash, K.M. Levkivsky, Yu.V. Suharnikov; resp. ed. M.F. Stepko. K .: Uzd.. 60 s. [in Ukrainian].
Ожегов, С. И. (2007). Словарь русского языка: ок. 53000 слов; под общ. ред проф. Л.И. Скворцова. 24-е изд., испр. М.: ООО «Издательство Оникс»: ООО «Издательство Мир и образование». 640 с. [Ozhegov, S. I. (2007). Dictionary of the Russian language: approx. 53,000 words; under common order of prof. L.I. Skvortsova. 24th ed., Corrected. M .: LLC “Onyx Publishing House”: LLC “Publishing House World and Education”. 640 p. [in Russian].
Стандарт вищої освіти України за спеціальністю 231 «Соціальна робота» галузь знань 23 «Соціальна робота» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. (2019). Київ. № 557. 18 с. [Standard of higher education in Ukraine specialty 231 "Social work" field of knowledge 23 “Social work” for the first (bachelor’s) level of higher education. (2019). Kyiv. № 557. 18 p. [in Ukrainian].
Чусова, О. М. (2014). Діагностика підготовленості майбутніх соціальних педагогів до роботи з молодшими школярами девіантної поведінки. Наука і освіта. Педагогіка. № 3. С. 199-204.
[Chusova, O. M. (2014). Diagnosis of readiness of future social pedagogues to work with junior schoolchildren of deviant behavior. Science and education. Pedagogy. № 3. pp. 199–204. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Galina Mikhaylishin, Miroslava Dovha
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).