РОЗРОБКА ТА РЕЗУЛЬТАТИ ВПРОВАДЖЕННЯ СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ МОДЕЛІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО РОБОТИ З МОЛОДИМИ СІМ’ЯМИ, ЩО ПОТРЕБУЮТЬ СОЦІАЛЬНО-ПРАВОВОГО ЗАХИСТУ

Автор(и)

  • Galina Mikhaylishin Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, м. Івано-Франківськ, Україна;, Україна https://orcid.org/0000-0001-7038-057X
  • Miroslava Dovha Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, м. Івано-Франківськ, Україна;, Україна https://orcid.org/0000-0003-0564-123X

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.4.7.

Ключові слова:

професійна підготовка, модель, структурно-функціональна модель професійної підготовки майбутніх соціальних працівників, критерії та рівні вираженості професійної підготовки.

Анотація

Розглянуто погляди науковців щодо змісту поняття «модель професійної підготовки», оскільки вона для підготовки майбутніх фахівців, в нашому випадку соціальних працівників, є одним із засобів їх професійного розвитку. Актуалізовано проблему моделі професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з молодими сім’ями та розроблено структурно-функціональну модель професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з молодими сім’ями, що потребують соціально-правового захисту. Визначено та описано основні блоки даної моделі професійної підготовки: цільовий, теоретико-методологічний, організаційно-змістовий, процесуально-змістовий та діагностичний блок. Визначено основні критерії професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з молодими сім’ями (мотиваційний, особистісний, теоретичний (когнітивно-змістовий) та діяльнісно-практичний) та рівні такої підготовки (низький (елементарний), середній (базовий) та високий (творчий). Проведено діагностування рівнів вираженості професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з молодими сім’ями на основі діагностичного інструментарію.

Біографії авторів

Galina Mikhaylishin, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, м. Івано-Франківськ, Україна;

доктор філософських наук, професор кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи,

Miroslava Dovha, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, м. Івано-Франківськ, Україна;

аспірант кафедри теорії і методики дошкільної і спеціальної освіти,

Посилання

Бурлака, Г. Ю. (1997). Социальная работа в России:проблемы формирования профессиональной культуры: дис. канд. социол. наук: спец. 13.00.08. М. 181 с. [Burlaka, G. Yu. (1997). Social work in Russia: problems of formation of professional culture: dis. Cand. sociol. Science: special. 13.00.08. M . 181 p. [in Russian].

Гришкова, Р. О. (2015). Інтeрнаціоналізація освіти з позицій компітентністного підходу до навчання. Стратегії країн Причорноморського регіону в геополітичному просторі. Миколаїв. С. 24-29. [Grishkova, R. O. (2015). Internationalization of education from the standpoint of a competency-based approach to learning. Strategies of the Black Sea region in the geopolitical space. Mykolaiv. P. 24-29. [in Ukrainian].

Карпенко, О. Г. (2006). Теоретико-методологічні підходи професійної готовності фахівців до соціальної роботи. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія № 11. Вип.4. С. 47-54. [Karpenko, O. G. (2006). Theoretical and methodological approaches to professional readiness of specialists for social work. Scientific journal of NPU named after MP Drahomanov. Series № 11. Issue 4. Pp. 47-54. [in Ukrainian].

Михайлишин Г. Й., Довга М. М. (2019). Соціальне проектування як один із прогресивних засобів подолання проблем молодих сімей у Івано-Франківській області. Освітній простір України. № 17. С.139-146. [Mykhailyshyn, G. Y., Dovha M. M. (2019). Social design as one of the progressive means for overcoming problems of young families in Ivano-Frankivsk region. Educational space of Ukraine. № 17. Pp. 139-146. [in Ukrainian].

Карпенко, О. Г. (2006). Теоретико-методологічні підходи професійної готовності фахівців до соціальної роботи. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія № 11. Вип.4. С. 47-54. [Karpenko, O. G. (2006). Theoretical and methodological approaches to professional readiness of specialists for social work. Scientific journal of NPU named after MP Drahomanov. Series № 11. Issue 4. Pp. 47-54. [in Ukrainian].

Михайлишин Г. Й., Довга М. М. (2019). Соціальне проектування як один із прогресивних засобів подолання проблем молодих сімей у Івано-Франківській області. Освітній простір України. № 17. С.139-146. [Mykhailyshyn, G. Y., Dovha M. M. (2019). Social design as one of the progressive means for overcoming problems of young families in Ivano-Frankivsk region. Educational space of Ukraine. № 17. Pp. 139-146. [in Ukrainian].

Михайлишин, Г. Й. (2006). Формування професійних вмінь майбутніх учителів у системі виховної роботи вищих навчальних закладів фізичного виховання: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд пед.. наук: 13.00.04. Київ. 20 с. [Mykhailyshyn, G. Y. (2006). Formation of professional skills of future teachers in the system of educational work of higher educational institutions of physical education: author's ref. dis.for science. Degree of Candidate of Pedagogical Sciences: 13.00.04. Kyiv. 20 p. [in Ukrainian].

Модернізація вищої освіти України і Болонський процес : матеріали до першої лекції. (2004). Уклад. М.Ф. Степко, Я.Я. Болюбаш, К.М. Левківський, Ю.В. Сухарніков; відп. ред. М.Ф. Степко. К.: Узд. 60 с. [Modernization of higher education in Ukraine and the Bologna process: materials for the first lecture. (2004). Uklad. M.F. Stepko, Ya.Ya. Bolyubash, K.M. Levkivsky, Yu.V. Suharnikov; resp. ed. M.F. Stepko. K .: Uzd.. 60 s. [in Ukrainian].

Ожегов, С. И. (2007). Словарь русского языка: ок. 53000 слов; под общ. ред проф. Л.И. Скворцова. 24-е изд., испр. М.: ООО «Издательство Оникс»: ООО «Издательство Мир и образование». 640 с. [Ozhegov, S. I. (2007). Dictionary of the Russian language: approx. 53,000 words; under common order of prof. L.I. Skvortsova. 24th ed., Corrected. M .: LLC “Onyx Publishing House”: LLC “Publishing House World and Education”. 640 p. [in Russian].

Стандарт вищої освіти України за спеціальністю 231 «Соціальна робота» галузь знань 23 «Соціальна робота» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. (2019). Київ. № 557. 18 с. [Standard of higher education in Ukraine specialty 231 "Social work" field of knowledge 23 “Social work” for the first (bachelor’s) level of higher education. (2019). Kyiv. № 557. 18 p. [in Ukrainian].

Чусова, О. М. (2014). Діагностика підготовленості майбутніх соціальних педагогів до роботи з молодшими школярами девіантної поведінки. Наука і освіта. Педагогіка. № 3. С. 199-204.

[Chusova, O. M. (2014). Diagnosis of readiness of future social pedagogues to work with junior schoolchildren of deviant behavior. Science and education. Pedagogy. № 3. pp. 199–204. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-30

Як цитувати

Mikhaylishin, G., & Dovha, M. (2020). РОЗРОБКА ТА РЕЗУЛЬТАТИ ВПРОВАДЖЕННЯ СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ МОДЕЛІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО РОБОТИ З МОЛОДИМИ СІМ’ЯМИ, ЩО ПОТРЕБУЮТЬ СОЦІАЛЬНО-ПРАВОВОГО ЗАХИСТУ. Social Work and Education, 7(4), 497–513. https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.4.7.

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION