ПРИНЦИПИ ВИКЛАДЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ ДЛЯ ПЛАТФОРМ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.4.8.

Ключові слова:

дистанційне навчання, електронне навчання, інтерактивність навчання, засвоєння інформації, взаємодія суб’єктів в електронному середовищі.

Анотація

Розповсюдження коронавірусної інфекції внесло значні зміни в спосіб життя кожної людини та змусило форсувати впровадження електронного навчання та комунікації. Призупинення навчального процесу під час карантинних обмежень, необхідність дотримуватися режиму «самоізоляції», призвело б до серйозних труднощів з отриманням необхідних спеціалісту знань і навичок, а в подальшому – втрати конкурентоспроможності на ринку праці. І саме дистанційне навчання запропонували як спосіб вирішення цієї проблеми. Розробка ефективної системи електронної освіти дозволить забезпечити підготовку кваліфікованого спеціаліста, надати можливість поглибити власні знання чи отримати бажану спеціальність в будь-який час. Зменшити вартість навчання, скоротити витрати на його отримання. Найбільш престижні закордонні ВНЗ, впродовж останніх десятиліть надають доступ до отримання диплому чи проходження ряду курсів віддалено бажаючім з усього світу. Такий напрямок запроваджують і вітчизняні навчальні заклади, але сьогодні дипломи, отримані дистанційно, мають значно нижче «котування» у роботодавців. Що лише підкреслює необхідність роботи в напрямку впровадження дистанційного та змішаного навчання на новому рівні. Навчання під час карантинних обмежень стало «полігоном», що дозволить в подальшому покращити якість віддаленого навчання та може кардинально змінити ставлення до нього. Під час переходу на дистанційну форму освіти у зв’язку з розповсюдженням коронавірусної інфекції, довелося зіткнутися з його жорсткою критикою. В більшості випадків ця критика обумовлена відсутністю якісного цифрового контенту. Спираючись на дослідження вітчизняних та закордонних викладачів, рекомендації, що надаються розробниками онлайн платформ та організаціями, що спеціалізуються на створенні онлайн-курсів, засобів мобільного і дистанційного навчання, в статті виділені дієві методи, що дозволять покращити викладені матеріали, значно підвищити якість знань, отриманих за рахунок впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес.

Біографія автора

Dmitriy Krugliy, Херсонська державна морська академія

Доктор технічних наук, професор кафедри інноваційних технологій та технічних засобів судноводіння

Посилання

Биков, В. Ю. (2009). Моделі організаційних систем відкритої освіти: монографія. К. : Атіка. 684 с. [Bykov V. Yu. (2008) Models of the open education organizational systems: Monograph.- K.: Atika, - 684 p. [in Russian].

Козлакова, Г. О. (1997). Теоретичні і методичні основи застосування інформаційних технологій у вищій технічній освіті: монографія. К. : ІЗМН, ВІПОЛ. 180 с. [Kozlakova GO (1997) Theoretical and methodical bases of application of information technologies in higher technical education: Monograph. К. 180 р. [in Ukrainian]

Коваль, Т. І. (2009). Підготовка викладачів вищої школи: інформаційні технології у педагогічній діяльності : навч.-метод. посіб. К. 380 с. [Koval T.I. (2009) Training of higher school teachers: information technologies in pedagogical activity. К. 380 p. [in Russian].

Козяр, М. М. (2009). Віртуальний університет : навч.-метод. посіб. / [М.М. Козяр, О.Б. Зачко, Т.Є. Рак]. Львів: Львівський державний університет безпеки життєдіяльності. 168 с. [Kozyar MM (2009) Virtual University: teaching method. aid. Lviv: Lviv State University of Life Safety/ 168 p. [in Russian].

Захарова, И. Г. (2003). Информационные технологии в образовании: учебное пособие для студентов высших учебных заведений. Издательский центр «Академия», 192 с. [Zakharova, I. G. (2003) Information technologies in education: a textbook for students of higher educational institutions. M.: Publishing Center "Academy", 192 p. [in Russian].

Дмитриева, И. А. (2005). Повышение эффективности обучения средствами интерактивных информационных технологий: на примере изучения курса «Педагогика»: дис. …канд. пед. наук: 13.00.08. Таганрог. 147 с. [Dmitrieva I.A. (2005) Improving the effectiveness of learning through interactive information technology: on the example of studying the course. "Pedagogy": dis. cand. ped. sciences: 13.00.08 Taganrog. 147 p. [in Russian].

Вихман, В. В. (2004). Оценка и анализ эффективности применения информационных технологий в образовании: дис. канд. пед. наук: 13.00.01. Новосибирск. 132 c. [Vikhman, V.V. (2004) Estimation and the analysis of efficiency of application of information technologies in education: dis.. dr. ped. science: 13.00.01. Novosibirsk. 132 p. [in Russian].

Gromova, T. V. (2020). Information Technologies Significance in Higher Education in Context of Its Digitalization (Book Chapter). Lecture Notes in Networks and Systems. Vol. 133, р.19-26. [Gromova, T.V. (2020) Information Technologies Significance in Higher Education in Context of Its Digitalization (Book Chapter). Lecture Notes in Networks and SystemsVol.133. p. 19-26. [in Russian].

Роберт, И. (1994). Современные информационные технологии в образовании: дидактические проблемы: перспективы использования. Школа- Пресс. 59 с. [Robert, I. (1994) Modern information technologies in education: didactic problems; prospects of use. M. "School-Press", p.59 [in Russian].

Polturzhytsky, J. (2002). Didactics for teachers. Plock: Novum. p. 21. [in Poland].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-31

Як цитувати

Krugliy, D. (2020). ПРИНЦИПИ ВИКЛАДЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ ДЛЯ ПЛАТФОРМ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ. Social Work and Education, 7(4), 514–523. https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.4.8.

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN EDUCATION